Gå til innhold

tuning til mercedes ??


MBE200

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler at du søker på Mosellmann på nettet. De har bolt-on turbokit til gamle mercer.

 

Det han lurte på ettersom jeg forsto var om han kunne få 200 hk i sin 2-liter mercedes, og ja det kan han. Turbogrenrør, turbo, eksos, wastegate, intercooler, kraftig bensinpumpe, bensintrykksregulator og en boostcontroller.

Tingen er å ikke overstige 0,4 - 0,5 bar i ladetrykk. Da kan man kjøre forholdsvis trygt på original innmat.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg anbefaler at du søker på Mosellmann på nettet. De har bolt-on turbokit til gamle mercer.

 

Det han lurte på ettersom jeg forsto var om han kunne få 200 hk i sin 2-liter mercedes, og ja det kan han. Turbogrenrør, turbo, eksos, wastegate, intercooler, kraftig bensinpumpe, bensintrykksregulator og en boostcontroller.

Tingen er å ikke overstige 0,4 - 0,5 bar i ladetrykk. Da kan man kjøre forholdsvis trygt på original innmat.

 

Lykke til!

 

takker=) setter virkelig pris på slike innlegg=D

ps: er bare 17 folkens....

bilder av bilen nå: arnt-kristoffer

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vis du hører hva jeg sier;)

200 er forskleig fra 260 og oppover.

jeg skal beholde motoren, skal høre om omprogramering av motoren OSV.

får c m tiden

 

Hva er forskjellen? Aldri sagt du skal bytte motor! Har jeg?

 

Jo antall sylindre.. Grunnoppbygging av motor er lik..

Teorien er lik, osv...

Er folk MED ERFARING I TRIMMING.

 

Er forøvrig ett turbokit og datasprut til salgs på forumet til MBE nå. Passer rett på den undermotoriserte kjerra di. ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen? Aldri sagt du skal bytte motor! Har jeg?

 

Jo antall sylindre.. Grunnoppbygging av motor er lik..

Teorien er lik, osv...

Er folk MED ERFARING I TRIMMING.

 

Er forøvrig ett turbokit og datasprut til salgs på forumet til MBE nå. Passer rett på den undermotoriserte kjerra di. ;)

 

ok:P

 

kan du gi meg linken til siden?=)

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MBEntusiastklubb - Hovedsiden

 

 

Trykk på "diskusjonsforum" på menylinjen øverst.

Nesten helt i bunn av forum er det til salgs og ønskes kjøpt.

 

De lengste og mest omfattende trådene om turbotrim ligger nok under delene av forumet forbeholdt betalende medlemmer, men prøv å søke litt i forumet, så finner du mest sannsynlig litt litteratur. :)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MBEntusiastklubb - Hovedsiden

 

 

Trykk på "diskusjonsforum" på menylinjen øverst.

Nesten helt i bunn av forum er det til salgs og ønskes kjøpt.

 

De lengste og mest omfattende trådene om turbotrim ligger nok under delene av forumet forbeholdt betalende medlemmer, men prøv å søke litt i forumet, så finner du mest sannsynlig litt litteratur. :)

 

fant ikke noe=/

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

NYTT MÅL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:repost:

 

har nå senket kravet fra 200 til 150-170hk

 

lurer på hvor mye man kan få ut av et effekt annleg?

og noen flere enkle måter og få litt mer "vrom" ut at bilen?

 

mvh: arnt

 

(takk for alle svaren e btw)

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektanlegg på en gammal forgasserbil uten turbo hjelper mest ved at lommeboka di blir lettere så bilen har mindre vekt å drasse på.

 

Se forøvrig her:

MegaSquirt® EFI :: Index

 

Megasquirt er ett datasprutanlegg for selvbygging.

Om man er litt teknisk anlagt kan man lage seg en datasprut for ett sted mellom 5 og 10 lapper.

 

Søk litt på megasquirt på nett og les litt på forumet jeg linket til. ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så vrient med å innse at du må bytte motor (eventuelt bil)for å få en relativt rimelig og holdbar effektøkning?

 

Effektanlegg og KN filter koster ikke så veldig mye, men gir deg mest lyd og minst ull. Turbo kan gi bilen din en god effektøkning, men det koster så mye for å få det holdbart at det ikke er verdt det.

 

Hvorfor ikke heller bruke bilen som den er, spare litt penger og senere kjøpe deg en bil med større motor? Det er nok motor i denne til å duge som førstebil :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektanlegg på en gammal forgasserbil uten turbo hjelper mest ved at lommeboka di blir lettere så bilen har mindre vekt å drasse på.

 

Se forøvrig her:

MegaSquirt® EFI :: Index

 

Megasquirt er ett datasprutanlegg for selvbygging.

Om man er litt teknisk anlagt kan man lage seg en datasprut for ett sted mellom 5 og 10 lapper.

 

Søk litt på megasquirt på nett og les litt på forumet jeg linket til. ;)

 

 

rettelse.... bilen er IKKE forgasser. den er innsprøytning;)

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så vrient med å innse at du må bytte motor (eventuelt bil)for å få en relativt rimelig og holdbar effektøkning?

 

Effektanlegg og KN filter koster ikke så veldig mye, men gir deg mest lyd og minst ull. Turbo kan gi bilen din en god effektøkning, men det koster så mye for å få det holdbart at det ikke er verdt det.

 

Hvorfor ikke heller bruke bilen som den er, spare litt penger og senere kjøpe deg en bil med større motor? Det er nok motor i denne til å duge som førstebil :)

 

1. jeg har ikke nok cash til og gjøre det

2. vil ha den "puslete" 2 literingen.

3. skal bare ha en liten effekt.

4. Turbon, orker rett og slett ikke. har faktisk ikke råd.

5. Jeg vil bare ha litt effekt ut av den. Skal ikke ha en Hyper Pro bil, som gruser, mindre milde modifikasjoner er tingen.

 

mn, takk forde.

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror letteste måten å få noe i nærheten av effektøkning på motor uten store inngrep og store kostnader er å konvertere til datasprut fra megasquirt. Vil vel kunne gi 10-15% effektøkning (i beste fall) med riktig mapping. Uten større inngrep i selve motor.

Dette medfører en gooood del etterforskningsarbeid for å skaffe riktige deler (som dyser, sensorer osv)

 

Er du heldig så skal du vel klare å skaffe alle deler for 5 til 10 lapper.

 

Da gjenstår egentlig bare alt arbeidet med å få dette inn i bilen..

 

Eller du kan kjøpe dataspruten som jeg linket til på MBE. (uten turbo). Da har du alt du trenger for å utnytte potensialet som er i originalmotoren.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår