Gå til innhold

tuning til mercedes ??


MBE200

Anbefalte innlegg

Hei.

Eier selv en mercedes E200 W124 1989 model.

Så lurer jeg på. Om det er noen som vet om hvordan man kan få tunet bilen.

Den har nå 115hk. Mitt ønske er og få tunet den opp til ca 200hk.

Enten ved weber forgaser eller turbo.

 

Ved turbo, vet noen om man kan få kjøpt en manifold og turbo?

 

HJELP?!

damndamn

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja det er også en mulighet...få tak i en 300E som du sikkert får billig om den er rusten og skada..og flytt over alt...ja da mener jeg faktisk alt av ledningsnett,motor,girkasse,forstilling,mellomaksel,diff,bremser,fjærer og dempere...instrumentpanel....good luck:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er også en mulighet...få tak i en 300E som du sikkert får billig om den er rusten og skada..og flytt over alt...ja da mener jeg faktisk alt av ledningsnett,motor,girkasse,forstilling,mellomaksel,diff,bremser,fjærer og dempere...instrumentpanel....good luck:)

 

der gjør jeg i hvertfall ikke!!

 

spurte om noen viste om noen måte og tune den, ikke at jeg måtte selge den osv...

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja:P men det er de jeg spør dere:P

HVOR kan jeg på tak i deler. Vil ikke ha mer en ca 200hk

eventuelt hvor mye det kan bli:P og HVA jeg trenger og kjøre.

 

men lurer også på. HVOR mye arbeid er det og skifte motor?

må jeg legge om mye av slangene?

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står beskrevet litt lenger opp hva du trenger for å bytte motor...er igrunn bare å demontere de gamle tingene også sette inn de nye. fester og slikt(uten motorfeter) er like, men er bare å fjerne de gamle motorfestene og montere nye..er igrunn bolt-on...heller sekser lyd og 220hk enn turbo på den kjipeste merce motorn..sett inn volvo motor i den:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står beskrevet litt lenger opp hva du trenger for å bytte motor...er igrunn bare å demontere de gamle tingene også sette inn de nye. fester og slikt(uten motorfeter) er like, men er bare å fjerne de gamle motorfestene og montere nye..er igrunn bolt-on...heller sekser lyd og 220hk enn turbo på den kjipeste merce motorn..sett inn volvo motor i den:)

 

hahahaha:P

poenget er siden det er så få som har gjort det så skal jeg gjøre det.

 

id rather push a lada then drive a volvo....

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet der var en 230 tilsalgs for et par år siden, og den hadde 190 hk (hvis jeg husker rett) og var visst nok seriøst bygget av et firma (kan huske den hadde bremsepapirer også).

 

Ta også å spør i:

Mercefreaken - for Mercedes-Benz entusiaster

 

http://forums.mbworld.org

 

Spør denne her:

Best you can do for your K-jet! - Benzworld.org - Mercedes Benz Discussion Forum

 

WELCOME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja:P men det er de jeg spør dere:P

HVOR kan jeg på tak i deler. Vil ikke ha mer en ca 200hk

eventuelt hvor mye det kan bli:P og HVA jeg trenger og kjøre.

 

men lurer også på. HVOR mye arbeid er det og skifte motor?

må jeg legge om mye av slangene?

 

Billigst og minst "hassle": selge og kjøpe bil med større motor

 

Nest billigst og plug and play: kjøpe vrakbil med størr motor og flytte over. Regn med litt pes på biltilsynet

 

Turbokonvertering: må ha ny innmat, minimum stempler. Smidde kommer på mellom 5000 og 8000 tipper jeg. Muligens råder til 1500-2000 pr stk også. Da er du oppe i over 10 lapper allerede. Siden du spør om det er mye jobb å bytte over motor, regner jeg med du ikke har særlig erfaring med skruing, og da må du vel ha noen til å gå over motor for deg også.

Skal du ha det holdbart må du ha du ha datasprut, og bare mapping av det kommer på ca 10 lapper.

I tillegg må du turbo, grenrør, intercooler med rør og slanger, dumpventil og wastegate, og nei de billigste turboene på ebay duger ikke. Det er en grunn til at de er billige.

 

Gå på Amazon og finn boka som heter noe sånt som maximum boost og er skrevet av Corky Bell

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår