Gå til innhold

Sæther Racing:Omega Steinmetz. EDS 3,5 ( Sesong 2011 er planlagt )

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Elin som sjef er naboen min foresten. Så har sett Rånern utvikle seg :) Har ikke sett bladet i butikk rundt her. Så har ennå ikke fått kjøpt et blad, føler meg litt slem siden det er naboen, skal ikke se bort fra at jeg får noen rånern dekaler på bilen min, for og støtte søte Elin snart :)

 

Begynnte og overhale LET motor min i garsjen, fikk skrudd av olje sump og rådene, prøvde og demonterte toppen, men hadde da faen ikke 12 kant møkka pipe. og det hadde de faen ikke på noen lokale butikker heller! Hvor er det og få kjøpt?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner og komme et stykke på Turbo motoren nå. Glemmer kamerat når jeg går ut i garsjen og skrur seff, Men fikk hvertfall demontert toppen i dag.

 

d94a394937579a1e1c78dc3830ead121.jpg?ts=1231360174

 

Dette er altså den beryktede GM toppen, Så planen med toppen er få byttet ALT, Og ARP boltert i Topp, Forsterke toppen??

 

Z20LET toppakning Innkjøpt. Men skal jeg bruke den eller gå for noe annet sterkere??hmmm

 

cbe14a87ece2ca35ba981ba209b5021d.jpg

 

6ead0b21f1560a5c11d61aa2919968ee.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stund til. Må Spare penger til forsterket innmat, og alt annet som kommer med, Montering kansje sender den vekk, Og datasprut med montering og mapping. Hadde jeg hatt 100 tusen nå, hadde jeg vel ikke vært så langt fra mål. Da hadde det vært muligheter for at den hadde vært startklar til sommern, Men fader jeg gir det et par år. Gidder ikke og haste å stresse, Kose prosjekt. Gjøre alt rett, Hente ut mest muligt.

 

Satser også på og få inkjøpt en tremect600 kasse, og da må jeg fikkse mellomaksel.

 

helvetes mye jobb igjen! hehe :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Støtter å kjøpe solid innmat med en gang... Låvemekk raser alltid og man vet det innerst inne! Godt å se at du gjør ordentlig arbeid med en gang, en så fin motor fortjener det. :-)

 

Hvor kjøpte du den deilige potta med hengetut? Er det 3" inn?

 

 

Vil ikke si noe negativt om den orginale innmaten. Når man fint kan banke ut 340-50 holdbare hester med den. Men jeg bytter innmaten og gjør alt ortligt nå. pga ønsken om mer effekt kommer alltid. Og da er det godt og vite at innmaten holder til ja 600-700hk. Og det er godt og ha i bak hodet når jeg banker turtall sperra nedover rett strekka på rudskogen :) hvis det noen gang får skje.

 

tremec t600 kassa vil vel også holde til denne effekten. Værre er det med diff og slikt som jeg skal prøve meg og kjøre med orginalt. Da en hvis valdres Omega gul stv med 3.0 turbo benket 412hk på hjula kjøre vildt med dette og så ut som det holdt bra. Så da satser jeg på at det går greit, hvis ikke er det lett og oppdrive slike differ, har faktisk ekstra diffbrems liggende nå.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sprut til deg om du trenger, eller i hvertfall styringsenheten. Ledningsnett, coilpakke og mapsensor kan du kjøpe hos protrim, eventuelt kan jeg skaffe dette også.

DTA s40 styrinsenhet.

 

Bra du har fått kjøpt deg en ny motor sæther. Med dollarkursen som nå er om dagen, blir ikke tremec TKO600 kassa billig i hvertfall, kan hvertfall regne 30tusen før den er i bilen..;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sprut til deg om du trenger, eller i hvertfall styringsenheten. Ledningsnett, coilpakke og mapsensor kan du kjøpe hos protrim, eventuelt kan jeg skaffe dette også.

DTA s40 styrinsenhet.

 

Bra du har fått kjøpt deg en ny motor sæther. Med dollarkursen som nå er om dagen, blir ikke tremec TKO600 kassa billig i hvertfall, kan hvertfall regne 30tusen før den er i bilen..;)

 

 

Hello Pilsen :)

 

Venter litt med datasprut, tenkte og sette bort bilen for montering av sprut og mapping, protrim eller et annet sted. Du kan jo få koble opp for meg :) Du gjorde jo en god jobb på din egen :)men men

 

Så første prioritet er og sammle sammen penger til Tremec kassen og Smidd innmat. Så få montert LET motor i Omegan.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om folk kunne komme med litt tips, Hvor jeg kan få kjøpt ny forsterket innmat til LET motoren for en god pris.

 

Trenger

 

Stempler

Råder

Bolter bunn og topp

nye lager

Pakningsett til hele motoren.

 

Fant dette kittet på Protrim

 

Bor x slag: 86x86mm - 1998ccm Kompresjon: 9,00:1

Effekt: 204hk @ 5600rpm / 280nm @ 2400rpm

Motorkitet inkluderer:

Wössner smidde stempel, skjørt m/coating

Crower smidde H-profil råder

ARP head stud kit

Blybronse rådelager

Blybronse bærelager

MLS toppakning (stålpakning)

Komplett bunnsett med simringer

Underspyling er inkl. i monteringsprisen (Normalpris: 1.500kr)

 

 

Produktnr.: Boring Honing Pris Montering

PRO-100100 86.00 Ja 18 200,- 6 700,-

PRO-100101 +0.50mm Ja 18 200,- 8 200,-

PRO-100102 +1.00mm Ja 18 200,- 8 200,-

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser du "klarer" å vente til du har nok cash så ville jeg investert 26tusen hos protrim, for da har du en motor som er GOD som gull;) Å ikke bare er den god som gull, men den er klar for den effekten du måtte ønske, det neste som stopper deg da, er vel toppen.. legger du 10-15lapper i den å, er det bare å maaaate på med effekt;)

 

 

 

Lurte på om folk kunne komme med litt tips, Hvor jeg kan få kjøpt ny forsterket innmat til LET motoren for en god pris.

 

Trenger

 

Stempler

Råder

Bolter bunn og topp

nye lager

Pakningsett til hele motoren.

 

Fant dette kittet på Protrim

 

Bor x slag: 86x86mm - 1998ccm Kompresjon: 9,00:1

Effekt: 204hk @ 5600rpm / 280nm @ 2400rpm

Motorkitet inkluderer:

Wössner smidde stempel, skjørt m/coating

Crower smidde H-profil råder

ARP head stud kit

Blybronse rådelager

Blybronse bærelager

MLS toppakning (stålpakning)

Komplett bunnsett med simringer

Underspyling er inkl. i monteringsprisen (Normalpris: 1.500kr)

 

 

Produktnr.: Boring Honing Pris Montering

PRO-100100 86.00 Ja 18 200,- 6 700,-

PRO-100101 +0.50mm Ja 18 200,- 8 200,-

PRO-100102 +1.00mm Ja 18 200,- 8 200,-

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår