Gå til innhold

hvordan koble opp hovedstrømbryter?

Ranger emnet


predator82

Anbefalte innlegg

Jeg har en seat ibiza som har ett problem med at noe stjeler strøm ifra batteriet. Om bilen blir stående en hel dag uten å bli brukt så starter den ikke. Men om den blir brukt hver dag så går det bra. Har vurdert å montere en hovedstrømbryter inne i kupèen på den, men veit ikke hvordan jeg skal gjøre det, skal jeg ta å koble fra pluss eller minus på batteriet? Om noen har noen råd og tips angående dette problemet er det bare å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kopl på en ampermeter klemme ved batteriet så ser du hvor mye strøm som "reiser av gårde" også begynner du å kople ut en og en komponent og kontroller resultatet for hver gang. begynn med utsyr som er ettermontert.

 

Kontroller lading i samme sleng,bør ligge på 14.4 V (iallefall ved 2000o/min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får tak i ett ampermeter av ett slag så kobler det på eller klemmer rundt + kabelen fra batteriet så napper du ut en og en sikring til du har funnet den som tapper. Om du har testet alle sikringene er det før sikringen da må du følge kablene.

Det kan være noe så enkelt som fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra ut en og en sikring, ta at ampere meter og mål på begge polene. der hvor sikringen satt.

da ser du nøyktig hvilken kurs som trekker hva. vanlig trekk på en bil er 0.3-0.4 Amp. Husk at kupe lys må være av. hvis man har mye utstyr så kryper det opp på 0,6 Amp

:happyhappy:

Mercedes slk 230 kompressor

focal,2x audiosound, cadence 15" the beast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår