AndersO Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Hei. Driver og skal sette på senkefjærer på min Audi 100 1991 modell. Har kommet til det punktet at jeg skal ta av endeleddet på styrestaget, men det vil pokker ikke av. Jeg har nå brukket 3 endeleddsavtrekkere som jeg har kjøpt på biltema. Jeg har også prøve og varme opp "godset" rundt selve endeleddet, uten videre hell. Noen som har noen tips eller ideer til hva jeg kan gjøre? På forhånd takk! :) Siter VAG; Ingen over, ingen ved siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Hei. Driver og skal sette på senkefjærer på min Audi 100 1991 modell. Har kommet til det punktet at jeg skal ta av endeleddet på styrestaget, men det vil pokker ikke av. Jeg har nå brukket 3 endeleddsavtrekkere som jeg har kjøpt på biltema. Jeg har også prøve og varme opp "godset" rundt selve endeleddet, uten videre hell. Noen som har noen tips eller ideer til hva jeg kan gjøre? På forhånd takk! :) En skikkelig solid ters strammes opp og bruk to store hammere. Hold den ene hammeren i ro på den ene siden mens du slår på motsatt side. Pleier å komme da. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneNyg Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Hei, har akkurat gjort det du skal til med bortsett fra at jeg plukket av senkesettet, en skikkelig ters som spennes opp og en skikkelig dask med hammeren løser problemet. Husk du trolig bør justere forstillingen etter montering av senkesettet, den ble ikke helt rett etter jeg tok det av ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersO Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Det gikk tilslutt, med litt mer hardbarka verktøy enn biltema sitt ;) Takker for svar! Legger med et lite resultat av senkingen.. (beklager kvalitet.. mobilkamera) Siter VAG; Ingen over, ingen ved siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Det gikk tilslutt, med litt mer hardbarka verktøy enn biltema sitt ;) Takker for svar! Legger med et lite resultat av senkingen.. (beklager kvalitet.. mobilkamera) hvor mange MM senka du? ble veldig bra:thumb Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersO Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Takker og bukker :) Ble ganske fornøyd selv.. Senkefjærene er 55mm/35mm, kjøpt fra ASP=3846121[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=100[O]amp;Year=1991[O]amp;Varegruppe=0329"]Norsk bildelsenter :) Siter VAG; Ingen over, ingen ved siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Satte du på kun fjærer, eller skifta du dempere også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Rått!!! Det der likte jeg:D Har en 100, 91 jeg og, så det sikkert snart kommer litt senk på og;) Men jeg har lurt litt på en ting... Har det noen betydning på om senkefjørene er for 5/6 syl.? Dette går ikke an å bruke på en 4 sylindret bil?? Sorry OT:S Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersO Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Satte du på kun fjærer, eller skifta du dempere også? Jeg byttet bare fjærer nå. Det er nesten helt nye dempere foran på den, så stod over demperbytte nå. Får se om jeg går til innkjøp av det senere :) Siter VAG; Ingen over, ingen ved siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersO Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Rått!!! Det der likte jeg:D Har en 100' date=' 91 jeg og, så det sikkert snart kommer litt senk på og;) Men jeg har lurt litt på en ting... Har det noen betydning på om senkefjørene er for 5/6 syl.? Dette går ikke an å bruke på en 4 sylindret bil?? Sorry OT:S[/quote'] Takker ;) Disse bilene kler virkelig en senk, så det er bare å gå til innkjøp av senkesett :) Vet ikke helt hvorfor det står at det er til 5/6 syl.. Det er det helt sikkert noen andre her på forumet som kan svare på. Det eneste jeg kan komme på er kanskje vekta på motoren? I have no idea :) Siter VAG; Ingen over, ingen ved siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Takker ;) Disse bilene kler virkelig en senk, så det er bare å gå til innkjøp av senkesett :) Vet ikke helt hvorfor det står at det er til 5/6 syl.. Det er det helt sikkert noen andre her på forumet som kan svare på. Det eneste jeg kan komme på er kanskje vekta på motoren? I have no idea :) Ja disse bilene kler senk utrolig bra faktisk:) Er det 2,3 motoren du har?? Grattis med senken btw:P Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersO Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Jess, det stemmer! Det er 2,3 jeg har :) Satt på ny bakpotte for en stund siden også = nydelig lyd ;) Siter VAG; Ingen over, ingen ved siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Saaaatan så pent:D hvor fikk du den potten fra??:D Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersO Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Den kjøpte jeg på BS bildeler her i Sandefjord :) Siter VAG; Ingen over, ingen ved siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Stiili:) Ble skamfeit med den potten da:) Digget den:);) Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg