Gå til innhold

Trenger litt hjelp (endeledd)

Ranger emnet


AndersO

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver og skal sette på senkefjærer på min Audi 100 1991 modell.

Har kommet til det punktet at jeg skal ta av endeleddet på styrestaget, men det vil pokker ikke av. Jeg har nå brukket 3 endeleddsavtrekkere som jeg har kjøpt på biltema. Jeg har også prøve og varme opp "godset" rundt selve endeleddet, uten videre hell.

 

Noen som har noen tips eller ideer til hva jeg kan gjøre?

 

På forhånd takk! :)

VAG; Ingen over, ingen ved siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Driver og skal sette på senkefjærer på min Audi 100 1991 modell.

Har kommet til det punktet at jeg skal ta av endeleddet på styrestaget, men det vil pokker ikke av. Jeg har nå brukket 3 endeleddsavtrekkere som jeg har kjøpt på biltema. Jeg har også prøve og varme opp "godset" rundt selve endeleddet, uten videre hell.

 

Noen som har noen tips eller ideer til hva jeg kan gjøre?

 

På forhånd takk! :)

 

En skikkelig solid ters strammes opp og bruk to store hammere. Hold den ene hammeren i ro på den ene siden mens du slår på motsatt side. Pleier å komme da.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har akkurat gjort det du skal til med bortsett fra at jeg plukket av senkesettet, en skikkelig ters som spennes opp og en skikkelig dask med hammeren løser problemet. Husk du trolig bør justere forstillingen etter montering av senkesettet, den ble ikke helt rett etter jeg tok det av ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått!!! Det der likte jeg:D Har en 100' date=' 91 jeg og, så det sikkert snart kommer litt senk på og;) Men jeg har lurt litt på en ting... Har det noen betydning på om senkefjørene er for 5/6 syl.? Dette går ikke an å bruke på en 4 sylindret bil?? Sorry OT:S[/quote']

 

Takker ;) Disse bilene kler virkelig en senk, så det er bare å gå til innkjøp av senkesett :)

 

Vet ikke helt hvorfor det står at det er til 5/6 syl.. Det er det helt sikkert noen andre her på forumet som kan svare på. Det eneste jeg kan komme på er kanskje vekta på motoren? I have no idea :)

VAG; Ingen over, ingen ved siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker ;) Disse bilene kler virkelig en senk, så det er bare å gå til innkjøp av senkesett :)

 

Vet ikke helt hvorfor det står at det er til 5/6 syl.. Det er det helt sikkert noen andre her på forumet som kan svare på. Det eneste jeg kan komme på er kanskje vekta på motoren? I have no idea :)

 

Ja disse bilene kler senk utrolig bra faktisk:) Er det 2,3 motoren du har?? Grattis med senken btw:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår