Gå til innhold

Valg av ny bil!

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Da er det sånn at A4en skal selges til fordel for en S serie Audi..

 

Valget står i mellom en S4 2.7 99-01 modell eller S3 99-01 modell..

 

Jeg spør her da jeg føler at det er større aktivitet her enn på A3/S3 avdelinga..

 

Alle vil svare S4 med en gang, men jeg er bare 19år og forsikra er skrekkelig på S4en, men det skremmer meg ikke i første omgang..

 

Forsikringa på S3en er ikke noe spesielt høyere enn på A4en i grunn.

 

Så hva er for og i mot disse 2 modellene jeg ser på?

 

Erfaringer med S3 og S4?

Hvordan går disse bilene når de chippes og litt smått?

Vil ha noe som drar en hel del bedre enn min småtrimma A4.. :)

 

Hvordan er det og leke seg med haldexen?

 

Kommer flere spørsmål etterhvert, men fyr løs de som vet og mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et vanskeleg valg forstår eg..

 

Eg har kjørt S3 og eiger no en S4, dette er noken biler som ikkje kan samenliknes på noen måte, S3 er en kjempe bil med frisk motor og deili interiør,men den har jo berre en 1.8liters firer, og det har jo sine begrensninger...

 

S4 har jo en 2.7 liter sekser som har eit herligt drag orginalt og med en chip so går den rimeleg villt, min er fortsatt orginal med 265hk,dette er jo nok til å lage fine smultringer på asfalten, so med en chip med 60hk meir og 500Nm disponibelt so er dette eit seriøst leketøy:)

 

Med tanke på din alder(forsikring og galskap osv..) so er det nok absolutt mest fornuftigt å kjøpe en S3 i første omgang,det er jo uansett ein kjempe stor overgang fra en a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del forsjeller som skiller disse motorene.. Tviler på at Audi hadde turt og levere en vanlig 1.8T motor med 225hk fra fabrikk, dersom den var lik AEB motoren i A4en..

 

Er nok en del vassere den som er i S3'en.. ser ut som den går ganske bra når jeg ser på filmer på youtube..

 

Men det er ikke en V6er akkurat da.. :D

 

Har vel noen og 230-240hk i A4en min nå, så overgangen til en S3 hadde jo ikke vært så stor, værtfall nedtur dersom den er orginal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår