Gå til innhold

Turbotrykk

Ranger emnet


Datsun Diesel

Anbefalte innlegg

Ventilen du skal montere er trykkbegrensningsventil, muligens med en tilbakeslagsventil i parallell. Så det letteste er å kjøpe en ventil som er ment for turbotrykkjustering. Da har den riktig innmat.

 

Wastegaten er en kran som bypasser eksos forbi turboen. Denne kranen blir åpnet av en akkumulator som styrt av trykket i innsug. Så akkumulatoren kan kobles til innsugen på valgfri plass mellom turbo og motor. Når trykket i innsug overgår motstandsfjæren i akkumulatoren åpner denne wastegate.

 

Ved å bruke en trykkbegrensningsventil eller "turbotrykksregulator" sørger man for at akkumulatoren ikke mottar lufttrykk for å åpne WG før ladetrykket er like høyt som innstillt verdi i trykkbegrensningsventilen eller "turbotrykksregulatoren".

 

Vennligst bruk forumets søkefunksjon da dette temaet er et gjengående tema. Men for all del, spør dersom det er noe som er for vagt beskrevet i tidligere forklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår