Gå til innhold

Beste GPS/Frontend kombinasjon


Xpression

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da jeg snart skal installere GPS(usb basert) på carputern lurte jeg på om noen har erfaring med integrering av dette i ulike frontends ? Personlig bruker jeg Mobile Impact, men jeg skifter lett for å få til en fin integrering. Hvilket GPS program er å anbefale, og til hvilken frontend? Jeg har lest en god del om dette på utenlandske forum, men klarer ikke helt å danne meg et godt bilde av dette. Lettere blir det ikke av at mange av programene som taes i bruk rundt om kun fungerer i statene.

 

Mvh. Xpression

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt MediaCar ganske mye, det er enkelt og ryddig.

Jeg bruker Mappoint 2006 for navigering.

 

RoadRunner er videreutvikling av MediaCar og er desidert den mest brukte frontend.. Selv syns jeg den er rotete, og lite brukervennlig for nybegynnere..

 

Om du klarer deg kun med;

GPS navigasjon (Mappoint, Destinator eller ekstern)

DVD spiller

Mp3 spiller

DivX spiller

Radio

Equalizer

Eksterne programmer (integrering)

Natt/Dag modus

 

Så er MediaCar ypperlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Brukte Centrafuse selv når jeg en gang hadde carputer.. Var med i hele testperioden stort sett, med alle prøveversjonene..

 

Faktisk jeg som lagde den norske språkfila til programmet, og fikk derfor tilsendt fullversjon med lisens i originalt cover når det ble lansert :) Plata har ennå ikke vært ute av coveret, fordi jeg solgte bilen og plukket ut carputeren (som også ble solgt), en stund før de sendte programmet til meg :P

 

Det beste jeg vet om til carputer bruk er Centrafuse, rett etter følger road runner som er veldig funksjonsrik, men noe vanskelig å sette opp, i tillegg til at det er vanskelig å få alt til å se helt integrert ut..

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg vil anbefale RoadRunner, som jeg selv prøvde for første gang og bruker den dag i dag.

 

Det kan kanskje ta litt tid å venne seg til, men når du først forstår deg på det så er det nermest perfekt.

 

Til Gps bruker jeg Mappoint 2009 eksternt men integrert i Roadrunner.

 

Jeg mener igjen at mediacar blir litt for simpelt og har dårlig design.

Bil: BMW E36 325i Coupe 1994

Prosjekt: pågår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår