Grøt Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Hadde også en liten solskinnsopplevelse med 2 russejenter i en rundkjøring i dag, som hadde en plakat hvor det sto "tut for en skål!" og det måtte jeg selvfølgelig gjøre. Mamma ble ikke så særlig glad. "Følg heller med på kjøringen du gutt". :D Haha, det sitter alltid noen sånne i rundkjøringen ved shell, bærums verk. :) Bare å rope tut og kjøre videre ;) Siter Kristian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Angående bakkestart, dette må man rett og slett lære seg. Jeg har kjørt mye i vårs Alfa 156, en bil som er vanskelig å bakkestarte med, ALLE som har prøvd denne bilen har kvelt den første gangen, selv bestefar som har kjørt lastebil i 40 år, og kjørt bil i 50 klart dette. Det sier litt om hvor vanskelig det er å kontrollere den ved bakkestart. Etter et par dager med kjøring gikk dette fint, det eneste man MÅ tenke på er litt gass, i vår bil er det rundt 1/4 ned i gulvet med gassen (til den ligger på et stabilt turtall, rundt 2000 RPM), så dra clutchen sakte men sikkert ut. Mens man drar den ut, så gi mindre og mindre clutch, i litt mindre grad enn vandringen på gasspedalen. Bare øv på dette, det kommer seg MEGET fort. Det er også veldig avhengende av hvilken bil det er, og om det er diesel eller bensin, forskjellene er STORE.. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Golfen min er kjempelett å bakkestarte med i hvert fall.. Holder inne clutch og bremse, slipper clutchen ut til jeg kjenner det er like før den tar og så flytter jeg høyrefoten over på gasspedalen mens jeg slipper clutchen litt mer ut og gir gass. Nå blir det sikkert ikke så mye Golf-kjøring denne måneden, da jeg driver og modifiserer frontfangeren litt. Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Takk for svar! :) Ser vel ut som det er øvelse som gjør mester her ja heh. Kjører selv mamma sin Golf, og clutchen og giringa er en drøm, men i bakker så vil den bare ikke samarbeide med meg visstnok (ellers så er det bare jeg som ikke har det inne enda). Det så så lett ut når mor demostrerte det til meg altså.. Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 kjører astran til mamma. bruker å dra ned brekket gradvis og slippe clutch mer og mer samtidig som jeg gir mer gass til brekket er helt ut og bilen går framover. vanskelig til å begynne med! syns det er lettere enn å kuke med bremsene. men med litt øvelse så funker det og! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fabiz Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Angående bakkestart: Hold ene foten på bremsen, den andre på clutchen. Slipp clutchen sakte opp til du kjenner at det begynner å ta. Da frigir du bremsen sakte, og begynner å gasse. Dette lærte jeg av min mor første gang jeg skulle prøve bakkestart. Har funket hver gang. Fabiz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Ingen av dere som kjørte den SL55 AMG`n med rød L bakpå som jeg så i går vel ? :P Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 kjører astran til mamma. bruker å dra ned brekket gradvis og slippe clutch mer og mer samtidig som jeg gir mer gass til brekket er helt ut og bilen går framover. vanskelig til å begynne med! syns det er lettere enn å kuke med bremsene. men med litt øvelse så funker det og! Håndbrekk er kun lov i 90 graders bakkestart.. Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fabiz Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Håndbrekk er kun lov i 90 graders bakkestart.. 90 graders bakkestart ja, herlig.:yummy: Fabiz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkers Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 står ikke L for lady a? Siter low and slow is how it goes http://www.bilforumet.no/golf-ii/198356-tr-den-golfen.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frk. Hagen Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Snart ferdig med L-perioden min :) Må bare mæge meg til å ta teorien :ass: Ellers er det en fin-fin unnskylding til å kjøre litt ymse :D Siter Wrom-Wroom-Wrooom- Yyyyyyyyyyy-BANG! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 jeg har en måned igjen å L en skal bort fra min gamle volvo 142:D Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyXEL Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 hvordan biler bruker dokker å kjøre med? jeg bruker å kjøre med mamma sin honda CR-V og pappa sin Honda Civic Siter Volkswagen - Das Auto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frk. Hagen Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Jeg har kjørt endel forskjellige biler: Peugeot 00mod 406 sedan Audi 96mod A6 stasjonsvogn Ford Mondeo 98mod stasjonsvogn Og til slutt min MB 230te 91mod stasjonsvogn. Er greit å erfare litt forskjellige biler :) Siter Wrom-Wroom-Wrooom- Yyyyyyyyyyy-BANG! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fabiz Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 04 VW Passat Highline 1.9TDI 4Motion 06 Opel Corsa 1.3CDTI Kun dieselpurker for min del... Fabiz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg