nstyling Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Jeg har en Passat 1.8t 1998 modell. Når jeg kaldstarter bilen om morgen så har bilen "høyt" turtall på tomgang, ca 1300 omdreininger. Det kommer også en rar periodisk summe lyd. Men etterhvert som bilen blir varmere (ca 20-30sek) så synker turtallet til normalt og lyden blir borte. Noen som har vært borti noe lignende??? Eller veit hva det kan være??? Setter pris på svar!! Syns også det kommer mye uling fra dynamoen, tyder dette på at den begynner å ta kvelden eller er det kanskje bare dynamoreima som trengs å strammes??:ex_machin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterb Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 har akkurat det samme problemet med min nissan primera så er også spent på eventuelle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 helt normalt tror da jeg. er fordi autochoken gir ekstra bensin fordi motoren er kald. blir på samme måte som når du starter en gammel bil med chok. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Vet ikke om din bil, men er ganske vanlig at motorstyringssystemet holder litt ekstra høy tomgang på kald motor, slik at motoren blir varm raskere. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Ja, på de fleste bilene jeg har kjørt har tomgang vært endel høyere når det er kaldt vær. Summelyden skjønner jeg ikke så mye av, men motoren høres jo ofte litt "grovere" ut når du kaldstarter den, kanskje det er dette du hører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Harald Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Vil nok tro det er "autochocken" vi snakker om her ja..:) Men vet ikke hvordan det er med akkurat denne bilmodellen da..:) blir det mye hvining når motoren er kald eller når du bruker mye lys kan det nok tyde på at reima er slakk eller utslitt..:) Siter 1989 VW Passat GT stv. 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nstyling Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Jammen da satser vi på at det bare er det :) Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Tipper at summelyden kommer av at lyden av motoren på det turtallet treffer egenfrekvensen til noe i bilen/motorrommet. Du kan jo prøve å holde motoren på det samme turtallet når motoren er blitt varm, og se om ikke lyden kommer tilbake. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 garantert auto-chock.. en kompis sin bil, toyota corolla 1.3xli er værst på det. ca 4000rpm ved kaldstart. ;) Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Er ingenting å henge seg oppi..Den øker turtall for å få kjørt olja gjennom motoren,før du kjører igang..På en måte autochok..Summingen kan også være bensin pumpa,den varer dog i kun noen sek bare da..Jeg har samma type motor,i min Skoda Turbo.La også turtallet synke helt,før du begynner å kjøre igang..Er en gylen regel,å la motoren roe seg helt ned.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Dette er jo da normalt.. når bilen er kald ligger turtallet mellom 1000-1300. Og synker til 800+- når motoren blir varm. Ingenting å bekymre seg over. :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg