Gå til innhold

Har sølt supelim på min nylakkerte frontfanger.Hjelp,hva gjør jeg?

Ranger emnet


soundlord

Anbefalte innlegg

Skulle lime på noe plasgreier,da jeg sølte og det rant en stripe nedover fangern.Fangern ble lakket for 2 dager før jeg sølte på den.Har ikke trekt inn i lakk,eller reagert på noe måte.ligger bare oppå liksom.prøvde å tørke det vekk med en våt klut,før det tørket.fikk bort en god del.Noe som kan fjerne det som er igjen,uten at det skader lakken? Tenkte på å rubbe den etter 3 uker..Noe forslag? Utrolig kjedelig med superlim på nylakkert fanger:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lime på noe plasgreier,da jeg sølte og det rant en stripe nedover fangern.Fangern ble lakket for 2 dager før jeg sølte på den.Har ikke trekt inn i lakk,eller reagert på noe måte.ligger bare oppå liksom.prøvde å tørke det vekk med en våt klut,før det tørket.fikk bort en god del.Noe som kan fjerne det som er igjen,uten at det skader lakken? Tenkte på å rubbe den etter 3 uker..Noe forslag? Utrolig kjedelig med superlim på nylakkert fanger:P

 

kankje prøve forsikti med litt withesprit? jeg brukte det da jeg fjerner merkene bake på biln min allefall:)

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar:) Har hatt et lite forsøk ikveld:P Hadde et malingspann med bilakk.Hadde sølt litt lakk på siden av boksen.så testet litt der.Så vidt jeg kan se,fjerner ikke whitesprit superlim:/ Hadde superlim på basen utenpå malingspannet.Det løste opp lakken,som tørket for minst et år siden.. Er meget glad for at fangeren min hadde klarlakk.var nok det som berget den,slik at ikke lakken og limet reagerte.Tenkte det var lurt å teste om whitesprit tok superlim,før jeg prøvde det på fangeren..

 

Skal på et lakkeringsverksted i morgen.Så får de se på den.Får se om de finner på noe lurt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg gjort selv hadde jeg vært deg. Koster jo en formue å sende bilen til verksted. Finn fra et 1200 papir og puss vekk limet eller skrap det vekk med fingrene. Du kommer sikkert ikke gjennom klarlakken heller og da er det jo ikke så farlig. Ødelegger du litt av klarlakken kan du bare pusse litt så det blir gjevnt og legge på et strøk eller to med klarlakk igjen.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår