Ja__9 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Jeg måtte skifte frontruta for 3 uker siden pga så stor stein at ruta sprakk på midten. Forsikringen dekket dette fordi jeg hadde spart opp en slags bonus på gratis rep av frontrute via IF. I dag skjedde det samme igjen, en lastebil med stein kom mot meg og PANG! så var ruta knust igjen + en stor bulk i panseret. Han som kjørte mener at "ja de skadene kan har vært der lenge før jeg passerte deg ! " Hva gjør jeg? Ut med 5000,- for å få skiftet rute IGJEN?! samme fyren som ødela ruta mi første gangen også.... Kan jeg kreve firmaet som kjører lastebilen for erstatning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Kan prøve å snakke med dem, men redd du ikke kommer langt. Så lenge lastebilen ikke gjorde noe spesielt uaktsomt med feks last el .l Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 5000,- for å bytte rute? Er ikke egenandelen på 2000? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 egenandelen er vell som regel på 1000 tror jeg. men ta å hør med lastebilfirmaet eller eventuelt forsikringsselskapet ditt, kanskje de vet hva man skal gjøre/gå fram i slike saker Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 egenandelen for bytte rute er 2000kr i de fleste selskap. klart at sjåføren må betale. han har ikke sikret lasten sin godt nok dersom det ramler stein ned på møtende bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 egenandelen for bytte rute er 2000kr i de fleste selskap. klart at sjåføren må betale. han har ikke sikret lasten sin godt nok dersom det ramler stein ned på møtende bil. det var dette jeg også tenkte, men det stemmer ikke ifølge firmaet. så lenge jeg ikke har bevis har jeg ingen sak fikk jeg rimelig klar beskjed om. Litt kjipt når ruta er helt ny! Jaja, jeg får vel punge ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 litt kjipt i slike situasjoner. så lenge han kjørte stein og mistet en ned på deg, så kan du komme noen vei. Hvis han deretter IKKE fraktet stein, da er det litt verre. Husker ikke helt straffa for å kjøre med usikra last, men den er hard i et moderat tilfelle. I verste tilfelle blir man drapssikta og erstatningsansvarlig for mange hundretusen Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 ...og hvordan har du tenkt å bevise at det kom fra nettopp den lastebilen? ;) Det er noe forbanna drit, men dette er nok en lost case. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Har du vitner? Kan du skaffe vitner? Om du ikke kan det, er det lite å hente om firmaet er så uprofft. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 er sykt vanlig at lastebiler med stein er slurvete. fått en sprekk i ruta på en x3 jeg satt på med en gang, men den var firmabil der føreren sluttet i jobben like før så han gadd ikke gjøre no med det annet enn å fortelle lastebilen om det så han kunne fixe saken. men hvis en stein er stor nok til å FØRST bulke panseret og SÅ knuse ruta så kan jo ikke akkuratt lastebilen ha kjørt den opp fra veien. må jo ha kommet ovenfra, så hvis det var stein bilen frakta så er det jo sikkert at den kommer derfra. lastebilføreren prøver seff å nekte for det går ut over hans pengepung om det er hans feil. er vel en del som har noen form for skadefri kjøring bonus eller liknende. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Still deg opp og kast stein på ruten hans, bare sørg for å være godt gjemt. Edit: La han se deg, men ingen andre. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 haha du er faen meg lurt ass! ALLE! har krav på å bytte frontrute på bilen sin gjennom forsikringa! og egenandelen varierer alt fra 0kr til 1.500kr eller 2.000kr kommer an på hva slags avtale du har med forsikringa di! Om du måtte ut med 5.000kr må jeg bare le av deg! At lastebilen mistet noe fra bilen sin.... bevis det..? Hvordan kan AKKURAT samme bil og samme sjåfør treffe deg 2 ganger på lang tid i mellom....?! Og ikke minst at han hver gang kom MOT deg...! Hørtes tynt ut dette! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 litt kjipt i slike situasjoner.så lenge han kjørte stein og mistet en ned på deg, så kan du komme noen vei. Hvis han deretter IKKE fraktet stein, da er det litt verre. Husker ikke helt straffa for å kjøre med usikra last, men den er hard i et moderat tilfelle. I verste tilfelle blir man drapssikta og erstatningsansvarlig for mange hundretusen Stemmer det! men det er nå STOOOOOOOOOOOOOOR forskjell på å miste en pall på 1tonn og et lite sandkorn som flyr av her og der! Man kan ALDRI sikre pukk helt! men nå tror jeg han gutten her må forklare litt forskjell på stein/pukk/sand/støv/jord/grus etc Hvor stor var denne steinen! hvor stor er bulken?! sprekken i ruta? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 ALLE! har krav på å bytte frontrute på bilen sin gjennom forsikringa ja,men du får kun tatt det på forsikringen en gang i året,så om han har brukt forsikringen på det allerede,så må han betale alt selv neste gang. sånn er det ihvertfall i gjensidige og sparebank1 Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 har bytta 3 ganger på et år jeg! 2 på samme bil Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg