Gå til innhold

rettstilling av b230 motorn.. vurderes da me 16 v.

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

Er litt jobb dette, men fullt mulig.

 

- B20-M45 cl.hus eller selvbygd

- "custom" innsug, her blir det sinnsykt trangt med bremseforstærker

- sveise motorfester

- B20 bunnpanne og oljepumpe

 

Eller er det jo en del tilpassing med eksos, rør osv. I tillegg til fordeler problemene som 16V gir

 

Har B20 panne hvis du trenger

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B20 står rett ja, og bunnpanne og oljepumpe passer rett inn i B230, men orginal girkassene tåler ingenting. M40 og M41 er svake i forhold til M45/46. Eneste bilen som hadde B20 og M45 girkasse var 242L i 1976 med enkelte unntak. Skal du bruke 240 kasse må du ha denne spesial kåpa. Med getrag burde man kunne bruke

et M40 cl.hus med adapter mot getrag

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han svensken....

 

bakaxel.se..

 

selger adapterkåper til "alle" typer getrag, jeg skulle bestille til min, og da ba han meg fust si om eg skulle bruke kassa på en rettstilt FT, eller 15% skrå, som vanlig..

 

så der er det vell null problem....

 

har vell mer tru på at innsuget som kommer til og bli litt trangt?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B20 står rett ja, og bunnpanne og oljepumpe passer rett inn i B230, men orginal girkassene tåler ingenting. M40 og M41 er svake i forhold til M45/46. Eneste bilen som hadde B20 og M45 girkasse var 242L i 1976 med enkelte unntak. Skal du bruke 240 kasse må du ha denne spesial kåpa. Med getrag burde man kunne bruke

et M40 cl.hus med adapter mot getrag

 

b20 pumpa passer på festene ja,men med en gang du kjører rundt motorn har du ei knekt oljepumpe.

 

pga at b230 har dobble motvekter på veiva,noe som ikke b20,b23 osv har så blir det kræsj.

 

Den beste løsningen er å kappe nedre del av b230 pumpa og korte/sveise om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksos og insug blir cøstøm ,bunnpanne er bolt on men ville forstøret den. mere olje... fordeler løst er løsningen. motorfeste blir også cøstøm. gear getrag vil uansett bli enten adapter el omsveising med volvo/bmwDa kan du bruke hvilket som helst volvo clutch kåpe(foretrekker M47) pga svinghjul sensor hull

 

Har en sånn maskin stående :)

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksos og insug blir cøstøm ,bunnpanne er bolt on men ville forstøret den. mere olje... fordeler løst er løsningen. motorfeste blir også cøstøm. gear getrag vil uansett bli enten adapter el omsveising med volvo/bmwDa kan du bruke hvilket som helst volvo clutch kåpe(foretrekker M47) pga svinghjul sensor hull

 

Har en sånn maskin stående :)

 

Alle skråstilte kåper har det hullet.

På de tidligere er det plombert, bare.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår