Gå til innhold

Luftfilter og resirkelventil

Ranger emnet


Turbomax

Anbefalte innlegg

har tenkt å sette kn filter på bilen. men har hørt mange som sier at dette ikke er særlig lurt. noen andre meninger.

 

har også lyst på resirkelventil! noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? hvor å hvordan monteres dette på?

 

takker for alle svar:volvsmile

 

Klokken på instrumentbordet har sluttet å fungere, har sjekket alle sikringene. noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kjørt med kn filter på min bil i et år nå uten problemer. Det eneste som kan bli ødelagt av kn filteret er lmm, den er ikkje særlig glad i olje. Resirkulerende dumpventil selges mange plasser. Pedersens racing f.eks. Returen skal inn før turbo men etter lmm.

Hvis det er lyd du er ute etter blir det mye lyd av den orginale ventilen hvis du skal ha et åpent kn filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et ordentlig filter av kjent fabrikat m/tilhørende rens og olje, ikke kjøp et jalla filter til 150.- og følg vaskeintervall.

Tror ikke du skal håpe på noe merkbar effektøkning men det blir jo litt extra lyd:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lyden jeg er ute etter! har vikingchip jt 3" eksos fra turbo (raka), justert turbotrykket opp slik at den lader på 1.1 bar. eneste jeg ikke er ferdig å montere er 18" compomotive felger, xenon kitt og åpent luftfilter.

 

Ok, bilxtra i tromsø har ihvertfall kn-filter.

kjøpte mitt kn-filter der, kom på ca 1400.- + rens/olje ca 300.-

Hatt det i snart 2 år uten problemer, men hvis du bor i tromsø

burde du rense det hver 5000km da det er ganske så mye støv i lufta her for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener på jeg gav 60USD for mitt K&N på summit racing.. 4" innlet(er jo ikke vits for deg da, men er ikke spesiellt lite filter) men så da kan du jo spørre deg selv, vente ei uke, og spare en tusing(eller bestille andre kjekke ting fra summit når du først er igang) eller gi faen å kjøpe i nprge heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp kitet fra BSR så får du med varme skjold slik at du slipper å få "hot air intake" om ikke du skal ha filteret foran cooler og radiator men lang slange....

 

1013_volvo5_2.jpg

 

jeg betalte rund 1000 nroske for det rett fra sverige. 2-3 dagers leveringstid

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp kitet fra BSR så får du med varme skjold slik at du slipper å få "hot air intake" om ikke du skal ha filteret foran cooler og radiator men lang slange....

 

1013_volvo5_2.jpg

 

jeg betalte rund 1000 nroske for det rett fra sverige. 2-3 dagers leveringstid

 

Har du en link?

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår