Gå til innhold

Rød metallic 240 med V8

Ranger emnet


240Råner

Anbefalte innlegg

Kamerat av meg som bydge bilen første gangen, da med turbomotor(er). Først B21et og senere en B230FT, så FT motor med 2 dobble trykkgassere.

Han har lakkoden tror jeg, for han lakkerte fangere og spoiler etter at bilen var lakka fra før (stylingen ble knabba en gang i tia så ny ble kjøpt inn).

Hvis ikke kassa er bytta så er det TH400 eller TH700 som er preppa og bygd av rats. Hvertfall ganske så barsk i giringa.

Bakakselen er det lamellsperre i hvis ikke den er bytta.

 

Hadde vært kjempe flott om det er mulig å få fatt i den lakkoden, for det er en rimelig spesiell lakk.

Tror det sitter volvo bakaksel med lamell sperre på nå, er i allefall en form for diff.brems.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sitter lamel sperre der som fungerer ganske så bra. Solgte denne bilen for 45 laken i sommer ja, har du gitt mere enn det er du blitt lurt desverre.

Brukte selv en masse penger på den bilen bl.a. ny bensintank, nye baklykter, nye sommerdekk, ny holly bensinpumpe, nytt snkesett + 4hjulskontroll.+++++ Er den godkjent senket nå? fikk aldri somla meg til og gjort dette selv.

Det sitter en sliten tidlig 70 talls 305 (5.0)liter i den nå, muligens fra en Caprice.

Girkassa er en th700 og betviler sterkt at denne er bygget opp og forsterket av rats. Ikke helt på nett den kassa der gitt...

 

Finner nok ikke noen kode som passer på rødfargen der desverre, men ikke noe stress og finne riktig farge for en lakkerer. Bilen er lakkert med en helt vanlig tett rødfarge, så er det dusjet ett tynnt strøk blå perlemor over, ikke noe hokus pokus der. (Veit dette da jeg har lakkert frontfangeren på bilen en gang)

Riding Dirty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter lamel sperre der som fungerer ganske så bra. Solgte denne bilen for 45 laken i sommer ja, har du gitt mere enn det er du blitt lurt desverre.

Brukte selv en masse penger på den bilen bl.a. ny bensintank, nye baklykter, nye sommerdekk, ny holly bensinpumpe, nytt snkesett + 4hjulskontroll.+++++ Er den godkjent senket nå? fikk aldri somla meg til og gjort dette selv.

Det sitter en sliten tidlig 70 talls 305 (5.0)liter i den nå, muligens fra en Caprice.

Girkassa er en th700 og betviler sterkt at denne er bygget opp og forsterket av rats. Ikke helt på nett den kassa der gitt...

 

Finner nok ikke noen kode som passer på rødfargen der desverre, men ikke noe stress og finne riktig farge for en lakkerer. Bilen er lakkert med en helt vanlig tett rødfarge, så er det dusjet ett tynnt strøk blå perlemor over, ikke noe hokus pokus der. (Veit dette da jeg har lakkert frontfangeren på bilen en gang)

 

Er ikke senke sett på'n nå lengre, biltilsynet mente det mangla no tall som skulle vært stempla inn i fjærene så nå sitter det nye volvo diesel fjærer men med de samme dempera som før.

Hmmm... sliten 70-taller av en 305 og en th700 kasse, til å liksom ha mye peil på amerikanske motorer så kunne ikke han jeg kjøpte den av mye, han mente det var rundt 90-model motor og en th350 kasse.

 

Så ja, jeg har nok ryki på en liten bommert, men med litt mer penger og jobb så kan det bli en morsom bil. Dessuten så er vi ikke heeelt ferdig med handelen enda, for bilen må igjennom eu-kontroll uten større feil eller mangler før han er fri fra kjøpskontrakten, så det kan være jeg får tyna ut litt mer av han før vi er ferdige.

 

Any hu, takk for info og løsningen på lakk mysteriet:P

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... sliten 70-taller av en 305 og en th700 kasse, til å liksom ha mye peil på amerikanske motorer så kunne ikke han jeg kjøpte den av mye, han mente det var rundt 90-model motor og en th350 kasse.

 

Hvor mange skruer er det på bunnpanna på gearkassen?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sleng ut flere bilder av den a?

 

Skal få ut no bedre bilder, må bare komme meg ned her fra Tromsø først, og få med meg kameraet og bilen ut på ut, så kan vi ordne no sikkelig bilder av bilen.:)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange skruer er det på bunnpanna på gearkassen?

 

Har funnet den antell skruer- modell oversikten, men må bare få tatt meg en tur under bilen først, kjøpte bilen på fredag, og nå står bilen hjemme i oslo, så skal se på det til helga.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som veit hvor man kan få tak i speedometervaier til denne bilen, for vaieren som sitter der har mest sannsynlig røket, for han jeg kjøpte bilen av (sleipe karen) så nåla hadde nøkka litt og senere på dagen så hadde den stoppa helt den litt senere på dagen da han var påvei tilbake fra etterkontroll hos BT.

 

Noen som kan hjelpe? Hvor man kan skaffe og hvilken type vaier?

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vaieren ned på girkassa? Hvis så må du modde en slik at det er chevy i ene enden og volvo i andre.

 

Det går sikkert ann, noen har gjort det før meg så da må det vel gå ann på ett vis, men veit du om det er en spesiell type vaier som er lettest modifisert eller oftest brukt ?

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en orginal volvo og en orginal til chevy kassa. Så mål opp og få noen til å modde om ene festet med rett lengde.

 

Må så grundig tilverks ja,hadde håpet det var en liten snarvei man kunna ta jeg :P Men, men , skal man ha spesiell bil så må man ta ulempene med det også. (Som feks. fulle polakker som kaster kaffekopper etter bilen som knuser frontruta og ødlegger lakk på gagasjelokket.)

Men takk for tipset. :)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang vaier hør med as fartskriver i persveien kanskje de kan hjelpe deg

De er spesialister på div vaiere til skrivere i lastebiler av alle størelser.

Er fullt mulig de kan lage noe

 

AS Fartskriver - Hjem Tlf 23 37 84 00

83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd

86 Bmw 320 E30 Bruksbilen

83 Volvo 240 Vinterbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg som lagde speedovire til den bilen, merka fort at denne kom til og ryke da det er for skarp knekk på de der den kommer ut av kassa. (er litt trangt der) Anbefaler og banke til en bulk i golvet fra undersiden der sånn at blir litt bedre plass til den.

 

Jeg kjøpte vire til th 700 kassa som sittert der (S.Stolen har dette på lager) Så dro jeg ned til Norsk Speedometer Service A/S fikk modda viren jeg kjøpte. kosta 120 spenn og fixe på det.

 

Ps: Kjørt bak deg i Ryenkrysset idag, ser du ha de bredda stålfelgene jeg hadde på den. Hvordan er høyre bakfelgen nå? fikk gitt den en skikkelig smell da jeg la bila sidelengs inn i en fortauskant på Carl Berner forrige vinter, trodde ikke det var noe og rette opp jeg???

Så også at bilen ser ganske så annerledes ut nå da den er så høy. Du får slippe den ned på bakken igjen.....

La også merke til at Momo bøttestoloene var borte, kjipt da, var kule de.

Riding Dirty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår