stigare Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Au denne svei ja.. :( Får håpe det ordner seg fort hvertfall og at du klarer å finne en billig løsning på dette. Selv om det kanskje kan være vanskelig.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geggs Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Veldig trist å lese :( MLT kassene har et frynsete rykte ja. Vet det har vært mye diskusjoner om Audi burde tatt flere av rep kostnadene. Mener de oppgraderte dem til 7 lameller også.. En girkasse skal da vare lenger en 4år! Har du fått vite hva som er galt med kassen? Lykke til hvertfall, håper det ordner seg for deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thilip Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Veldig trist å lese :( MLT kassene har et frynsete rykte ja. Vet det har vært mye diskusjoner om Audi burde tatt flere av rep kostnadene. Mener de oppgraderte dem til 7 lameller også.. En girkasse skal da vare lenger en 4år! Har du fått vite hva som er galt med kassen? Lykke til hvertfall, håper det ordner seg for deg! Nei, har ikke fått vite akuratt hva det er. De har utelukket alle andre problemområder og kommet fram til at det er girkassa som er problemet. De ville ikke bruke timer på å finne ut akuratt hva det var.. Det koster jo bare meg som kunde. Har dere noen formening om hva jeg burde gjøre? Overhaling av girkassa? Kjøpe brukt MLT eller ombygging? Skal ringe forbrukerrådet imorgen, har jeg ikke 5 års reklamasjonsgaranti fra Audi? EDIT: Sjekket på forbrukerrådets sider, har visst 2 år pga kjøp mellom privatpersoner. I NAFkontrakten, står det at det ikke er noen tidligere feil ved clutch, girkasse eller bremser (Huket av i boks). At kassa nå har gått til helvete.. VIl ikke det si at bilen ikke er som forventet etter kontrakten, går under feil eller mangler? Siter Carless (X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK (X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Du har 5 års reklamasjonsrett (ikke garanti). Dette vil sannsynligvis gå som reklamasjon. Hvis bilen er importert, vil det ikke det. Du vil ikke få noe av tidligere eier, uansett... :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geggs Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Nei, har ikke fått vite akuratt hva det er. De har utelukket alle andre problemområder og kommet fram til at det er girkassa som er problemet. De ville ikke bruke timer på å finne ut akuratt hva det var.. Det koster jo bare meg som kunde. Har dere noen formening om hva jeg burde gjøre? Overhaling av girkassa? Kjøpe brukt MLT eller ombygging? Skal ringe forbrukerrådet imorgen, har jeg ikke 5 års reklamasjonsgaranti fra Audi? Jeg har MLT selv, og synes den er suveren, ingen girskift, bare akselerasjon :) Vil aldri tilbake til hverken manuell eller vanlig automat. Spesiellt på diesel.. Var det audi som så på kassen? Siden den er svindyr kan renovering være veien å gå? Eller som tidligere nevnt, få tak i en brukt. Du bør jo få enn viss oversikt over hva som er problem med kassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thilip Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Audisentrum som har bilen nå, sendte mail til norskbildelsenter.. De driver med renovering/overhaling. Får se hva de sier. JA digger den kassa når den fungerer :) Faen, jeg som virkelig hadde planer for skatten min :) Siter Carless (X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK (X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thilip Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Du har 5 års reklamasjonsrett (ikke garanti). Dette vil sannsynligvis gå som reklamasjon. Hvis bilen er importert, vil det ikke det. Du vil ikke få noe av tidligere eier, uansett... :) Ahh, Supert med import bil!! Siter Carless (X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK (X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geggs Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Ahh, Supert med import bil!! Jeg fikk beskjed av Møller Bil om at jeg hadde 2 års reklamasjon hos importør. Hvis ikke privatimport da.. Har ikke sjekket dette opp selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thilip Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Da har jeg fått pris på full overhaling med komplett nytt innmat, forsterket kasse og oppgradering til 7 lameller til en pris av 49.375,- NOK hos NBS. Dette inkluderer selvslagt all arbeid. 1 års garanti. Beregnet tid: 14 dager.. Hva sier dere? Siter Carless (X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK (X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geggs Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Hvis du klarer deg uten bilen en stund ville jeg sjekket både inn og utland.. Få hvertfall priser fra flere, f.eks en automatkasse-spesialist. Vil ikke audi gi deg pris i det hele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiburner Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Surt..... Siter ( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998 (x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000 (x) Opel Corsa 1.2 City 2001 (x) Honda NSR 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnowKing Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Auau.. Dette var alvorlig trist lesing, Thilip! Håper virkelig at dette ordner seg på en fornuftig måte. Som flere nevner her, så bør du nok ikke forhaste deg nå. Det er surt å ikke ha vogna i drift, men tror det er MYE penger å spare på å undersøke alle muligheter nøye. Kan desverre ikke gi deg noe mer tips enn det som er kommet her allerede. Ønsker bare lykke til!! :) Siter - '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6 - '81 Jeep CJ7 (Prosjekt) - '05 Yamaha FZ6 (Til salgs) - '02 Polaris Edge X 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thilip Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Må bare si at jeg er veldig takknemlig for deres sympati. Dere er noen skikkelige karer:) Tusen takk, hadde ikke klart dette uten dere! Har hørt med Audi, de vil ha rundt 70 lapper for ny kasse + montering. Jeg er helt avhengig av bil til jobb, er rimelig stressa. Får lånt bil en liten periode nå. Men mulig jeg får det billigere hos NBS. " I know a friend who knows a friend who knows another friend " skjønner? :) må jobbe videre, takk igjen gutta Siter Carless (X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK (X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Noe nytt her Thilip? :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Satan å triste greier, nesten på lik linje med reg.reim brudd. Håper detta ordner seg da, og at du ikke blir ruinert:) Hmm, du vet, hadde du kjørt over en grevling ell stein ell noe så hadde jo detta vært forsikringssak... Er uansett utrolig surt og håper det ordner seg fort:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg