Gå til innhold

2003 220CDI - uheldig eller møkkabil?


Strato

Anbefalte innlegg

Har en nabo jeg synes forferdelig synd på. Han har en 2003 modell E-klasse 220CDI som det har skjedd litt av hvert med kan man si.

 

Dette er jo drømmebilen hans og den har kun gått ca 75000 kilometer. Bilen er en drøm å kjøre. Det må jeg innrømme selv om jeg er Volvomann. Haha.

 

Rett etter kjøp hvor bilen hadde gått 60-65 tusen takket bærekula for seg. Fikk etter krangling dette på garanti.

 

1,5 år siden blinket alt av lys og bilen kødda skikkelig. Da var det noe rele greier bak som ble bytta til en sum av 7500.

 

Sommer 2006 ryker stagget til turboen på vei til ferie i Danmark. Fredag ettermiddag kl. 2 var det nok vanskelig å skaffe verksted i Uddevalla, men de jobbet overtid etter 4 og de fikk byttet det. Rakk akkurat ferja.

 

Sommer 2007: Han kommer til p-plassen og vannet står helt opp til kanten av dørterskelen. Alt må ut og eletrisk må byttes. Kontakter ble sveiset på nytt. Pris 35000. Heldigvis fant BOS Hønefoss ut av at det var en aksjon fra Tyskland. Dette ble dekket. Feilkonstruksjon av MB.

 

De fleste diodene i bremselyset på bagasjelokket gikk. Måtte bytte hele lampa.

 

I forrige uke begynte girkassa å nøkke som svarte. Stoppet bilen og startet igjen så var det borte 1 dag. Nå får han noen varsler på dashbordet og girkassa låser seg i 2. gir. Snakk om en elektrisk plate? Hva nå det er. Er alt dette vanlig? Bilen er meget nøye fulgt opp av eieren.

 

Han kikker nå på andre merker.

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uheldig ja, men det har vel vært kjent noen år nå at Mercedes kvalitet ikke er som det en gang var..

 

Dessuten, jo mere avansert utstyr som er montert, jo mere er det som kan feile....

 

Jeg kjører forresten en Mercedes Vito av den siste typen, og har den vel på verksted 3-4 ganger i året UTENOM servicene. Er jo firmabil, så jeg ser ikke prisene, men regner med det koster litt ja :) Alt mulig av feil; varsler nedslitte bremser, sev om de er nyoverhalt, sentrallås låser bare noen dører periodisk, automatkasse har begynt å gire rart innimellom... o.s.v. o.s.v.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Feil er det på alle biler, men ikke alle er like "ivrige" etter å fortelle om dem. Volvo er sikkert ikke noe unntak. Mercedes er sikkert ikke noe unntak. Toyota er holdt for å være en driftsikker bil, men er den det? Kansje eierne velger å holde kjeft. Biler har noe med mennesketyper å gjøre.

Har hatt en Opel Omega i over 10 år, den ble spådd å være en "drittbil", men den har gått og gått, og krever ikke annet enn nye dekk og oljeskift. Nå har jeg en MB 220CDI, den har jeg også hørt mye rart om, men det har ikke vært noe feil på den enda i hvert fall.Kansje jeg får en overraskelse etter dette. He, he, he.... De fleste biler sliter vel med elektronikk og frosne dørlåser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercedes er nok ikkji det ei gong var.. alle biler har vel enkelte feil...

 

men dette er vel w210 det er snakk om??

har vore div me dei.. bærekulene er ein ting. ryker ofte. men er billige og veldi raske å skifte (visst ein gjer det riktig). holder gjerne 60-90 tusen..

 

samme me bremseslanger bak av ein eller ann grunn..

 

syns ikkji dei feila va det verste e har hørt men.. nok dei som har det verre..

 

ein som hadde ny passat i drammen, den ga plutseleg full gass av seg sjølv og holdt den der heilt te bilen brann opp delvis.. var visst i drammen..

03 Lexus IS:)

97 Toy Hiace 4wd:)

72 Opel Diplomat V8:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercedes er nok ikkji det ei gong var.. alle biler har vel enkelte feil...

 

men dette er vel w210 det er snakk om??

har vore div me dei.. bærekulene er ein ting. ryker ofte. men er billige og veldi raske å skifte (visst ein gjer det riktig). holder gjerne 60-90 tusen..

 

samme me bremseslanger bak av ein eller ann grunn..

 

syns ikkji dei feila va det verste e har hørt men.. nok dei som har det verre..

 

ein som hadde ny passat i drammen, den ga plutseleg full gass av seg sjølv og holdt den der heilt te bilen brann opp delvis.. var visst i drammen..

 

 

En styreenhet til motoren gjør at den drar seg til ca 22000rpm til den sprenger. Faktisk ganske vanlig problem, hvis det kan kalles vanlig

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nabo jeg synes forferdelig synd på. Han har en 2003 modell E-klasse 220CDI som det har skjedd litt av hvert med kan man si.

 

Dette er jo drømmebilen hans og den har kun gått ca 75000 kilometer.

 

Dette er bil nr. 2 av denne typen jeg hører har slike problem. Jeg har jobbet på Bertil O. Steen og har klokketro på Mercedes.

 

Jeg har 07 mod. Vito 109 CDI som firmabil og en 94 mod. 124 300 TDT Sportline privat, og det er en fryd å kjøre begge to.

Ingen unormale kostnader, men en jeg jobbet med tidligere har hatt ett helvete både med en E 220 CDI og servicen på Bertil O. Steen.

Bilen har vert inne 24 ganger på ett par år og bilen er fremdeles like upålitelig. Jeg tror dette endte opp med at kunden fikk ny bil, etter flere år med tull.

 

PM meg om du ønsker tlf. nr. til disse @Strato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår