Gå til innhold

Vann på dørken.

Ranger emnet


vpturbo

Anbefalte innlegg

Har som kanskje noen av dere vet en passat 1,8 turbo sedan.

 

I det siste har deg begynt og komme vann inn på dørken på føersiden og bak, på førersiden.

 

Noen som vet hvor dette kan komme fra? Noen som har vært borti dette før?

 

Er utrolig irriterende, og i løpet av 1 natt kommer det faktisk en del vann inn..

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da endelig funnet ut hvor dette vannet kom ifra.

 

Dreneringsrøret som ligg i motorrommet var potte tett av mold,asfaltrester etc.

 

Vil anbefale dere som har passat (1996-----) om og sjekke og kanskje rengjøre dette dreneringsrøret engang iblant. da slipper dere ihvertfall mye arbeid med å tørke opp i bilen.

 

Slet litt med og finne dreneringsrøret. Men etter at jeg løftet opp batteriet så fann jeg det. Det ligg altså rett under batteriet. Så ta vekk batteriet engang i blant, ta vekk eventuelt dritt som ligg rundt og nedi røret og skyll med en del vann gjennom.

 

Dersom røret er tett vil vannet finne andre veier for å komme seg ut. med meg så rann det altså inn under rattet der veldig mye elektronikk sitter.

 

Heldigvis vart det oppdaget såpass tidlig at det ikke tok noen skader :)

 

Kan og lønne seg og sjekke pakningen under motorstyringen, så ikke vann kommer seg inn der og går videre inni elektronikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette er jo og noe som skal gjøres under service ;) Men tok du å rensa dreneringen som ligger under bremsekraftforsterkeren da?? ellers tar det ikke lange tida før det renner inn igjen.. En annen ting er at det kan komme vann inn i bremsekraftforsterkeren og ta knekken på denne (vinter..) OBS OBS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service? bilen var faktisk på service for 3 uker siden, å da ble nok ikke dette gjort tydeligvis..

 

Nei, det med bremsekraftforsterkaren gjor eg ikkje..

 

Har du en liten oppskrift på hvordan?:)

 

Føl deg fram,den ligger rett under bremsekraftforsterker.stikk handa ned ved siden av frostvæskebeholder. (på de fleste motorene er dette nokså trangt) har du tilgang til løftebukk tar du det under i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som kanskje noen av dere vet en passat 1,8 turbo sedan.

 

I det siste har deg begynt og komme vann inn på dørken på føersiden og bak, på førersiden.

 

Noen som vet hvor dette kan komme fra? Noen som har vært borti dette før?

 

Er utrolig irriterende, og i løpet av 1 natt kommer det faktisk en del vann inn..

 

Noen som vet?

 

Jeg monterte turbotrykksmåler i a-stolpen og la vakuum-slangen opp igjennom det lille hullet som ligger helt nede i høyre hjørnet av torpedoveggen (ved motorstyringsboksen under panseret). Og "glemte" selvfølgelig å proppe igjen med den gummi`n som skal forhindre at vann kommer inn i kupeen. Dette skjedde i fjor sommer da det regnet i en tre ukers periode. Resultatet ble at når jeg stod parkert i motbakke, så var det en 5-8 cm med vann i en dam ved fotplassen til passasjerene bak på førersiden. Nå sliter jeg med at comfort-enheten som ligger i en plastikkboks under førersetet har tatt kvelden og da virker ikke sentrallås, el.vinduer, el.speil og innebelysning. Jævlig frustrerende. Dessuten er hele ledningsnettet under gulvet helt sausete og klissent. Dette kan ha skadet utrolig mye følsom elektronikk og jeg sliter fremdeles med å fikse på problemet. Ny comfort-enhet er kjøpt inn og hullet i motorrommet tettet for lengst, men opptørkingen og feilsøkingen pågår ennå for å forsikre meg om at alt blir 100%.

 

Så la dette være en advarsel :) Ikke vær så distre og dum som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte turbotrykksmåler i a-stolpen og la vakuum-slangen opp igjennom det lille hullet som ligger helt nede i høyre hjørnet av torpedoveggen (ved motorstyringsboksen under panseret). Og "glemte" selvfølgelig å proppe igjen med den gummi`n som skal forhindre at vann kommer inn i kupeen. Dette skjedde i fjor sommer da det regnet i en tre ukers periode. Resultatet ble at når jeg stod parkert i motbakke, så var det en 5-8 cm med vann i en dam ved fotplassen til passasjerene bak på førersiden. Nå sliter jeg med at comfort-enheten som ligger i en plastikkboks under førersetet har tatt kvelden og da virker ikke sentrallås, el.vinduer, el.speil og innebelysning. Jævlig frustrerende. Dessuten er hele ledningsnettet under gulvet helt sausete og klissent. Dette kan ha skadet utrolig mye følsom elektronikk og jeg sliter fremdeles med å fikse på problemet. Ny comfort-enhet er kjøpt inn og hullet i motorrommet tettet for lengst, men opptørkingen og feilsøkingen pågår ennå for å forsikre meg om at alt blir 100%.

 

Så la dette være en advarsel :) Ikke vær så distre og dum som meg!

 

 

 

Ja, vi får prøve å lære fra hverandre;)

 

Det med sentrallås sliter jeg og med litt.. den virker men av og til låser den seg helt uten videre osv.. så detter er pga comfort-enheten also? og den finn jeg under førersetet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får prøve å lære fra hverandre;)

 

Det med sentrallås sliter jeg og med litt.. den virker men av og til låser den seg helt uten videre osv.. så detter er pga comfort-enheten also? og den finn jeg under førersetet?

 

Det behøver ikke å være comfort-enheten din. Mest sannsynlig så har kablene i mellom døra og karroseriet (de som ligger inni gummimansjetten ved dørhengslene) blitt brutt eller har dårlig kontakt. Passaten har et kjempeproblem med dette. Kablene, spesielt i bakdørene, knekker bare du kikker stygt nok på de. De er veldig stive og knekker lett for eksempel ved en kald og guffen vinter med nok blå på gradestokken! Så det er nok det første du burde undersøke. Hvis comfort-enheten din har tatt kvelden, så burde du hatt problemer med el.vinduer, speil og lyset inne i kupèen også. Så fremt du ikke har en halvmeter med vann i gulvet du også da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke å være comfort-enheten din. Mest sannsynlig så har kablene i mellom døra og karroseriet (de som ligger inni gummimansjetten ved dørhengslene) blitt brutt eller har dårlig kontakt. Passaten har et kjempeproblem med dette. Kablene, spesielt i bakdørene, knekker bare du kikker stygt nok på de. De er veldig stive og knekker lett for eksempel ved en kald og guffen vinter med nok blå på gradestokken! Så det er nok det første du burde undersøke. Hvis comfort-enheten din har tatt kvelden, så burde du hatt problemer med el.vinduer, speil og lyset inne i kupèen også. Så fremt du ikke har en halvmeter med vann i gulvet du også da! ;)

 

Nå må jeg bare legge til at jeg har 98-modell, altså 3B karroseriet. Hvis du har 35i eller en annen modell vet jeg ikke om det er dårlige kabler i dørene! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut som jeg har samme problem som dere. Står jeg parkert i motbakke så har jeg en 6 cm dyp dam i bilen på gulvet bak førersetet.

 

Har sjekket at dreneringene ikke er tett, så da blir vel problemet mitt at jeg mangler en plugg i torpedoveggen.

 

Noen som vet hvor jeg får kjøpt denne, samt kan gi meg en bra forklaring på nøyaktig hvor den skal sitte i på bilen?

 

Har en passat Sedan 99.

 

Jeg har forresten ikke merket noe til denne lekasjen før nå nylig, rett etter jeg hadde bilen inne på verksted.

 

Så da lurer jeg så klart på om verkstedet kan være skyld i denne saken. De byttet skjerm og lykter på førersiden, samt de rettet opp panseret og ordnet litt på fangeren.

 

Så greit å vite om jeg har noe å ta verkstedet på her, eller om jeg må påkoste meg de utgiftene dette medfører selv.

 

Er som sagt etter den var på verksted dette ble synlig, aldri merket noe til dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår