Gå til innhold

Godkjenning av turbo ombygging og lambo?

Ranger emnet


Corrado_power

Anbefalte innlegg

Ringte på en Corrado som hadde lambo dører og turbo.

Ingen av delene var ført inn i vognkort, men har blitt godkjent av et nærliggende verksted.

 

Holder dette? Eller vil dette skape problemer for meg skulle det komme til en eventuel handel?

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1743956;username=

 

Regner med det er denne du mener? Hadde tatt den EU-godkjenningen med en klype salt. Står at den akkurat er godkjent, men den skulle aldri ha vært godkjent med turbo uten at det står i vognkortet. Det kan verkstedet miste godkjenningen på.

 

Hadde selv aldri kjøpt en Corrado med lambodører og båtplast

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte på en Corrado som hadde lambo dører og turbo.

Ingen av delene var ført inn i vognkort, men har blitt godkjent av et nærliggende verksted.

 

Holder dette? Eller vil dette skape problemer for meg skulle det komme til en eventuel handel?

 

For å svare på spørsmålet, så nei, dette holder ikke.

Dersom det foreligger TUV papirer på lambo-dørene og turbo kittet, så går det som regel greit å få dette godkjent i ettertid på biltilsynet.

Alle ombygginger og endringer skal meldes til BT på forhånd, og vises der etter ombygging for godkjenning.

Dersom bilen er EU godkjent med dette utstyret uten at det er ført inn i vognkort, har ikke verkstedet gjort jobben sin, og det kan derfor være nerliggende at det kan være andre ting som er "oversett" under kontrollen.

Blir man stoppet av politiet, kan det bli skrevet ut bøter på slike ombygginger.

Og i verste fall, kan BT kreve at bilen settes tilbake i original stand.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte meg.

Synes det virker litt suspekt når selger forteller at ombyggingen ble gjort for ett år siden, og har enda ikke fått det i vognkortet,

men alikevell fått den gjennom EU-kontrollen.

 

Men for all del,det kan være en missfortåelse mellom selger og meg.

Men tror nok jeg dropper kjøpet.

 

Takker for tilbakemeldingene.

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår