Gå til innhold

Norwegian-VR6

Bruker
  • Innholdsteller

    111
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Norwegian-VR6

  • Bursdag 01/01/1996

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    VR6
  • Biltype (eks Audi)
    Golf
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    2.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    div.

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Elverum

Norwegian-VR6's Achievements

  1. OBD1 2.9 er fra 1992 - 1995, Corrado og Passat Syncro. OBD2 2.9 er fra 1996 - 1998 i Europa. Sitter i Golf VR6 Syncro, samt Sharan VR6 Syncro etc osv. Mekanisk meget like. Men OBD2 er mye mer moderne. Flere sensorer og bedre løsninger på litt småtteri. Nyere lmm måler, nyere og bedre spjeldhus, ECU "hjernen" er mye mer moderne, og generelt en bedre motor da du kan finne ut veldig mye via VAG-COM søke verktøy. Her ser du forskjell på insugene fra 2.8 og 2.9 Begge insugene har OBD2 spjeldhus. Ser det tykke svarte plast dekslet på siden.
  2. De dørene har jo TUV, så da burde det gå greit. Få godkjent en G60 med turbo burde da ikke være det aller værste, så lenge det er skikkelig gjort. Ikke så mye effekt økning.
  3. Musikken er for høy, hører jo nesten ikke noe annet.
  4. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1653883 Her har du et bra eks for å få endel power... OBD2 motor.
  5. VR6. Kjøp så ny model som bare mulig. De ble bare bedre og bedre med årene. Passat VR6 kan man få billig:) Sparer du opp til 20000,- kan du enkelt kjøpe brukt kompressor kit uten å røre noe som helt av bilen/motoren utenom chip. Det gir rundt 250 hk/ 340nm. Glem all uvitenheten folk på dette forumet skriver om VR6 og Fwd/Hjulspinn. Vil du ha bilen en stund, så kan du fixe problemet. På orginal bil, med filter og eksos, så er ikke hjulspinn et SÅ stort problem. Jeg har litt mer hk en orginalt, og har ikke problem med hjulspinn. LSD Diff bytte. VR6 ble veldig mye bedre fra 96-98. Lykke til.
  6. IKKE kok termostaten din. Du har sirklasjon når motoren er av? Hører du det "durer" i ei pumpe som sitter på høyre side av motoren da du skrur av motoren? Altså til venstre for batteriet under fordeleren?
  7. Den er svinedyr, til å være så billig lagd. 200,- ++ Mener jeg å huske. Hazet verktøy produsent lager den i alu. Helt genial.
  8. Da kan du sikkert kjøpe alle sammen. Som du ser, er de til samme modeller, men bare forskjellige produsenter.
  9. Alle passer, men tviler på at du har coilpack. Tror nok du har rotor/fordeler.
  10. Jaggu har du brukt litt tid her. Kansje jeg har oversett, men for VR6 folk som vil ha overlading. Så er det to som gjelder: http://www.Kineticmotorsport.com http://www.c2motorsports.net C2 kommer med ny side veldig snart! Den blir bra. Jeg kjenner C2, og kan anbefale dem veldig.
  11. 10 sek er litt lenge... 2-5 er mere normalt. Turtallet skal ligge på 1000-1100 for så å gå ned til rundt 800. Ikke jag eller press motoren før olje temp nærmer seg 80 grader. Det er meget viktig.. Og under oppstart, sefølgelig ikke rør gass pedalen.
  12. Kjøpe kompressor kittet i Sverige nå da? Så kan du sette enda flere biler på plass? Type, virkelig raske biler... :)
  13. Meget sjeldent at VR6 er tungstartet synes jeg. Ja, de må nok "kjimes" litt på starteren, men mine har alltid gått perfekt etterpå. Som gutta skriver over her, hvis ikke byttet så bytt: Plugger NGK bkr5eku, Nye pluggledninger, rotor/fordeler, coilpack? Hvis ikke dette hjelper kan det være tett bensinfilter, svaktbatteri. VR6 er en stabil og pålitelig motor, som sagt aldri hatt noen start problemer de siste 7 år. :hailvw
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår