Gå til innhold

Søknad om å få tilbake førerkortet - Hvem skal den sendes til?

Ranger emnet


Emerica

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

 

September 2007 var jeg uheldig å mistet førerkortet.

99 km/t på 60 sonen ble til 11 måneder og 10.000 kroner.

 

Nå vil jeg sende en søknad ihåp om å få begynne å ta lappen tidligere enn fastsatt dato.

 

Hvem skal denne søknaden sendes til?

Hva bør jeg nevne?

 

Er trondheims politiet som beslagla førerbeviset.

 

På forhånd, takk for svar!

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My guess er politijurist hos politi som tok lappen din;)

Såvidt jeg har hørt, så er det de som bestemmer om du har lov å øvelseskjøre mens du er fratatt lappen eller har sperrefrist. Mao, burde de vre istand til å enten behandle eller videresende en slik søknad.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uforsvarlig, ikke uheldig.

 

Tror de fleste får 1000 sånne mail med alle mulige grunner om å få lappen tidligere, så spar deg.

 

Må du absolutt ta opp ressurser i systemet, hør på de over.

 

Det innlegget hjalp meg veldig lite.

Spar meg for slike innlegg å heller svare folk fornuftig om du duger til å hjelpe noen.

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, holder enda fast med mitt utsagn at du var uforsvarlig istedet for ditt påberopte uhell..

 

Ring de du.

 

DU holder fast med det ja, nå er det ikke det denne tråden handler om, hva DU mener.

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverna: Han spør og har du ikke svar, kan du fint unngå å trykke på svar-knappen. Tar gjerne en diskusjon pr PM.

 

back on topic:

Send evt søknad i god tid. Mener å huske de har plikt til å svare tre uker etter de har mottatt brevet. Men: Politiet står fritt til å avslå din første søknad uten å oppgi noen grunn til deg. Så begynn i god tid før, gjerne to-tre måneder før datoen du sikter på. Men ikke ha for høye håp, det er vanlig at dommen blir holdt fast. Så du skal ha dine grunner og være pågående. Skriftlig, så har du ditt på det tørre hele veien og kan vise til forrige brev ved neste søknad osv.

 

Om dette er feil bruk av ressurser etter noens mening, er det like herlig din rett å kunne søke. Lykke til.

x-'91 Mazda Mx5 1.6

x-'81 Golf 1 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår