Gå til innhold

Skifte topp-pakning?

Ranger emnet


ole12

Anbefalte innlegg

Hei!

 

på min bil var det ganske greit, men det avhenger så utrulig mykje om kor rusten eksosmanifold skruene er. På både innsug og eksos er det umbrako.

 

Ellers så er det å demontere alt av kabler, slanger, isv.

Når du har fått vekk innsuget blir det god plass.

 

eg tok av eksosmanifolden på toppen. Kan også splitte røret litt lengre nede om det er aktuelt.

 

Når du løyser klammera til kammakselen så gå på kryss og tvers, for å avlaste trykk.

 

Send den gjerne på plansliping. Skift helst ventiltetning også.

 

Det er litt jobb. Eg gjorde det på ei helg, men skikkelig verktøy.

Har masse bilder om du vil ha!

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm virker litt mer komplisert enn det jeg trodde da.

Blir vertfall ikke aktuelt og sende den til verksted, til de blodprisene der.

 

Men når du sier med skikkelig verktøy, hva trengs egentlig da?

Trodde det var bare å skru av toppen, bytte pakning, og skru den på igjen.

 

Tenkte på plansliping også, men hvor mye betalte du for det?

Hvilke folk/firmaer som gjør det?

 

Og vis du konne lagt opp noen bilder så ville det vært veldig hjelpsomt:)

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilke forkunnskaper du har, men ville nok anbefale deg å levere den til verksted, eventuelt snakke med en mekaniker.

Å skifte toppakning er en veldig omfattende jobb som krever litt forkunnskap, mye som kan gå galt.

Å skulle du være så uheldig å montere reg-reima feil, vil nok det koste deg 3-4 ganger så mye enn vist du skulle la et verksted ta jobben.

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ringer inn til Møller, kan de fortelle deg merkingen, Var ganske lettvint, Er ikke helt sikker på hvordan det var. Men øverste reimhjul, har et merke, Det skal ligge Plan med toppen, Mot høyre. Hvis du ser mot reim-hjulet. Også tar du av den proppen på gear- kassa og Også drar til du får frem et merke der, så skal det være i orden, Kan være greit og dra motoren rundt et par ganger for og dobbeltsjekke at merkene er som de skal etter noen turn.

Golf II 1,8 Turbo

Corrado 1,8 Turbo

W210 280 4-matic

W124 300te 4-matic

W123 200te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår