ole12 Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Hei. Lurer på om det er noe stress for å skifte topp-pakning? Noe som jeg bør være forsiktig med, noe jeg bør passe på? Eller det bare demonter og skifte og montere? Og hvilke pakinger som er gode, eller dere anbefaler? Tenkte å kjøpe fra mekonomen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 har sett den lekker olje ifra toppen, den spiser også kjølevæske. Men kan godt være en lekasje i noen slanger når det gjelder kjøleveska Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Hei! på min bil var det ganske greit, men det avhenger så utrulig mykje om kor rusten eksosmanifold skruene er. På både innsug og eksos er det umbrako. Ellers så er det å demontere alt av kabler, slanger, isv. Når du har fått vekk innsuget blir det god plass. eg tok av eksosmanifolden på toppen. Kan også splitte røret litt lengre nede om det er aktuelt. Når du løyser klammera til kammakselen så gå på kryss og tvers, for å avlaste trykk. Send den gjerne på plansliping. Skift helst ventiltetning også. Det er litt jobb. Eg gjorde det på ei helg, men skikkelig verktøy. Har masse bilder om du vil ha! Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Hmm virker litt mer komplisert enn det jeg trodde da. Blir vertfall ikke aktuelt og sende den til verksted, til de blodprisene der. Men når du sier med skikkelig verktøy, hva trengs egentlig da? Trodde det var bare å skru av toppen, bytte pakning, og skru den på igjen. Tenkte på plansliping også, men hvor mye betalte du for det? Hvilke folk/firmaer som gjør det? Og vis du konne lagt opp noen bilder så ville det vært veldig hjelpsomt:) Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 også må du være utrolig nøye med å få på igjen reg.reima. hvis du setter den på feil er sjansen stor for at du raser motoren. ikke kjøp pakning på mekonomen. bruk org.vw pakning. også viktig at du du strammer toppboltene i riktig rekkefølge og med riktig moment. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Riktig verkøy til demontering av ventilfjær, ta ut ventiltetningane, momentnøkkel. Planslipinga mi kostet 904kr hjå Bosch service. Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado_power Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Nå vet jeg ikke hvilke forkunnskaper du har, men ville nok anbefale deg å levere den til verksted, eventuelt snakke med en mekaniker. Å skifte toppakning er en veldig omfattende jobb som krever litt forkunnskap, mye som kan gå galt. Å skulle du være så uheldig å montere reg-reima feil, vil nok det koste deg 3-4 ganger så mye enn vist du skulle la et verksted ta jobben. Siter Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 yup Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Det blir ikke registerhavari på PG motor. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Byttet regreima selv jeg. Har ikke så mye kunnskap, men det gikk veldig fint. Skrudde av hjula til dynamoreimen, av med registerreimen. Merket med blanko på merke, og fikk en kar til å holde for meg mens jeg trødde på ny. Gikk veldig fint =) Men vær nøye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Romlepung Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Hvis du ringer inn til Møller, kan de fortelle deg merkingen, Var ganske lettvint, Er ikke helt sikker på hvordan det var. Men øverste reimhjul, har et merke, Det skal ligge Plan med toppen, Mot høyre. Hvis du ser mot reim-hjulet. Også tar du av den proppen på gear- kassa og Også drar til du får frem et merke der, så skal det være i orden, Kan være greit og dra motoren rundt et par ganger for og dobbeltsjekke at merkene er som de skal etter noen turn. Siter Golf II 1,8 Turbo Corrado 1,8 Turbo W210 280 4-matic W124 300te 4-matic W123 200te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda2011 Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Finnes det noe DVD eller bøker for å se om hvordan man skifter topp-pakning? Jeg har mazda som trenger litt jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.