-=xTra=- Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Er nødt til å bytte toppakning på en renault 19.. har aldri gjort dette før, så lurer på om det er en stor oppgave å skifte? Er det noe spessielt verktøy jeg vil trenge til denne jobben? noen jeg må passe på? :uhhmmwhat?: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Hvis du aldri har gjort det før,bør du i det minste handle inn en verkstedshåndbok til den,så du kan lese deg igjennom prosedyren først.. er det overliggende kam(mer) på den,må den jo times riktig når den skal sammen igjen,og mye annet.. Bommer man på timingen,og Murphy er tilstede så klapper man jo til en haug ventiler,og da går tusenlappene VELDIG fort... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Verkstedhåndbok/noen som har peiling. Jeg ville ikke skrudd av topplokket uten en av de delene hvis ikke jeg aldri skulle skru på toppen igjen. :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chromfelg Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Har du en garasje å stå i og rep bok så bør det jo gå... Trenger du hjelp så får du si i fra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Er du usikker på timingen så snu veiva 2 runder før du prøver å starte. Momentnøkkel og vite hvilken rekkefølge skruene skal trekkes til er livsnødvendig til denne oppgaven, så gjør som foreslått lengre opp her og kjøp verkstedshåndbok til bilen det gjelder. Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Takk for svar! Har garasje, å skaffet meg håndbok.. så da trenger jeg bare toppakningen. Er mest servøs for at jeg kødder til timingen og ødelagger hele motoren. Men er det nødvendig med pakningslim, skrape eller noe liknende for å få den gamle av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Takk for svar! Har garasje, å skaffet meg håndbok.. så da trenger jeg bare toppakningen. Er mest servøs for at jeg kødder til timingen og ødelagger hele motoren. Men er det nødvendig med pakningslim, skrape eller noe liknende for å få den gamle av? Spørst hvor godt den gamle sitter, det. Men du må uansett rengjøre topp og blokk før du setter sammen igjen ja. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Kjøp deg sånn gasket-remover.. Spray på toppen og blokka, la det virke, tørk av.. Da er det RIMELIG reint.. Det som eventuellt sitter igjen, skraper du vekk med neglen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 skrap vekk det værste, fyll en kopp med kjølevæske, finn deg en pussekloss og sandpapir, puss til du har rene flater på både topp og blokk. Sjekk om toppen er skjev når du først har oppe. og husk å blås ren gjengepartiene på blokka før nye bolter monteres, bolter smøres i litt olje evnt. kopperfett o.l Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Det er ganske rett frem å bytte ut den pakninga. Det du skrur av skal på samme sted igjen, så det er bare riktig moment når du skrur til. Rengjør så tar du på tynt lag med RTV så ikke pakkningene glir når du skal sette på igjen :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 takk for tips! skal preve det så fort jeg får tid ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Jeg brukte et sånt mykt, fleksibelt barberblad som brukes på keramiske komfyrtopper. Lett å høvle med uten å lage riper. Skulle du ha tilgang til sånn elektrisk mini-sag/høvel som brukes til å kappe trelister nede ved gulv osv er den perfekt med et vibrerende høvelblad foran. Det er utprøvd! :thumb Ellers må du finne ut om du har strekkbolter (til toppen) som må skiftes ut hver gang eller om de kan brukes om igjen. Da skal du i såfall slå inn étt hakk hver gang de er brukt om igjen. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg