Gå til innhold

Når en bil er tungsolgt.

Ranger emnet


Taviren

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lenge prøvd å selge en bil på internet og i den lokale avisa, men til ingen nytte. Er det noen som tidligere har hatt problemer med å selge bil, motorsykkel, traktor, U name it...?

 

Hva kan man gjøre når ingenting hjelper og bilen bare rett og slett ikke er i noen form for folks interesse.

 

Minigraver? :P

 

Artig å høre hva dere andre har opplevd!

 

mvh,

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

prøver selv å selge en cab i finnmark midt på vintern... er omtrent like lett som å overtale Bush til å ansette Bin Laden som utenriksmenister.... problemet er at alle som er interessert i bilen bor så langt sør at de rett og slett ikke gidder å hente bilen, har hatt mange som har tatt kontakt å har vært interessert, men avstand blir for stor. Virker også som at det er veldig mange som prøver å selge bilen sin for øyeblikket, ettersom jeg omtrent hver uke får opp til flere tilbud om å bytte i alt mulig rart..

 

Men en god salgs annonse med ALT av vesentlig informasjon og klare pene bilder er en god start. Det værste jeg ser er annonser der det står, god bil...bla bla bla... uten å få med en dritt om hvor langt bilen er gått, når den var eu godkjent, service,ekstrautstyr, osv. Er du desperat etter å bli kvitt bilen er det en god ide å dumpe prisen drastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg solgte min tidligere BMW la jeg ut en god og utfyllende annonse. Hva jeg hadde gjort med bilen, kilometerstand, byttede deler, div. viktig informasjon som service, EU kontroll osv.).. Annonsen var svært utfyllende og med mange gode og fine bilder. Bilen ble solgt etter 2-3 dager og ble hentet samme uke hvor de nye eierne kom med fly ned til Oslo. Riktig pris har også noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra respons.. Kan ikke legge ut annonsen her pga forum regler. Har fått kjeft før. Da "ser" det ut som at jeg prøver å selge bilen min til dere! Altså kjøp og salg. Men det er ikke snakk om sunnyen for å si det sånn.. Og jeg bor i Tromsø! ;) Slå to fluer i en smekk så finner dere bilen. Synes ikke annonsen er dårlig og jeg kjøpte den for 236 000 i februar ifjor... Strøken fra forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutenom om bildene som er dårlige så er det en lang annonsetekst som ingen gidder å lese.

 

Så lyser det ungdomskjørt av teksten:

"Selges pga overgang til amcar prosjekt" Er det en nødvendig frase å ha med? kjøpere bryr seg jo ikke om hvorfor du skal selge.

 

"Helt nye EBC sportsbremser, nye sommerdekk-340AAA dekk" menigsløst. Hva med å skrive nye bremser og nye sommerdekk

 

"T4 utgaven har delskinn, penere interiør, antispinn og antiskrens, bedre original stereo med integrerte subber og Xenonlys. I tillegg har den større og kraftigere motor, sportsunderstell og bedre girkasse. Mye utstyr og mye kjørekomfort. Kan ikke sammenlignes med en V40 1.6, 1.8 eller 1.9d. " Bla bla bla bla... alt dette står jo i sammendraget på annonsen.

 

"Velholdt V40 T4. Sjelden bil med 200hk, 300Nm turbomotor. En ulv i fåreklær og en drøm å kjøre på landeveien. Stille og behagelig" bla bla bla... de som leter etter T4 vet dette.

 

At det er den nest kjipeste volvofargen hjelper vel heller ikke. Som nenvt tidligere så er nok pris det beste salgsargumentet......

 

Lykke til med salget.

Det tok før mye plass med allt man har eid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår