Gå til innhold

BP`s: Audi 200 83- Tvåhundra!

Ranger emnet


bpengan

Anbefalte innlegg

Ah, ja.

 

På en måte er jeg "proff" sveiser.

Har gått sveiselinja og er myye sveising i Utdannelsen min.

Har sveisa en del fra før og:)

 

Er egentlig smart å gjøre en midlertidlig reparasjon. Men kan hende det holder og. Kan hende sprekken var der når jeg kjøpte bilen og.

 

Men om jeg kjører over med Tig så vil kanskje ikke det holde i lengden.Sprekken lå egentlig veldig dårlig til og. Må jo komme til å rengjøre og så forvarme. Tror jeg bare gir det et forsøk selv jeg. Går det ikke så går det ikke.

 

 

Tenkte jo jeg skulle ha grenrør uansett når økonomien tillater datasprut.

 

 

Jeg har sprekk akkurat på samme sted... Vil det holde md skikkelig sveising, eller bør jeg få tak i ny?

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 908
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har sprekk akkurat på samme sted... Vil det holde md skikkelig sveising, eller bør jeg få tak i ny?

 

Vanskelig å si egentlig.

 

Tenkte du å sveise selv eller? Da må du hvertfall lage fin fuge, forvarme også bruke penger på skikkelig elektrode som sveiser støpjarn.

Da bør det holde ei god stund hvertfall.

 

Anbefaler helst å levere den inn til noen som har kunnskap og utstyr. Kan fort bli dyrt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si egentlig.

 

Tenkte du å sveise selv eller? Da må du hvertfall lage fin fuge, forvarme også bruke penger på skikkelig elektrode som sveiser støpjarn.

Da bør det holde ei god stund hvertfall.

 

Anbefaler helst å levere den inn til noen som har kunnskap og utstyr. Kan fort bli dyrt da.

 

 

Jeg sveiser ikke, men en god kompis av meg har fagbrevet som platesveiser..tror han vil fikse det.

Hva slags elektrode da? Tig..?

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett tråden for første gang nå, men greide ikke å gi meg.

vet nesten ikke hva jeg skal si, men dette er stor respekt.

kunne vert morro om du kom deg til gatebil med den. for da skal jeg hand hilse.

 

så er det ikke varmt oppe på røros da.

en av de bedre trådene jeg har sett.

kul audi i vertfall å det blir en forbanna grom bil.

 

 

Respekt Man.

1995 modell Insane 200SX S14

Har Fått en liten front skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett tråden for første gang nå, men greide ikke å gi meg.

vet nesten ikke hva jeg skal si, men dette er stor respekt.

kunne vert morro om du kom deg til gatebil med den. for da skal jeg hand hilse.

 

så er det ikke varmt oppe på røros da.

en av de bedre trådene jeg har sett.

kul audi i vertfall å det blir en forbanna grom bil.

 

 

Respekt Man.

 

 

HÅHÅ! Utrolig rått! Jeg storgliser nå!

 

Tusen masse takk:D Såklart skal du få handhilse. Kan sikkert få sitte på og om jeg skal utpå.

 

Håper du skal fortsette å følge med. For kommer nok aldri til å stoppe å bygge denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer ikke med tig. Må sveise med elektrode(pinneaperat med elektroder som er beregna å sveise støpstål med.

 

 

Snakket med kompisen..og de hadde sveiset mange manifolder med skikkelig tig apparat. Så får han til å fikse det i løpet av neste uke.

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke holde om man sveiser med tig. KOmmer til å sprekke opp igjen;)

 

Sant sant. Støpejern bør forvarmes og sveises med støpejernselektrode, ellers vil det ikke holde. Det er hvertfall det som er sagt i lærebøker både for materiallære og tilvirkningsteknikk mener jeg å huske. Kan sikkert sveise uten forvarming også, men da mistenker jeg at materialet kan bli svekket/sprøtt ved siden av sveisefugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår