Gå til innhold

BP`s: Audi 200 83- Tvåhundra!

Ranger emnet


bpengan

Anbefalte innlegg

  • Svar 908
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nope har ikke fått start enda.

 

Har fiksa meg et sånt artig ledlys så jeg får testa om forsterkeren til coil er gåen. Skal også sjekke coil.

 

Men i morgen er det iskjøring i Funäsdalen. Jævlig kjipt å ha to turbofemmere stående og ingen vil starte:P

 

Men nå som lærlingkontrakten har gått ut har jeg 5 uker hjemme. Så håper å få start og prøvekjørt en tur da. Skal i jo armyn i midten av mars.

 

Har også bestilt dyre tenningsdeler:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg hvertfall fått bra liv i 100`n. Mangler vel å justere på litt mer trykk og litt mer fortenning.

 

 

Vakumslangen(e) inn på bryterne til spærra har knekt av. Skal få festa de permanent på en måte tenkte jeg. Blir nok litt mer moro da. Har heller ikke fått fiksa nå oljecatchtank til veivhusvent.Tenkte også å la den få låne bredbandslambdan så jeg får justert riktig bensinmenge. Og den skal få nye plugger og pluggledninger.

 

På 200 skjer det ikke så mye.

 

Fått sveisa litt på downpipe:

 

IMG_1023.jpg

 

Skal få sett litt på elnettet i dagene fremover nå.har kjøpt meg vagcom så jeg får sett litt på deg via pc. Håper jeg blir no klokere av det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har 10vt fått nye plugger. Grunnen til at den ikke starter når den er varm er fordi den drukner i bensin. Planen var å kjøre på med mer ladetrykk. Er det nødvendig å skru ned bensinmengden da?

 

 

Fikk også kjørt diagnose på 20vt.

 

Noen som vet hva dette betyr?

 

feilkode.jpg

 

 

G28 er vel grei. For den skal det være feil på.

 

Men resten? Er det en grunn til at den ikke gir gnist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, nå skal ikke jeg si at jeg er audi ekspert. Men den siste feil mld viser til en sensor som står i forbindelse med bensin tilførselen. På min bil så styrer den tomgangen(min er gåen, varm bil så stopper den å gå på tomgang). Men det du kan sjekke er om du har kortsluttet sensoren mot +, feil kobling kan gjøre at du ikke får strøm til coil osv. Du må nok frem med et voltmeter å sjekke hvor du mister spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fortalt at det er bryteren til tps. At den ikke er helt lukket. Og at det ikke har noe med tenning å gjøre.

 

G28 er triggersignal fra svinghjul. Den skal vise feil når motor står rolig. Men kan uansett være den har jeg blitt fortalt. Neste som står på programmet da er å måle avstanden mellom pinnen og føleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fortalt at det er bryteren til tps. At den ikke er helt lukket. Og at det ikke har noe med tenning å gjøre.

 

G28 er triggersignal fra svinghjul. Den skal vise feil når motor står rolig. Men kan uansett være den har jeg blitt fortalt. Neste som står på programmet da er å måle avstanden mellom pinnen og føleren.

 

Spennende!! hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vel skjedd litt her. Fikk pakke til 200 i dag.

IMG_1042.jpg

 

Skal også være bilkjøring i skiannlegget her så jeg driver å klargjør 100`n.

 

Sleit med at spærre til diffen ikke ville fungere. Dette var grunnen.

 

IMG_1039.jpg

 

IMG_1040.jpg

 

IMG_1041.jpg

 

løsningen ble:

 

IMG_1046.jpg

 

Planen i morgen er å skru opp turbotrykk til rundt 1bar og feste fuelcell og pumper. Har prøveskilt i hele morgen. Så blir vel litt kjøring og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår