bpengan Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Har gått med noen timer i garasjen i dag og. Fortsetter å sparkler og fjerner rust. Blitt mye bedre. Er slik arbeid jeg blir glad av når jeg ser over bilen etterpå:) Holder på med bakenden. Rompa. Er fornøyd med hvordan bakskjermen er. Er jo såklart igjen å sveise. Men ellers er den plan og fin. Hjørnet fra rumpe til bakskjerm. Her var det før ei sånn grop. tok å fyllte i den med spækkel og pussa. Vet ikke om jeg er helt fornøyd her enda. Sånn så det ut når jeg starta i "morgest" Så var det bare å begynne å sparkle og få bort ujevnhetene. Er igjen en del timer jobb her enda før jeg blir fornøyd. Vet at noe av dette kommer til å være gjemt bak fangeren. Men siden jeg føst skal fikse på den så kan jeg jo fikse den skikkelig. Dette så ikke bra ut. Frem med hammeren. Rust og utslåing av bulk. Rust og utslåing av bulk. Ble ikke så bra. men ble litt bedre. Bulken er mer retta ut. Og rustætør er mala på. Ble en del bedre:) Andre siden var ikke så mye bedre. Hull, hull og hull. Pussa ned å tok på rusteter. Ble en del bedre. Men skal skifte ut litt sliten stål her med nytt. kommer seg litt:) Fikk selskap i pussestøvet av en skikkelig ræser.:D kommende audifan håper jeg:D Rydda opp litt før jeg tok kveld:) Dette er da OMP stolen jeg har kjøpt. Er litt sliten trekk på den så skal trekke om til noe sort noe. Da får dere ha en fin kveld og ikke drikk for mye voksenbrus. Cheers- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Fant feilen til at den fjuska og at den ikke ville få ladetrykk. Var en slange som ikke var stramma til skikkelig. Mens jeg så over så fikk jeg se at eksosmanifolden har sprukket. Da har jeg valgene: -Kjøper en ny original eksosmanifold. -Sveiser den jeg har -Kjøper datasprut og sveiser et helt nytt grenrør. Ser ut som eksosmanifolden her er laga for å lage minst mulig flow:P Fy f... så stygg:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chissan Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Fant feilen til at den fjuska og at den ikke ville få ladetrykk. Var en slange som ikke var stramma til skikkelig. Mens jeg så over så fikk jeg se at eksosmanifolden har sprukket. []http://i22.photobucket.com/albums/b345/bpengan/sprukkeMedium.jpg[/img] Da har jeg valgene: -Kjøper en ny original eksosmanifold. -Sveiser den jeg har -Kjøper datasprut og sveiser et helt nytt grenrør. Ser ut som eksosmanifolden her er laga for å lage minst mulig flow:P Fy f... så stygg:P Manifoilene der sprekker alltid,, så finne en sprekkfri brukt manifoil er sjangseløst og en ny er svindyrt.. Så vil anbefalle deg å få den sveiset proft, altså ikke med mig/mag men med elektroder som er beregnet på støpegods og av noen som kan det da holder det pluss at hvis man sveiser med mig så ødelegger man slik at hvis man skal gjøre det skikkelig senere må alt av migsveis fjernes ;) Siter VW Golf mk1 Cab Opel Ascona B Rallybil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Manifoilene der sprekker alltid,, så finne en sprekkfri brukt manifoil er sjangseløst og en ny er svindyrt.. Så vil anbefalle deg å få den sveiset proft, altså ikke med mig/mag men med elektroder som er beregnet på støpegods og av noen som kan det da holder det pluss at hvis man sveiser med mig så ødelegger man slik at hvis man skal gjøre det skikkelig senere må alt av migsveis fjernes ;) Ah, ja. På en måte er jeg "proff" sveiser. Har gått sveiselinja og er myye sveising i Utdannelsen min. Har sveisa en del fra før og:) Er egentlig smart å gjøre en midlertidlig reparasjon. Men kan hende det holder og. Kan hende sprekken var der når jeg kjøpte bilen og. Men om jeg kjører over med Tig så vil kanskje ikke det holde i lengden.Sprekken lå egentlig veldig dårlig til og. Må jo komme til å rengjøre og så forvarme. Tror jeg bare gir det et forsøk selv jeg. Går det ikke så går det ikke. Tenkte jo jeg skulle ha grenrør uansett når økonomien tillater datasprut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Har fått gjort litt i dag og. Tok av eksosen. skal sveise ny. blir vel rundt 3" hele veien. Eller 83mm. Mye plass er fint:) Tok av den plata som gikk på tvers under der. Hadde fått litt rust på seg den stakkar. Så pussa den og brukte rusteter. Skal vel kline på den litt hammerlakk når rusteteren har gjort jobben sin. Ellers fant jeg mer rust. Tok kniven og skrapte frem rusten. var et hull der og. Får vel ta frem vinkelsliper og hammer for å få fiksa på det. Fant en liten rustflekk. Pussa rusten med stålbørste og smurte på rusteter. Skal vel ut igjen litt senere og. Blir sikkert tatt noen bilder da og. -Cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Fikk gjort enda litt mer. Ble lit skruing av innsug og eksosmanifold på å prøve å få den av. Men jeg tror jeg tar ut hele motorn. Så kan jeg fine den til litt også.Og bytte pakinger etc. jeg fikk lakkert den tverrplata under bilen. Når jeg først var i gang med å lakke så tok jeg å lakkerte det som mangla inne i bilen og. Så tok jeg å la på litt mer sparkel bak på bilen. Er mye bedre nå enn det var. men er igjen en del jobb før det blir bra. Så begynte det å bli kalt og tordne og lyne og regne som fan. Så da gikk jeg inn. nammis med lefse og kanelsukker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Du står i allefall på!! det skal være helt sikkert:P Jeg synes planen din er mye bedre og mye mer lovende nå. få bilen slik du vil ha den først, så kan du tenke på motor og drivverk senere.. Sånt koster jo helt sinnsvakt med penger.. Men det blir jævli bra tror jeg! Artig at du legger ut så mye bilder=) Myyyye artigere å følge tråd da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Dagens oppdatering: Ny plan! Fikk tatt ut eksosmanifolden og slik så den ut: ut til turbo: Det går rett i søpla:P Men skal lage meg et grenrør. Så da måtte jeg få rydda litt plass: Skal bygge alu som går ut i et rør som går til powerfilter der luftboksen sto. Innsuget: Er nok plass til å få til et fint grenrør. har også pussa litt mer i dag. men ikkeno spennede å ta bilde av:) Cheers- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Hvis du skrur opp den kjet-boksen forresten, er den omtrent umulig å få tett igjen :p Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Hvis du skrur opp den kjet-boksen forresten, er den omtrent umulig å få tett igjen :p er det den til luftfilteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 er det den til luftfilteret? nei, bensinhode - den som bensin slangene e koblet til.:worshipnissan Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 ah, den den skal jeg ikke opp med:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Siden du først skal ha grenrør ville jeg satsa på datasprut av noe slag og fått vekk den K-jett innspruten.. Bare jall med den :) Da slipper du hele den boksen der og de røra osv... alle delene du trenger for ombygg finner du ho http://www.034motorsport.com Men det koster :) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Hadde vært kjekt å fått den bort ja. Har hørt med Es tuning om datasprut. Mye penger for en lærling ja. men det er vel verdt det? Har kanskje noe brukt på hånda og om det funker til femmern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Jeg veit om et nytt haltech sprut til fordeler motor som du kan få for en 7-8000 komplkett... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg