3325ix turbo Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 dette gjelder på en volkswagen sharan , søskenbarnet min sin, han har fått pris på 17000.- tenkte jeg skulle hjelpe han med dette visst d ikke var mye job, og hvordan er vag turboene på biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Har ikke gjort denne jobben på Sharan(ford galaxy i mitt tilfelle) men det er faen så trangt i motorrommet på disse drittbilene. Uten løftebukk vet jeg ikke om jeg hadde giddi. Ser for meg at man må ta det fra undersiden, da turboen sitter litt under frontruta omtrent. Bortsett fra det så er det ikke så enorm jobb, må av med eksos og alle slanger og rør rundt turboen... Prøver å tenke nå, men husker ikke om eksoshuset er en del av manifolden på den motoren, men jeg trur den er løs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Er det dieselturbo? 17000 er jo ganske så dyrt for en jobb dere kan gjøre selv. Så lenge dere får plass til å jobbe rundt turboen, så ser jeg ikke nå grunn til hvorfor dette skulle bli vanskelig. Skulle til å si at dere burde gi faen i biltematurboene, men siden det er en sharan regner jeg med det ikke er så farlig. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Er i bunn og grunn bare å bolte av og bolte på igjen, men er jo alltid noe i veien som gjør det vanskligere. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 takker for tilbake meldinger, har ikke sett opp i motor rommet enda, men søskenbarnet mit er ikke så keen på og få meg til å gjøre d, han er en data kis så vi får se 17t for en diesel turbo syns jeg var jævlig mye, kan ikke tenke meg at dette er mer enn en 5timers jobb? og biltema turboen til 3900 må jo vøære grei vist han skal selge bilen om kort tid:wank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimen Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Holder på å vurdere å bytte turbo selv på min Ford Galaxy 1,9 TDI, og det er sansynligvis mulig å demontere den nedenfra. Men det er trangt som bare det. Merkeverksted antydet 4 timer for å bytte så da må det være mulig. Det er skruene på oversiden av eksosmanifoilen som blir de vanskligste å komme til. Er heller ikke sikker om en får turboen ut åpningen mellom stabilatorstaget. Bytte turbo koster under 10000,- Ny så er den ca 25000,- så det er penger å spare her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Ta vekk dekselene som sitter nederst på frontruta. Det nedre er festa med noen klips og 1 10mm i hver ende. Så må man lure det ut(trangt over ekspansjonstanken). Så av med viskerarmene og fjærne plata over. Da blir det litt mer arbeidsplass til de øverste boltene trur jeg. Bytteturbo 10k? Ny 25k? Er dette priser fra en Ford forhandler? Kan da umulig være over dobbelt så dyr som turboene som sitter på Ford og PSA motorene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimen Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Ford forhandler skal ha 25000 for ny turbo, turbo service leverer til ca 9650 pluss noen hundre for pakninger. Brukt turbo kan en finne for rundt 3000,- har jeg funnet ut. Men det er sansynligvis ikke turboen som er problemet med bilen min. Det er nok en hjerne feil. Ellers takk for tipset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet Mai 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 Funker biltema turboene eller? Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 Ville aldri brukt en turbo fra biltema. Det er veldig mye jobb og skifte turbo på sharan ja, har såvidt vært med på det på jobb. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Mai 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 er vell ikke uten grunn biltema supraen har HKS turbo og ikke biltema turbo...... Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg