Gå til innhold

Fri eksos

Bruker
  • Innholdsteller

    138
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Fri eksos

  • Bursdag 11/07/1993

Contact Methods

  • Bosted
    Sørlandet

Fri eksos's Achievements

  1. Stoffet som blir dannet er trolig Mangan(II)klorid siden mangan er et sporstoff og reagerer med Cl for å deretter lage et rosa bunnfall i testen :P
  2. Har funnet ut hvordan politiet tester hva du har på tanken: De bruker saltsyre (HCl) som middel. Hvis prøven er vanlig diesel er den fortsatt gul, men hvis prøven er farget diesel blir den rosa :D
  3. Har en kontakt litt oppi teknisk avdeling i Shell, og han/ho sa at blandingen er patentert og heter "Sudan GP/S 250-01". Ellers finnes det varme og sollys som fjerner fargen hører jeg, ellers er det teorier om at en loff kan destillere ??? Er usikker på den siste, men hvis det er i drivstoffilteret de tar prøver (hørt av UP) så kan det jo tenkes at man kan montere 1-2 bensinfiltere før dieselfilteret siden disse er litt finere i stoffet (snakk om mikroner) og deretter la sporstoffene sitte igjen der og ikke i dieselfilteret :D Siden bensinfiltre er inn-ut kobling kan det enkelt settes på drivstoffsystemet under bilen eller et eller annet sted før dieselfilteret og fange opp sporstoffet :D Men skal undersøke videre hva stoffet konkret heter ;)
  4. Vel, noen andre en 18' åringer har forutsetninger til å klare å destillere vekk farge/sporstoff fra farget diesel, har selv bakgrunn fra kjemilære så jeg må bare ha navnet på stoffet :P Alle liker å spare penger og hvis du som 18'åring skal hakke på oss som ser muligheter må du bare det....
  5. Er det noen som vet hva fargestoffet i farget diesel heter eller hvordan det kan destilleres vekk ?
  6. Heisann Har trimmet og tuklet med motoren ei stund nå og den har en god del hester (til tross for at det er en diesel). Problemet er altså ikke motoren men girkassa som er problematikken i prosjektet her, nemlig at det er en automatkasse med god gammel momentomformer -.- Hver gang jeg trør på gassen så hopper den ut av gir og slurer litt og litt krefter fra motoren som bare resulterer i lite akselerasjon og bortkastet drivstoff! Hva er alternativene for å få hestene på hjulene? Se bort i fra kostnadder og tid ;) Takker for alle svar :)
  7. fant ut av det. en tett slange til magnetventilen :)
  8. ser på min bil at det går en slange fra luft inntaket bort til det lille blå lokket som er på toppen av corradoen. deretter går den til en liten sylinder boks og deretter ned til motoren. Hva kan fjernes og erstattes her ?
  9. stemmer nok det. Hva kan man egentlig fjerne evnt. legge til der?
  10. Hvis man ser nedi motorrommet på Corradoen; hva er alle de små luftfilterne til ?
  11. Da er det nok det ;) Tusen takk for gode svar :D
  12. Heisann Var ute å kjørte etter halvannen måned i garasje og ny turbo. Etter 5 minutters kjøretur parkerer jeg i garasjen, det lukter litt brent (ikke en sterk lukt) og det siver tynn, nesten gjennomsiktig røyk opp fra området rundt turbo/manifold. Hva kan problemet være? Takker for svar :)
  13. Litt seint å svare, men ja, på nyere biler har jeg lest at det er egen lufte-mekanisme. Vet ikke hvor det skjer eller hvordan det skjer, men jeg har enda ikke hatt problemer etter jeg satte i det nye filteret for noen måneder siden. Selvsagt vil verksted ha deg til å gjøre det hos seg, og kanskje dette er riktig hvis man har en dyr bil ;)
  14. Tja, den dør og alt lys osv. slukner :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår