Gå til innhold

Turbotrykksmåler

Ranger emnet


Gaus85

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser jo veldig bra ut b230ft, men er da ikkje litt drit å ikkje ha luft der?

 

har ALDRI NOENSINNE savna det! men nå spørs det etterhvert om jeg ikke bare røsker hele ramlet bort.. har HKS evc6 elektronisk boost controller, som jeg pr i dag kommer til å sette i hanske rommet, så kjøper jeg en 780 midtkonsoll, så har jeg en plx devices R500, som jeg setter inn under spilleren, og inn med org dysene der oppe.. har oljetrykk og oljetemp også der, men akkurat det driter jeg i, bytter org oljetrykksbryteren med en som gir utslag MYE før, og kobler den opp mot et par HISSIGE dioder i instrumentpanelet, slik at en aldri vil legge merke til dem før det er på tide:p olje tempen er faen meg bare oppskrytt, om jeg etterhvert fiiner ut jeg vil følge med den, er plx'en klar for det, samt 5 andre input's!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanskerommet er praktisk ja. Lett å se de inni der.

 

Sitter du og ser på trykkmåleren hele tiden når du kjører? :wank Tanken bak en turbotrykksmåler er jo at du skal vite om motoren lader for mye/lite, merker du at bilen plutselig ble veldig sprek så åpner du hanskerommet, gir gass og ser på måleren. Og tanken bak å ha den i hanskerommet, er at det ikke ser spesielt fint ut med målere som ikke passer inn i et ellers ryddig dashbord.

 

Den fineste løsningen av de som er postet over her er b230ft sin, selv om den og stikker seg litt mye ut fra resten av interiøret etter min smak. Det kunne kanskje blitt brukbart med de som står rett under framruten, hadde de bare vært nedsenket en god del i stedet for å stikke opp så mye. Da er de omtrent bare synlig for fører, og ødelegger ikke helhetsinntrykket av bilen så mye..

 

Kjenner et par stk som har eller har hatt måleren i hanskerommet, fin løsning syns jeg.. I min 940 turbo var det orignal måler i speedo, men den var jo ubrukelig siden den var uten tall..

 

Edit: Selvsagt fins det de som mener at tanken bak turbotrykksmåler er å imponere passasjerer, gjerne med fint blått lys og sikkert sub som blinker i takt med musikken og, men den alderen er jeg litt over =)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du ha oljetrykk og f.eks bensinblanding. Kan du ikke åpne lokket å sjekke etter at du har merket at det er noe galt.. Da er det mange ganger for seint

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har du jo et annet spørsmål, trenger mann oljetemp og oljetrykks målerer på volvoene våres?

 

Er vel almenn kjent at oljetrykket på rødblokkene har en tendens til å svikte pga o-ringene mellom pumpe og blokk. Har du måler så har du ihvertfall mulighet til å holde øye med dette. Originallampen lyser jo bare under 0,5bar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel faktiskt ikke mer enn 0.1-0.2 bar for å holde en sliten allerede "inntrykkt" trykkbryter inne, og 0.2-0.3 for å trykke den inn når du får trykk etter stopp. jeg vil bytte min i en som går mer på sånn 1bar ca..

alt mulig av sånn målere er jo egentlig bare tull på en tilnærmet orginal gatevolvo, jeg hadde ikke kjøpt de der jeg har en gang til for å si det sånn!

 

mortenK, takker for kompliment, men er helt enig i det andre du sier også! men ja, peppre a stolpen med målere utgår hvertfall for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår