Gå til innhold

Hva skjer/ Hva er feilen? med min e34

Ranger emnet


Kim_R

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå kjøpt meg en 520i 24V 1994modell.

Feil symptom 1: er at den en gang i blandt på en måte kutter, dvs ett lite nykk i bilen.

Feilsymptom 2: er at den en gang i blandt virker som den går på 3 av 6 sylindre, er helt dau. Hva kan dette være?

Styreenhet?

 

Mvh

Kim Rune Lia

 

Feilsympton2:

Nå vet jeg ikke om det er likt på sierra så på bmw, men oki. Kan jo være det er pluggene som er gamle, sota siden bilen er gammel (viss ikke du har skiftet da). eller at det er noe galt med fordeleren. Husker på min sierra så gikk fordeleren sundt og da gikk ikke bilen i det hele tatt. Har også opplevd det at den ene pluggledningen hang litt dårlig så da går den jo ikke på alle sylinderene.

Dersom det er noe galt med ventilene dine kan det jo være og. Den ene ventilvipperen på sierran knakk en gang, gikk an å kjøre men fikk jo ikke full effekt.

Mvh. Silje-Renée (http://www.srsuperteam.tk)

 

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Ford Sierra 1986 Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilsympton2:

Nå vet jeg ikke om det er likt på sierra så på bmw, men oki. Kan jo være det er pluggene som er gamle, sota siden bilen er gammel (viss ikke du har skiftet da). eller at det er noe galt med fordeleren. Husker på min sierra så gikk fordeleren sundt og da gikk ikke bilen i det hele tatt. Har også opplevd det at den ene pluggledningen hang litt dårlig så da går den jo ikke på alle sylinderene.

Dersom det er noe galt med ventilene dine kan det jo være og. Den ene ventilvipperen på sierran knakk en gang, gikk an å kjøre men fikk jo ikke full effekt.

 

Som nevnt over, så skjer det bare innimellom. DVS: en periodisk feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er innimellom, så vil jeg heller tippe på elektronikk eller bensintilførsel(filter, evt dritt i tanken).

Sjekk lambdasonden, kan være den plyndrer litt og. Er ganske vanlig på disse slik jeg har forstått det, min har blitt bytta mer enn en gang for å si det sånn.

 

Bensinfilter og plugger er nytt.

Har ikke sjekket lambdasonden. Hmm... mulig å ohm`e den på noen måte? evt har du data på dette siden du har byttet denne før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diagnose-apparat.. Kan sikkert måles på andre måter, ring bmw-verksted og hør. Godt mulig du kan bippe den selv med et multimeter, men har ikke verdiene dessverre

 

Edit: fikk tips om at du kan prøve å dra den ut når motoren begynner å gå dårlig (husk hansker...), den vil da gå over i nødmodus og sannsynligvis gå bedre. Hvis dette skjer, har du funnet feilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke sammenlign en Sierra motor med BMW motor da=p Motoren på BMW'n har ikke fordeler, men 6coiler og hydrauliske ventilløftere. Kan være at det er overslag ved noen av coilene. Ta de opp og se etter sprekkdannelser på isolasjonen.

Kan og være bensinfilter, eller bare fukt/kondens nede ved pluggene. Har du tatt en motorvask vil motoren garantert fuske og gå dårlig. Jeg fikk erfare dette, og måtte tørke opp vannet som lå ved pluggene. LMM kan og begynne å bli gåen kanskje?

 

edit: leste ikke at plugger og bensinfilter var nytt. hehe

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår