RallyBonde Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Lurer litt på hva som blir enklese måten å bytte clutch på golf 2. Går det greit og skru ut girboksen å senke den ned? Driv akslingene, er det bare å nappe de ut av girboksen eller må de deles i den "klumpen" som er skrud med umbrakoskruer? Håper på kjappe svar da jeg må få byttet clutch i morgen :) Vil gjerne ha en liten veileder om noen har tid :) Siter Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Girkassen kan tas ned underfra eller opp om du vil. Drivakslene må skrues av, er de seks umbrakoskruene på hver side. Dette er plankekjøring :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RallyBonde Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Takker, første gang det blir motor skruing på tverstilt motor. Ikke minst på vag :p Siter Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Er da virkelig ikke umbrako på drivakslingene...er vel 12 kant? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Er da virkelig ikke umbrako på drivakslingene...er vel 12 kant? Tja, er det det? Er en stund siden jeg løsnet en drivaksel, men det er ikke XZN (12-kant) på Golf 2. Umbrako er det heller ikke, er vel Torx mener jeg? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smideRacing Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 umbrako på min, var et helvete å få opp. Siter Les signaturreglene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 var torx på min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 klarer å banke inn en umbrako om en ikke har noe annet :D Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Er ikke torx heller. Er sånn mangekant, med cobbelt så mange tupper som torx. Ville ha brukt det rette, for de har en tendens til å sitte svært hardt, og kjedelig om de er runde !!!! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Du kan også løsne hele motoropplegget med understell og alt, og jekke opp hele bilen, sånn at girkassa kommer lettere til! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Har hatt 3 stk golf og ALLE bilene har hatt 12kant på drivakslingene! Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 har sett kun 12 kant ja. Kan du handle et sett hos biltema. Dette settet kan skaffes for rundt 70,- hvis jeg ikke husker feil. Det eneste du trenger i tillegg, er skralle ev. latmannsarm/langskaft. 3/8Toms Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 kalles XZN :) er originalt på dem.. iallefall på de jeg har vært borti så sitt dem med xzn hoder Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RallyBonde Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Var 12kant ja, stakk bare så vidt hodet under bilen å så skjønner dere ;) Vertøy osv er ikke noe problem, har bare aldri skrudd vag før :) Siter Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg