Gå til innhold

hvor mye HK tåler en orginal gti motor..

Ranger emnet


Matchbox 4

Anbefalte innlegg

Hvor mye hk tåler en orginal gti motor? kjører på en lavtrykks turbo nå og lader 1 - 1.2 det skal være rett over 250 hk i den.

men hvor mye tåler rådene og stempler i denne før det ryker. Har intercooler på også. Noen som har noe aning?

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå skal jeg ikke si dette med 100% sikkerhet..men jeg mener å ha lest inne på vwvortex.com at motoren skulle greie seg "fint" opp til 300hk +- før en får problemer med å gi nok bensin..

men hva som menes med "fint" kan være forskjellig..mulig det er gjort noen forsterkninger i motoren..

 

er uansett ikke dumt å bytte til sterkere toppakning, ARP-bolter o.l. siden du kjører på så høyt trykk.(mulig jeg tar feil)

 

om du søker litt inne på VWvortex.com forumet, så finner du et oppsett til motoren din av hva du trenger, angående forskjellige trimsteg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp pakning bolter og innsprut er jo barnemat i pris i forhold til og kjøre hele løpet ut med data sprut osv. :) Noe som jeg STERKT vurderer. Da blir det nye råder osv også. men får se om innsprut nye pakninger og bolter pluss en høytrykks turbo på litt lavt trykk kan gjøre susen først kanskje.. Kjipt og blåse 1.8 litern ut av panseret.

 

bilen hadde 227 hk før m2 chipping, så antar att det ca er 250 til 260 hk i den nå.

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale topplokksbolter holder til minst 450-500 hk, samme med toppakning. Datasprut er ikke nødvendig og du kjøper et skikkelig kit med software.

 

Hva slags turbo har du nå? Den orginale holder ikke til mer enn såvidt over 200

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på en lavtrykksturbo. Den orginale. Og bensin tilførselen sliter litt omm jeg kjører på maks trykk. har boostcontroller i fronten. og dumpventil.

Hva slags software burde jeg skaffe meg? Og er vel like greit og skifte pakkninger og bolter?

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Kjører på en lavtrykksturbo. Den orginale. Og bensin tilførselen sliter litt omm jeg kjører på maks trykk. har boostcontroller i fronten. og dumpventil.

Hva slags software burde jeg skaffe meg? Og er vel like greit og skifte pakkninger og bolter?

 

orginal k03 på 230- 250hk med boostcontroller i fronten? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg har ikke sett hvor den boost controlleren sitter på turboen for jeg har enda ikke vært nedi der og rota enda. men det sitter boost control ved motoren hvertfall. Og det er ikke byttet turbo fra den var ny.Litt usikker på om det er en k03 men det er nok ikke helt feil..

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Holder innmaten så masse? Hadde trudd det ville bli for høg komp om du skal kjøre over 260-280hk. Hadde iallefall skifta eller dreid ned stempela.At den ikkje skal få nok bensin kan vel ikkje vera det største problemet?Tilleggssprut er vel greit.Men usikker på innmaten.

BMW E36 325 M-Tech

Honda Civic Lsi -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder innmaten så masse? Hadde trudd det ville bli for høg komp om du skal kjøre over 260-280hk. Hadde iallefall skifta eller dreid ned stempela.At den ikkje skal få nok bensin kan vel ikkje vera det største problemet?Tilleggssprut er vel greit.Men usikker på innmaten.

 

 

Tilleggssprut og dreing av stempler er jo skikkelig jalla. Hvorfor bytte stempler når de orginale tåler over 400 hk? De er jo Mahle stempler?

 

Tilleggssprut funker dessuten ikke på 1,8T da hjernen helle tiden da vil prøve å kompensere den ekstra bensinen vekk. Mye bedre med skikkelig chip og passende dyser

 

For under ti lapper får du stempler og råder som er gode for 600++ hk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor er ikke min spesialitet, men den står hvertfall på menyen. Okey. La oss starte på nytt her.. Og vi sier det sånn her : Har en Golf gti 99 mod. 1.8. Org. turbo. Boostcontroll. Org. dyser, så vidt jeg vet. M2 chip. intercooler. Den har vært målt i 227 hk. Før M2 chippen kom på plass. Om den har gitt noe mer vet jeg ikke.

 

jeg trenger ideer til hvilke tiltak jeg kan gjøre for og få rundt 300 HK. Skal ikke være risikosport. men som dere msier så tåler råder og bolter og pakkninger mer enn 300. Ryker det så ryker det.

 

Spørsmål- Hva skal jeg gjøre? noen som har noen funny ideer?

 

Driver og tegner anlegg for tiden. Og vil ha litt motor klart når sommer'n kommer.

 

PIZ

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilleggssprut og dreing av stempler er jo skikkelig jalla. Hvorfor bytte stempler når de orginale tåler over 400 hk? De er jo Mahle stempler?

 

Tilleggssprut funker dessuten ikke på 1,8T da hjernen helle tiden da vil prøve å kompensere den ekstra bensinen vekk. Mye bedre med skikkelig chip og passende dyser

 

For under ti lapper får du stempler og råder som er gode for 600++ hk

 

Eg sa jo ikkje det.Eg visst ikkje kor mykje innamaten tåler eg.

Har ikkje all erfaring,så prøver å lære mest mulig.

Mvh Marius.

BMW E36 325 M-Tech

Honda Civic Lsi -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår