Gå til innhold

hjelp, blir ikke kvitt oppkast luk fra bilen

Ranger emnet


aqua702

Anbefalte innlegg

hei.

 

for 2 dager siden så kastet dattra til en kompis opp i bilen min. dro rett til statoil og vasket dette bort, men nå merker jeg at lukta kommer tilbake.

(på bensinstasjonen ,så hadde de børste som det kom varmt vann og skum ut av. etter jeg fikk fjernet oppkastet, så støvsugde jeg.)

 

Noen tips på åssen bli kvitt det? har stofftrekk i bilen.

 

 

er jeg nødt til å levere inn bilen proff invendig rens med ozonbehandling?

 

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp ei flaske med carfresh fra cartec å sprey litt rett der denne ungen spydde. dette funker i noen tilfeller hvis det ikke har trekt langt inn. hvis ikke må du nok få satt inn sete med såpe og bruke en dampstøvsuger, det vet jeg virker etter et besøk på et lokalt verksted.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp ei flaske med carfresh fra cartec å sprey litt rett der denne ungen spydde. dette funker i noen tilfeller hvis det ikke har trekt langt inn. hvis ikke må du nok få satt inn sete med såpe og bruke en dampstøvsuger, det vet jeg virker etter et besøk på et lokalt verksted.

 

jeg dro rett til statoil, og vasket det bort. De hadde børste som det kom varmt vann og skum ut av, etter jeg hadde skummet inn setet så støvsugde jeg.

 

så, tror det ikke har rukket åtrekke for langt inn i setet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den flasken jeg snakker om får du med lavendel,appelsin og citrus anbefaler den siste siden den har sterkest lukt.det de hadde der jeg var, var såpe på spray som de dusjet over flekken så brykte de en gummi kost å skrubbet den inn i trekket med, så brukte de en støvsuger som spruter varmt vann ned i trekket rett før den suger det opp igjen fjænet alt av flekker i sete å så fikk tatt hele baksete med en gang.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste man kan gjøre hvis man får oppkast i bilen er å tørke opp det verste med papir. Deretter spandere en rens av de delene som har fått oppkast på seg. Da kan man spare seg for mye arbeid.

 

 

Når man har på masse vann og såpe,gjør man ofte slik at det organiske matrialet fordeler seg over ett stort område. Lukta setter seg i matter filt og dørk.

 

Løsningen på dette er som oftest å demontere interiør og dørkmatte.

Fjerne filt og erstatte den med ny. vaske og tørke dørken. Dørkmatten spyles med høytrykk og tørkes. Deretter avsluttes ofte jobben med ozonering.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sete var det?

Om du har tid og mulighet, så kan du jo ta ut sete og ta av trekket. Vask trekket for hånd i badekaret eller dusjen.

 

Selve sete kan du jo på løs med et rensemiddel da det sikkert sitter lukt i skummen som former setet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk odour fjerner fra turtle wax.

 

Hadde en illeluktende juice stånde i gulvet i bilen i 15minus i noen dager. I glassflaske vell og merke:\

 

Tørket opp det som gikk og fikk i odour kill på torshov.

Nå lukter bilen som ny.

Etterlater seg ikke noen form for paryfymert lukt.

 

Gode greier mener nå jeg:)

Mazda 323 GT-R -92

Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=)

Toyota Crown -66 neste prosjekt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår