Gå til innhold

(Avsluttet)

Ranger emnet


Einart

Anbefalte innlegg

Er min bil på bilde ja men modda litt i photoshop:P Kjenner rulle ja , han har kjørt meg en del ganger til fest:P

 

hehe den va feit da:P joda meg ,rulle og kimmen pleie å ha det litt artigt som regel med å kruse rundt i byn me komisk musikk og stil hehe..må vell komme meg til bergen igjen så snart eg får kadetten på veien igjen og så.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 696
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

idag tenkte jeg å fikse til hattehylla..lager vell i kryssfiner eller MDF matriale og får jeg den satt på plass kan jeg feste baksetet og sette i bakruta igjen, rustsveisinga på bilen er egentli ferdig,så skal jeg matte ned bilen og den blir kansje rulle mala(prøve å gjøre det litt fint vertfall) og lakker den orntligt en annen gang når jeg har penger til det, har tenkt på å ha den helt matt svart...men trur eg rullemaler den i gul...litt sterk gulfarge kansje og svart tak og panser tenkte jeg på.... hehe. men får se:P så må eg sette i frontlykter igjen og blinklys,sparkle og lakke litt bak...sette i taktrekk osv så er litt arbeid igjen. får vell knipse litt fler bilder etter hvert og..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er litt bilder av hattehylla og elementa jeg bruker i mens.. skal bytte ut 5"mellomtonene og mulig diskantene etter hvert...

 

Skjært ut hattehylla og klart til å sages ut..

laga_ny_hattehylle.jpg

 

Plutsli var hulla ferdig sagd ut....skal trekke hattehylla og..

ferdisagd_h_l.jpg

 

Trekkt subkassa og sånt..men skal sefløgeli lage det mye finere til...:P

hattehylle_satt_i_og_testa_basskassa.jpg

 

Ser litt jalla ut..skal tilpasse hattehylla mer

hattehylla_uten_elementa_i.jpg

 

jau

anlegget2.jpg

 

grunna litt på frontplata og matta ned litt lakk på framskjerm og panser.

pussa_framskjerma_og_panser.jpg

 

Skjert ut litt av hjulbuen og skal legge til ny kant å sveise på

klart_til_sveising_i_bakskjerm.jpg

 

tatt på den andre framskjermen..

satt_p__framskjerm.jpg

 

ett bilde til av bilen

jaujajuaja.jpg

 

 

Lakka litt i motoromm osv..burde tatt ut motorn og gjort den litt fin og fått lakka skikkli ....så dette blir i mellomtia:P

blei styggt lakka og...var iskaldt ute så lakken ble helt på tryne...ska ta det igjen,og lakke mere utover..

lakka_litt_i_motor_rom.jpg

 

ble vell 4mm klaring fra magnetene til besnsintaken på dem to 10" bassene..:P

magnetane.jpg

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, bilen blir vel myk uten hattehylle vil jeg tro... :P

 

ATS Classic får du hos http://www.kerscher-tuning.de bare å sende mail på engelsk til de, så har du felga innen en uke etter du har betalt de :)

 

 

myk? tenker du på etter eg har skjert ut det i metallet? hmm...håper ikke det blir drit å kjøre med :S skal vertfall skru fast hattehylla med elementa i,, i karosseriet i kantene i hattehylla...håper kansje det hjelper litt men..hmm.. okå takk,da får jeg ta en tur innom den sia å se:)

--------------------------------------------------------------

 

 

I dag tenkte jeg å hive sette i 8"bass/mid elementa i dørsidene bak der det ikke er dør liksom:P og diskanter fremme hehe:P så blir det vell å pusse under panser og og klargjøre til lakkering..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myk? tenker du på etter eg har skjert ut det i metallet? hmm...håper ikke det blir drit å kjøre med :S skal vertfall skru fast hattehylla med elementa i,, i karosseriet i kantene i hattehylla...håper kansje det hjelper litt men..hmm.. okå takk,da får jeg ta en tur innom den sia å se:)

--------------------------------------------------------------

 

 

I dag tenkte jeg å hive sette i 8"bass/mid elementa i dørsidene bak der det ikke er dør liksom:P og diskanter fremme hehe:P så blir det vell å pusse under panser og og klargjøre til lakkering..

Bilen til en kompis ble avskitet på stedet på grunnd av det du har gjort med hatte hylla. Mye av stivinga av karoseriet sitter i hatteylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen til en kompis ble avskitet på stedet på grunnd av det du har gjort med hatte hylla. Mye av stivinga av karoseriet sitter i hatteylla.

 

oj...hmmm:/ selv om hattehylla er så tynn orginalt så hjelper det så mye av avstivinga? hmm..såg på en kadett engang..mellom hjulhusa/demperene inni oppibagasjerommet så sto det ett alu/stål/jern rør han hadde satt på som avstiving mellom der om du skjønne ka jeg mener..hadde ikke det hjelpt på isåfall?, er ganske glad i anlegg og så:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kappa den ut nei...

 

hmmm... men nå skal eg jo ikkje kjøre som faen i svinger å styre på da men..hehe...tror du man merker noe forskjell til bare vanlig kjøring/krusing da? skal skru hattehylla fast i karosserihattehylla og..og den i tre blir sittende ganske fast/stramt mellom stolpene der med bensintank stolpen og den andre da..kan ikke det hjelpe noe på da kansje? hmmm..jaja

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn ser utskjæringen ut vertfall og skal ikkje skjære ut mer..

hattehylle1.jpg

 

tenkte å prøve å ha kn filteret mitt på forgasseren..men det er to gummislanger der...den jeg holder i og den som er tjukkere ved siden av...for bilen starter ikkje når dem er bare sånn..men starter med orginal luftfilter boks og med begge slangene oppi boksen :S hmmm.. noen som har noke tips ka eg kan gjør?

forgassar.jpg

 

sånn tenkte jeg..hehe

kn.jpg

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vær at d lekker i bakvinduet ditt etter du har kappa vekk så mye av hattehyllen

 

hehe neida nå er bakvinduskanten tett og nysveiset og tetta med en tettningslim osv..så skal nok vere bra nå:P

 

eller mente du noe annent kansje? hmmm...

 

men uansett så skal jeg prøve å bruke bilen minst mulig om det regner og er stygt vær og heller ha den ståenes under tak eller lignende..:P sånn i tilfelle det sku være noe.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mente var nok at hele ramma blir sigen på midten når den ikke har noe hold lengre. Du får smelle oppunder noen jern på tvers som tar i mot litt. Tar du et vinkeljern blir det riktig stivt både sidelengs og mot press fra oven (bakruta og ramma).

 

Ellers er det jo bra at du pusser opp bilen forøvrig. Blir nok bra til slutt. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mente var nok at hele ramma blir sigen på midten når den ikke har noe hold lengre. Du får smelle oppunder noen jern på tvers som tar i mot litt. Tar du et vinkeljern blir det riktig stivt både sidelengs og mot press fra oven (bakruta og ramma).

 

Ellers er det jo bra at du pusser opp bilen forøvrig. Blir nok bra til slutt. :)

 

jah,,sku funnet på noe slikt ja:/ hehe...jeg får prøve å kjøre den litt å se om jeg merker noe når jeg har fått i framsetene:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten oppdatering på ka som ble gjort litt idag:P

 

8_tommerene2.jpg

satte i noen gammle SEAS 8"basselement som spiller faktisk ganske bra som jeg ska ha i dørsidene bak, i mellomtia til innkjøp av noe nyere modell, men dette såg ganske jalla ut egentli..får vell ta det igjen med glassfiber ellernoe

 

Da er bakvinduskant og bagasjeromskant klar til å legge i pakninger og bakvindu:)

bagasjelokkkant.jpg

 

klar til å sette inn frontvindu etter sveis og tetting osv:)

frontvinduskant.jpg

 

Da va hattehylla ferdig og satt fast

hattehylla_ferdig_og_montert.jpg

 

så har eg bare satt i dørtrekka bak med 8"bassane i,festa setet, ser ikke så fint ut men skal få tak i skinntrekk ellernoe og skal snart bynde på å få trekkt taket.

seas_8.jpg

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår