Gå til innhold

(Avsluttet)

Ranger emnet


Einart

Anbefalte innlegg

  • Svar 696
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe ja,men den grønne er omtrent rustfri..men skal skjekke innvendig inni gulv åsånt og først,, så skal jeg bruke innredningen fra den gule til den grønne pga den mangler litt interiør deksler,tak osv..så når jeg er ferdig får jeg se hva jeg skal gjøre med den gule . ja har en del planer men får ta det som det kommer:P

 

 

er litt rusthull i kanaler og skjermer og litt i motor rom og i gulv ,men har ikke skjekka gulvet enda..men går nok ann å pusse den og opp en gang sikkert.men tenker først på å gjøre grønnekadetten ferdig først og få den på veien.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad_Maxx skrev:
Hva som feiler delebilen da? Kan ikke si jeg har noe tro på planene dine da... :P

 

 

 

div rust,ulyd i girkassa,såg ikkje så fint ut i bagasjerom,den grønne er egentli finere vist man sku sammenligne dei...men bildene er dårlige og

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg bra ut begge bilene, men du må ikke ødelegge de fine bilene med bredding, vinge og hull i panseret.

Har ennå til gode å se fin bredding av disse bilene, kantede golfbuer er kanskje det styggeste er nå min mening.

Kadett C er nå finest med kun senking, fine felger og hvite blinklys samt GTE speil, og muligens en lippe forran. Og på innsiden så er SR-ratt et must.

Mitt tips er altså "go original" +

Motor og drivverk derimot bør trikses noe med, men det koster fort noen gryn...

 

Stå på uansett Kadett ruler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha tøft,har like speil som på den kvite der..ser det kom seg med dei gte speila ja...tenkte kansje å ha røde blinklys glass bak og kvite eller sota blinklysglass framme, noen forslag til ka som ser finest/bra ut?

 

Har ett sportsratt i toyotaen min men vet ikkje om det passer i opelen da...det navet eller ka det heter..

og går det ann å få tak i andre typer frontgriller fks?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange stilige Kadetter der ja spesielt den øverste gule, gjør seg med revolution felger asså samt en del blankpolert krom.

Du bør nok være frempå i flere forum for å få tak i fine originaldeler til Kadetten, det er ikke akkuratt hyllevare lenger :(

e-bay har ofte noe snop så det går an å prøve der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja:) kan vere fint det med litt kromlister osv:) far min hadde vist snakket med eieren før han jeg kjøpte bilen hos nå (den grønne) og var vist ferdig sveist hele gulvet osv,og fortalte mye mer detaljer ka som måtte fikses osv enn han som jeg kjøpte bilen hos,stoler ikkje helt på alle liksom ang bilkjøp...kan si mye forskjellig dem...må skifte foringen til bakaxlen eller ka det var (kor får man kjøpt den?)har den på delebilen regner eg med men..og så sveise nye "lister" eller ka det var,

som er under gummipakninga på bagasjerom og fronrute sånn pakningen sitter dett og fast ...drit å få vatten inn bak i

 

 

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Som folket sier, ikke tukle til bilen.

 

2) Ikke herp noe på delebilen a. Den må du redde, om så bare for å ha til dømes a) isbil b) banebil c) vinterbil etc... Kan ha mye moro uten interiør ev stygt interiør osv.. Og hvis den liksom er så ustrøken gjør det heller ikke så vondt å modifisere den. :)

 

3) Speil; se om du kommer over Engelmann speil. Kopier eller orginale. Det var "riktig" dengang da. :)

 

4) Har du bilde av Toyota "sportsrattet" ditt? Har du nav/boss til det også? Kan hende jeg har et Formuling ratt med opel-boss til deg i bytte. Har nå kjøpt et Volvoboss til det, men det rattet er SÅ typisk Ascona B ratt at det nesten er orginalekstrautstyr. Kan se om jeg finner igjen bosset som fulgte med og telle antall splines i det.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja du har litt rett i det, ja den delebilen er egentli ganske grei...men dørhåndtakene funker ikke..så må la vinduet være litt opent og låse den opp innenfra..men står jo trygt så ingen kommer å bryter seg inn:P

 

og ja har tenkt litt på å ha den bilen fortsatt eller bruke den til noe annent kansje,,den blir nok ikkje knust:P kansje etter eg har fått klar den jeg skal bruke, og så bynde å pusse litt på delebilen,og muligens selle den vist noen vil ha seg ett opppussingsprosjekt:)..får se..skal bruke interiør fra den og..og så muligens ta framsetene fra den grønne over til den gule kadetten...så har man seter vertfall der.

 

rattet i toyotaen er ett Luisi/Liusi ratt eller kossn det skrives:P hadde stått på en toyota før så passte til min..med det navet som var på selve rattet,,er vell 13 eller 14"ratt..ganske godt og fint ratt egentli..men vet ikke om det passer til kadetten da... skal se om eg får tatt ett bilde av den. er helt svart vertfall. rattet er vertfall festet med 6 stk umbrakoskruer til navet eller ka det hetter.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er litt flere bilder..

kadettc.jpg

hjulene eg tenkte å bruke i mellomtia vertfall...235/50/13 bak og 205/60/13 framme..

bakhjul.jpg

bakhjul2.jpg

kadettlogo.jpg

kadettc2.jpg jau

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår