Gå til innhold

(Avsluttet)

Ranger emnet


Einart

Anbefalte innlegg

  • Svar 696
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm det var ganske tøft da...men var vist solgt:( jaja..men uansett så følgte det med helt nytt sportsratt og nav med bilen...men har ikke prøvd det enda...på nav pappesken står det manta trur jeg...vet du om det passer ? får prøve det en dag vertfall:)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lengesiden eg har vert på nett nå,så nå har jeg fått sveist gulvet inni bilen og baki bagasjerommet og ble fornøgd med det og fått det tett:)lakka mattsvart i dørstolper og div inni bilen og satt i svart skinn med dørtrekk så ble fornøgd med det.

..skal legge ut bilder straks igjen.. så blir det lagt opp kabler til bilsterioen før eg hiver i gulvmatter og interiøret.. blitt litt lite tid til arbeid i det siste pga andre ting så.men nå blir det fult kjør igjen håper jeg. litt drit å stå i en smal garasje og dritkaldt ute osv og..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her e noen bilder:

f_r_kvit_spraytektyl.jpg

 

rustmiddel.jpg

sveisa i bunnen og smørt på ett dritbra rustmiddel 500kr literen.

 

kvit_rusttektyl.jpg

spraya over rustbeskytter og lydempende tektyl.

 

rust_i_bagasjeromet.jpg

rusthullet i bagasjerommet..huffameg..rett gjennom..

 

f_r_sveising.jpg

klart til sveising med platene tilpasset.

 

ferdigsveiset_og_tektylert.jpg

ferdigsveiset og tektylert med en svart grisete tjukk greie. ble fornøgd:)

 

sveisa_ny_bagasjeromskant_til_pakning.jpg

sveist ny bagasjeromspakning kant.

 

lakkering_i_innerd_r.jpg

lakka svartmatt inni dører og stolper invendig og satt på svart skinntrekk.

 

lakkering_i_innerd_r2.jpg

her og...

 

lakka_i_d_rstolper.jpg

litt slauren med å ikkje dekke til vinduer men har fått det vekk igjen nå:)

 

lakka_i_d_rstolper2.jpg

her og..

 

bilen.jpg

og litt av bilen..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår var det dritvær og blåste og iskaldt til å stå ute i garasjen,så satte meg like gjerne inni bilen og skrudde utav orginale opelrattet og satte i sportsrattet med nav og den passte perfekt med blinklys,tut osv..eller det var vell bare det. så har jeg skrudd utav begge framskjermene og funnet litt rust inni noen hjørner der,kjipt,men har pusset reint der og klart for sveising av ett par hull,rustkill og tektylering... så planen idag er å røske utav bilsterioen fra toyotaen vist jeg får det ut:P...det første blir strømkabler,signalbler,remote osv lagt helt bak før jeg hiver i gulvmatter og baksete,seler osv..muligens ta vekk det vanlige kadett emblemet bakpå bagasjelokket og sette på "classic" kadett logoen..heh! så får vell knipse noen bilder til å legge dem ut...

 

kom med tips ellernoe om noen har!:) samma hva det er innen kadett;)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk hehe...håper på at det blir bra nok etter hvert. hjulene framme ser litt ut som noken jevlige balongdekk men dei går innom framskjermene og tar ikkje borti demperen eller noen tingn så det går fint å kjøre med;) bare felgene so ikkje e heilt lovlige da:P vist det er muligens plass så kansje eg går opp til 14"felgs med 245/60/14 bf goodrich dekk bak etter hvert..men må skjermbredde littegrann da..så håpe det passer:D hehe....

din bil på bilde foresten? feit bil,og du e fra sotra,kjenner du kimmen og Rulle(remi) so kjøre en sølvgrå opel senator?:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lagt merke til at nesten alle kadett c`er cupe eller sedan har fjerna blinklyset på siden av framskjermene.. synst det var fint og tenkt å gjøre det skjøl, men hva sier eu god kjenning til det egentli?..hmmm..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lagt merke til at nesten alle kadett c`er cupe eller sedan har fjerna blinklyset på siden av framskjermene.. synst det var fint og tenkt å gjøre det skjøl, men hva sier eu god kjenning til det egentli?..hmmm..

 

Må ha sideblink som vises i så til så stor grads område når du "ser" mot bilen.

Mao, noenform for blink må du ha på sida uansett. Å det er egentlig ikke EU godkjenningen som er problemet, en gang i tiden så havner du vell i tenknisk og da bryter plutselig lysa dine med vegtrafikkloven. Får vell kanskje kjøreforbud for alt jeg vet.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha sideblink som vises i så til så stor grads område når du "ser" mot bilen.

Mao, noenform for blink må du ha på sida uansett. Å det er egentlig ikke EU godkjenningen som er problemet, en gang i tiden så havner du vell i tenknisk og da bryter plutselig lysa dine med vegtrafikkloven. Får vell kanskje kjøreforbud for alt jeg vet.

 

 

 

hmmmm.... jah...er bare det at ledningene på blinklysa mine på framskjermene er slitt fra den dingsen pæra er festa til..det festet liksom..og er litt usikker på hvordan jeg ska koble det på igjen:S ellers får jeg bare håpe og be til tor og odin at jeg ikke havner i teknisk kontroll:P hmm bør jeg ta sjangsen? :P tenkte bare å sveise/lime på en liten plate bakpå skjermen sånn det dekker hullet og sparkle på framsiden igjen og fylle ut:)..hmm

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du ser på bilde av bilen nederst så ser du ledningen bare tyter ut av blinklysholderen...så den jeg lurte litt på hvordan jeg skal få til å koble til den dingsen pæra står i....muligens får jeg kansje bare lodde på ledningen til bunnen til pæra kansje...hmmmm

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du ser på bilde av bilen nederst så ser du ledningen bare tyter ut av blinklysholderen...så den jeg lurte litt på hvordan jeg skal få til å koble til den dingsen pæra står i....muligens får jeg kansje bare lodde på ledningen til bunnen til pæra kansje...hmmmm

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått på høggern å røska løs blinklysene fra en random bil som du syns hadde fine blinklys for så å lodde og bruke krympeslange over;)

Mesteparten av blinklysa passer jo i samme hullet liksom=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått på høggern å røska løs blinklysene fra en random bil som du syns hadde fine blinklys for så å lodde og bruke krympeslange over;)

Mesteparten av blinklysa passer jo i samme hullet liksom=P

 

jau,hmm.. altså jeg har blinklys glassene og den metallplata under og pakningen liksom..er bare det at jeg sku fått lodda på igjen den dingsen som pæra skal sitte i ledningen igjen for at dei skal fungere..men er så vanskli å få lodda den virke det som så kansje jeg bare skal finne ut noe annent...lyst å fjerna dem men vist det ikke er lovlig liksom så får jeg vel prøve å fikse det heh..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er fler bilder:

 

svart_front.jpg

 

fant rust i vinduskanten bak:S

rusti_bakrutekanten.jpg

 

Men det fiksa jeg med sveis og skal tektyleres åsånt:)

nysveisa_bakvindukant.jpg

 

lagt opp strømkabler osv til sterioen og satt i sportsratt:

sportsratt.jpg

 

helt nytt sportsratt..kjekt å ha

nytt_sportsratt.jpg

 

satt i seler/baksetet...tenkte å trekke setene i svart skinn etter hvert og.

satt_i_sela.jpg

 

Skjært ut litt til anlegget som skal i...og bygger opp hattehylla 4-5cm om plass og hive i 2stk 10"bassa eller 8"bassa pluss mellomtoner diskanter osv...bla bla bla

utskj_rt_hattehylle.jpg

 

Muligens bruke sportsrattet fra toyota corollaen...

sportsratt_fr__toyota.jpg

 

tatt ut frontvinduet....det sprakk:( men bruker det fra delebilen..det er ikke limt fast heller så håper det ikke sprekker...er fri for sveisegnister i ruta og så:)

tatt_ut_framvindu.jpg

 

lakka i fronten og tatt utav framskjermer å fiksa rust der

framskjermane_utav.jpg

 

fant noen gamle kromspegla fra opel hjemme:) så tenkte å sette dem på,, og her er 3" eksosanlegget ...eller bakstussene liksom..

spegla_og_ener_r.jpg

 

Litt av anlegget eg tenkte å ha i...blir mere og kraftigere etter hvert når jeg har penger:P

anlegget.jpg

 

tenkte å skifte ut det vanlige logoen med den jeg holder der..synst den var fin:)

 

kadett_emblem.jpg

 

Ett lite glimt av delebilen og den andre i garasjen:P

 

delebilen_og_den_andre.jpg

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk hehe...håper på at det blir bra nok etter hvert. hjulene framme ser litt ut som noken jevlige balongdekk men dei går innom framskjermene og tar ikkje borti demperen eller noen tingn så det går fint å kjøre med;) bare felgene so ikkje e heilt lovlige da:P vist det er muligens plass så kansje eg går opp til 14"felgs med 245/60/14 bf goodrich dekk bak etter hvert..men må skjermbredde littegrann da..så håpe det passer:D hehe....

din bil på bilde foresten? feit bil,og du e fra sotra,kjenner du kimmen og Rulle(remi) so kjøre en sølvgrå opel senator?:P

 

Er min bil på bilde ja men modda litt i photoshop:P Kjenner rulle ja , han har kjørt meg en del ganger til fest:P

Mercedes 180

Kadett B 72=) Leke/prosjektbil

Dodge Power wagoon w300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår