Gå til innhold

Kan jeg drifte?

Ranger emnet


halsen89

Anbefalte innlegg

mulig jeg missforsto spørsmålet ditt da vettu... kan jeg drifte? litt rart spmål..motard er kult det! :) kjørt MX i 4 år selv så :)

 

Jeg har prøvd og fått hjelp til hva jeg skulle gjøre med bimmern før på forumet, men aldri noe spess svar, så tenkte jeg skulle prøve med en helt annen topic tittel :)

 

og nå har jeg jo fått svar da :)

 

Sveise diffen og gjøre den så lett som mulig bak :) da blir det morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fiks motoren først!!

Prøv litt først uten å sveisen diffen!

Du lærer veldig mye av å måtte "kjempe" for å få ut rompa, og dessuten, så trengs ikke sveisa diff i det hele tatt for å sladde _skikkelig_ seriøst på snø!!

tvert imot blir bilen farlig å kjøre på glatta med sveisa diff.

OG hvis du ikke har mye erfaring m sladding, er det lettest å begynne på glatta :)

Har selv en gammal 325 uten sperre, og på nysnø er dette helt nydelig. ved å ta fart inn i rundkjøringer og legge hardt over og kløtsje ut og "kjempe" litt, går det fint å ta mangfoldige runder ¨på tørt føre uten sperre, så for å lære selve sladden og for å bare ha det gøy er ikke sveisa diff no must.

 

Nå er bilen min riktignok senka og stiv og god å kjøre :)

Minst mulig krenging er kjekt, spes. hvis du ikke sveiser diffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiks motoren først!!

Prøv litt først uten å sveisen diffen!

Du lærer veldig mye av å måtte "kjempe" for å få ut rompa, og dessuten, så trengs ikke sveisa diff i det hele tatt for å sladde _skikkelig_ seriøst på snø!!

tvert imot blir bilen farlig å kjøre på glatta med sveisa diff.

OG hvis du ikke har mye erfaring m sladding, er det lettest å begynne på glatta :)

Har selv en gammal 325 uten sperre, og på nysnø er dette helt nydelig. ved å ta fart inn i rundkjøringer og legge hardt over og kløtsje ut og "kjempe" litt, går det fint å ta mangfoldige runder ¨på tørt føre uten sperre, så for å lære selve sladden og for å bare ha det gøy er ikke sveisa diff no must.

 

Nå er bilen min riktignok senka og stiv og god å kjøre :)

Minst mulig krenging er kjekt, spes. hvis du ikke sveiser diffen.

 

Jeg har kjørt mye bil og vært med på drifting på lånke :) Så jeg kan da og sladde! Ikke noen drifting mester altså! men vet hvordan det gjøres.

 

Motoren ja! der er det 2 vippe armer som er gåen, jeg har nye liggende, men for og bytte disse så må jeg opp med toppen. Og jeg skal gjøre dette når ryggen blir bedre...

 

Denne bilen er jo ganske mjuk i fjæringa, derfor tror jeg det er vanskelig og få til og drifte uten og sveise diffen?

 

PS: nå har jeg kun en kassebil som jeg kjører med, har ikke råd til 2 biler nå som jeg driver med supermotard, men er litt uvant med og ha brekket på venstre hånda og ratte med høyre, men det er vanesak :) Morro og utfordrende!

 

Samma når vi kjører motard og vi sladder ofte igjennom svingen da også, men da på 2hjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt mye bil og vært med på drifting på lånke :) Så jeg kan da og sladde! Ikke noen drifting mester altså! men vet hvordan det gjøres.

 

Motoren ja! der er det 2 vippe armer som er gåen, jeg har nye liggende, men for og bytte disse så må jeg opp med toppen. Og jeg skal gjøre dette når ryggen blir bedre...

 

Denne bilen er jo ganske mjuk i fjæringa, derfor tror jeg det er vanskelig og få til og drifte uten og sveise diffen?

 

PS: nå har jeg kun en kassebil som jeg kjører med, har ikke råd til 2 biler nå som jeg driver med supermotard, men er litt uvant med og ha brekket på venstre hånda og ratte med høyre, men det er vanesak :) Morro og utfordrende!

 

Samma når vi kjører motard og vi sladder ofte igjennom svingen da også, men da på 2hjul!

 

 

for det første: antar at siden det står 89 i nicket ditt så er du født i 1989. det betyr at du IKKE har kjørt mye bil å mye mindre "drifta"

 

Det er stoooor forskjell på drifting å sladding på snø..

 

om du ikke engang veit forskjell på sperre diff å ikke så har du heller ikke SLADDA mye!!!!!!!

 

når det er snø, kan du ha en opel kadett c me 30 hesters 1,2 liter, uten sperre å fortsatt klare å sladde masse,, men drifte klarer du ikke.. drifte er en bilsportgren å ikke noen dritt unger som leker seg å hilser på annenhver brøytekant

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første: antar at siden det står 89 i nicket ditt så er du født i 1989. det betyr at du IKKE har kjørt mye bil å mye mindre "drifta"

 

Det er stoooor forskjell på drifting å sladding på snø..

 

om du ikke engang veit forskjell på sperre diff å ikke så har du heller ikke SLADDA mye!!!!!!!

 

når det er snø, kan du ha en opel kadett c me 30 hesters 1,2 liter, uten sperre å fortsatt klare å sladde masse,, men drifte klarer du ikke.. drifte er en bilsportgren å ikke noen dritt unger som leker seg å hilser på annenhver brøytekant

 

Hva faan vet du om hvor mye bil jeg har kjørt?

Jeg vet selvsagt hvordan sperra på en diff funker, men jeg viste ikke hvordan det var gjort på bimmern min

 

Men som jeg har sagt tidligere, jeg har hålt på med mest 2hjulinger, og da skal du ikke forvente at jeg er ekspert på alt som har med bil og gjøre!

Og jeg har aldri snakka om sladding på snø!

 

Stemmer at jeg er født i 1989, Men det er mest sladding med 2hjuling jeg har drevet med i forbindelse med motardkjøringa.

Men jeg er intrisert i og prøve litt drifting med bimmern, nå som jeg har tid til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svar på spørsmålet folkens ikke alt annet! han har ikke spurt om hva du syns om hans alder osv! ja du kan drifte med bimmern din. fiks motoren din og skaff deg ei sperre. helst ikke sveise spærre, den er farlig om du har tenkt å kjøre på vei med bilen din og den kommer til å hoppe å riste no alldeles jævlig når du kjører sakte og svinger. men fiks motoren din og jobb med kjøreegenskapene først ;) skikkelige fjærer å dempere er første bud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Synes ikke du har fått noe klart svar på spørsmålet ditt. Svaret er helt enkelt JA!. Du kan drifte med en 728. Jeg kjenner ikke så godt til disse modellene, men det er ikke utenkelig at det sitter en diffbrems på den orginalt. Uansett er det motor nok til at du ikke trenger å sveise den før til våren.

 

Det er selvsagt mye som må gjøres før det er en bil som kan hevde seg i konkurranse, men til leking på våt vei/snø så duger den i massevis. Det første du kan gjøre er å prøve å få tak i noen litt stivere fjærer. Ellers er det bare å oppgradere etterhvert som ting går i stykker. Ikke legg så mye penger i den med det første. Det er vel tvilsomt om dette er bilen du vil bygge på om du skal satse på drifting. Bruk den som trening og kos deg i snøen :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Synes ikke du har fått noe klart svar på spørsmålet ditt. Svaret er helt enkelt JA!. Du kan drifte med en 728. Jeg kjenner ikke så godt til disse modellene, men det er ikke utenkelig at det sitter en diffbrems på den orginalt. Uansett er det motor nok til at du ikke trenger å sveise den før til våren.

 

Det er selvsagt mye som må gjøres før det er en bil som kan hevde seg i konkurranse, men til leking på våt vei/snø så duger den i massevis. Det første du kan gjøre er å prøve å få tak i noen litt stivere fjærer. Ellers er det bare å oppgradere etterhvert som ting går i stykker. Ikke legg så mye penger i den med det første. Det er vel tvilsomt om dette er bilen du vil bygge på om du skal satse på drifting. Bruk den som trening og kos deg i snøen :)

 

Takk for godt svar!

 

Bare så synd at det ikke er snø her, ikke noe bil jeg skal satse på noen drifting karriere med nei! kjøpte den jo kun til lek og morro så.

 

Blir vel så jeg sveiser diffen etter jeg har fått ordna den, vis det er nødvending. jeg får se etter jeg har fått igang motoren og testa litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilen kan jo drifte uten sperre seff. Men sperre gjør jo susen. Men å kappe fjøra skaper jo ikke akuratt en drømme situasjon det kan jo gjøre mer skade enn man vil at det skal bli. Hehe

Men det jeg ville gjort. Er å ta med bilen uten i reinet og Ta å test ut litt. Feint drift etc.

<-'VåtSokk'->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
siden du spør om det så syns jeg du bør holde deg langt unna bilkjøring... høres ut som en datastudent uten praktisk sans i det hele tatt spørr du meg... herregud...

For et elendig og uvitende svar ;)

I detta tilfelle har jo gutten i og for seg peiling ;) Men mest innen MC.

Bedre og ta det folk skriver alvorlig.

Audi 100 TQ Banebil under bygging

VW Caddy 1.9 1998

[x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001

[x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988

Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første: antar at siden det står 89 i nicket ditt så er du født i 1989. det betyr at du IKKE har kjørt mye bil å mye mindre "drifta"

 

Det er stoooor forskjell på drifting å sladding på snø..

 

om du ikke engang veit forskjell på sperre diff å ikke så har du heller ikke SLADDA mye!!!!!!!

 

når det er snø, kan du ha en opel kadett c me 30 hesters 1,2 liter, uten sperre å fortsatt klare å sladde masse,, men drifte klarer du ikke.. drifte er en bilsportgren å ikke noen dritt unger som leker seg å hilser på annenhver brøytekant

 

 

sier du som ingen har hørt om en gang, TAPER!!! er jo bare forhjulstrekkere du har også, du må ha øvd til å bli den største taperen...

gruppa a volvoen din er sikkert en original b230a med montert på Gruppa A-vinge som du har finanisert med å selge noen av familiemedlemma dine.. TAPER!! åh!! du har faen meg øvd til å bli den største tapern.

 

halsen89? ikke bry deg om en sånn fattig søppelmann!:biker

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår