[-PaRtY-] Skrevet November 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Må nok begyne å skrape opp litt penger, får holde med 940 motor i første omgang tror jeg... Men er det ikke noen modeller med 2,5 liter turbo da? Det er sikkert bedre med en større motor, blir vel bedre dreiemoment da. Hva mener dere om 850 vs. 940 motor i 240? Er det verdt og bygge om, i forhold til en god B230FT som er lettere trimmet.. suggen: vet du sånn ca. hva det vil koste totalt for å få in en 850 motor i en 240? :) :) Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Dette hørtes jo litt morro ut! Hvor mye ligger 850r motorene på? og hvor mye må man betale for m90? Får man godkjent dette? Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Koster mellom 15-35000 for motor, ledningsmatte, styreenheter og ic. Ic fra 850 passer fryktelig dårlig, så det må bli en 940 eventuelt. Koster alt fra 4-15000 for kassa, folk vet det er få av dem, så de er priset deretter, selv om de ikke er de beste i verden... I tillegg koster det jo penger å bygge om innsuget, bunnpanna, mellomakselen og giroverføringen, så dyrt blir det, men det er jo veldig få som har femmerlyd i 240'n sin da... Hvordan det er med godkjenning vet jeg ikke helt, en T5R har jo 240hk, og det er litt over det tillatte uten mods, men "alt" er mulig... T6'n min er det ikke mulig å få godkjent tydeligvis, har sendt en haug med faxer, brev og epost til volvo norge og biltilsynet, og begge er like negative med hennsyn til at store deler av bilens bærende konstruksjoner og deformasjonssoner bygges om...men det fins da prøveskilter;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Vet de som borrer opp B230 ET FT FK til 2.5 liter, hiver neddi ei Volvo Penta veiv, kjører 16V topp,M90 kasse eller Getrag og datasprut, Du får kose deg med noe sånt du :) Du som har råd :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.