volvo240v8 Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 heisann. lurer på og gå over til Alu topper om ikke så alt får lenge og med det vurderer jeg selge musepiggtoppene jeg har nå. dette er hva jeg har funnet om dem: 186" – 3927186. Another good performance head. They were found on 1969-1970 302 and 350 engines. They had 2.02/1.60" valves, 64CC combustion chambers, DO have accessory holes, intake port volume should be 161CC's, exhaust port volume should be 65CC's. These heads have double hump casting marks. er dobble ventilfjærer osv. hva kan jeg forvente og få får dem? mvh ole andre Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Disse var nok mere atraktive før. Nå som det er et hav av ettermarkedstopper som er like gode eller bedre og at de fleste bytter, slik som deg, fra støpejern til aluminium, så kan du nok ikke forvente å få så veldig mye. Disse er nok mest vært for en som driver og originalrestaurerer. Men du kan vel kanskje få en 4-5000 hvis de er i bra stand og ventilstyringer ikke er slitt, noe de ofte er på small-block chevy som har gått litt.. Hvis du er heldig :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 okei ;) noen andre som har noe og si? hvor mye kan disse toppene holde til? har god respons med dem ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 for 5000 + mva og frakt så får du nye procomp alutopper. Så å forvente noe mer enn en 3000 hvis de er komplette og ok styringer og ventiler er vel å håpe vel mye ? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 joda kanskje. er jo gromme topper egentlig. er bare at det er tungt som er litt dumt :( Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Re: ProComp cylinder heads for Small block chev I can't begin to tell you all the problems these heads have!! I will tell you this, I just finished dyno testing a 383 with them, and could not make over 368hp with an as cast set of 195s... I put on a set of cast iron vortec heads (out of the junk pile) w/stamped steel rockers and incorrect push rod lenght, and made 30hp and 31lb ft.tq more. That should say enough about those POS heads, but if you still do not believe, they sent me 2 sets of CNC'd heads (195-210) they CC'd at (195=216cc/210=213CC) and they are so bad, I wont even take the chance of putting them on the engine!!!! P.S. when they CNC'd them (or what ever you call it that they did) they cut the seat's right out at the spark plug side (note: spark plug is located .500" to low)!! I have the dyno sheets if any one would like to see! P.S.S. Brodix IK 180 test coming 11/02/07 dette fant jeg om Procomp så tror faktisk ikke de er så bra. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Re: ProComp cylinder heads for Small block chevI can't begin to tell you all the problems these heads have!! I will tell you this, I just finished dyno testing a 383 with them, and could not make over 368hp with an as cast set of 195s... I put on a set of cast iron vortec heads (out of the junk pile) w/stamped steel rockers and incorrect push rod lenght, and made 30hp and 31lb ft.tq more. That should say enough about those POS heads, but if you still do not believe, they sent me 2 sets of CNC'd heads (195-210) they CC'd at (195=216cc/210=213CC) and they are so bad, I wont even take the chance of putting them on the engine!!!! P.S. when they CNC'd them (or what ever you call it that they did) they cut the seat's right out at the spark plug side (note: spark plug is located .500" to low)!! I have the dyno sheets if any one would like to see! P.S.S. Brodix IK 180 test coming 11/02/07 dette fant jeg om Procomp så tror faktisk ikke de er så bra. Hvorfor tror du de ikke er så bra, etter å ha lest 1 eneste uttale om de, og resten av de eg var inne å surfa på var mere på den positive siden? kanskje fyren prøver å henge ut procomp? les litt videre rundt på de forumene du har vert på, å se om du finner noe mere negativt. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 EKTE Musse Pig topper er verdt kr MEN KUN for de som orginal restaurerer. Disse er meget sjeldene og hadde 57cc forbrennigsrom i HP utgave. De har en skau svakheter som for lite plass mellom ventile som gjør at de sprekker og en kne i effekt registeret som ikke kan fixes bare for og nevne noe. Verdi tja spørs hvem du treffer for meg 2-3000,- for en orginal entusiast mere. Selv hadde jeg lagt kr i Alu topper fra Dart, AFR el Edelbrock sammen med et Air Gap insug og en mekanisk rulle kam gir siste flott moment kurve på gata hvis du holder deg under 250dur v/050. Stå på og let opp han som vil betale godt og putt kr i nye alu topper. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 okei takk skal du ha :) skal se hva det blir til. mest lønnsomme er og spare til ny motor :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Jeg har lest MASSE om Pro comp toppene på forskjellige forum'er og for å være ærlig: Jeg er svært usikker... Ca 50% påstår at de et bra, resten at de er dårlige. Men for de nyeste Pro Comp utgavene må man vel betale rundt 840$ for paret fullt utstyrt. Da er man farlig nærme Summit Racing's alu topper til 945$. Og man er endel høyere enn Summit's jern-Vortec topper som er ferdig modifiserte for høyere løft til bare 645$ for paret. Scoggin' Dickey selger også modifiserte Vortec topper i et kit med kam, bolter, pakninger osv for rundt 1000$ Dette er mye hk for penga. Jeg kjenner ikke specs'ene på Summits alu topper, men er rimelig sikker på at Summit ikke ville solgt søppel. Jeg er også rimelig sikker på at Summit hadde kommer meg i møte i en evt reklamasjons sak. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Jeg har lest MASSE om Pro comp toppene på forskjellige forum'er og for å være ærlig: Jeg er svært usikker... Ca 50% påstår at de et bra, resten at de er dårlige. Men for de nyeste Pro Comp utgavene må man vel betale rundt 840$ for paret fullt utstyrt. Da er man farlig nærme Summit Racing's alu topper til 945$. Og man er endel høyere enn Summit's jern-Vortec topper som er ferdig modifiserte for høyere løft til bare 645$ for paret. Scoggin' Dickey selger også modifiserte Vortec topper i et kit med kam, bolter, pakninger osv for rundt 1000$ Dette er mye hk for penga. Jeg kjenner ikke specs'ene på Summits alu topper, men er rimelig sikker på at Summit ikke ville solgt søppel. Jeg er også rimelig sikker på at Summit hadde kommer meg i møte i en evt reklamasjons sak. Du får det du betaler for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Hadde lagt dem på hylla for min del. For et par tusen kroner er det ikke verdt å selge dem. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holden Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Litt om Procomp- og Summittopper her: http://www.hotrodders.com/forum/opinion-about-summit-aluminium-heads-128776.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 får ikke akkurat lyst på procomptopper etter å ha lest linken(e) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Hvorfor tror du de ikke er så bra, etter å ha lest 1 eneste uttale om de, og resten av de eg var inne å surfa på var mere på den positive siden?kanskje fyren prøver å henge ut procomp? les litt videre rundt på de forumene du har vert på, å se om du finner noe mere negativt. Har du noe positivt å linke til anngående Procomp? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.