Gå til innhold

Div om powerfilter og intercooler

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Noen som har noen råd/tips om å finne lekasjer i innsugsslanger/rør.

Som sagt har jeg mistanke om en liten smyger en plass, men hvordan skal jeg få sjekket dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mange sprøyter startgass der de tror det er lekkasje. Om turtallet da øker er det en indikasjon på at gassen kom seg inn i innsugsrøra og inn i motoren.

 

Er det helt nødvendig å drive å olje disse konfiltrene? På Honda-Tech'en er det aldri noen som nevner noe om dette (men det kan jo også være såpass basic at alle regner det som "common sense")?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sprøyter startgass der de tror det er lekkasje. Om turtallet da øker er det en indikasjon på at gassen kom seg inn i innsugsrøra og inn i motoren.

 

Er det helt nødvendig å drive å olje disse konfiltrene? På Honda-Tech'en er det aldri noen som nevner noe om dette (men det kan jo også være såpass basic at alle regner det som "common sense")?

 

Får både filtere som er oljet, og u oljet. For oss som har LMM er det best med ett "tørrt" filter, som ikke er oljet inn. Jeg har ikke hatt noen problemer med kn filteret mitt som sagt, men det er tydligvis mange andre som har hatt det.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:repost: ...og hvis man har en 3,5cm-dia slange inn etter luftfilteret så hjelper ikke verdens største luftfilter... /:repost:

 

Skumgummi- og "sopp"-filtre i ditto slipper inn mer luft...og i 99% av tilfellene hele sandkassa. Grunnet de lange serviceintervallene man nå har på biler,er faktisk et nytt,friskt OEM-filter i stand til å fløde luft nok for rundt doble effekten... så i teorien kan man tape igjen halve filteret og kjøre seg en svipp,og ikke tape effekt før den delen har begynt å tette seg med møkk. Hvorfor et "verstingfilter" da skal "alltid gi noen % effekt" over et friskt standardfilter ser jeg ikke helt grunnlaget for...

 

Folk glemmer ALLTID at minste dia struper mest,og at den ikke nødvendigvis er der lufta må igjennom for å ikke ha med seg pukk...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All denne lufta som trekkes inn så raskt kan skade tråden i LMM og i værstefall ryke den og da blir LMM defekt. Dette er klassisk med K&N filter..

 

Du, dette høres ut for meg som en unnskyldning VAG bruker for å slippe å bytte LMM på garantien, det er visstnok ikke noe ukjent fenomen at de ryker uansett om bilene har åpent filter eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er visstnok ikke noe ukjent fenomen at de ryker uansett om bilene har åpent filter eller ei.

 

Volvo eller annet verksted (ikke asfaltkant skru og mekk verksteder) som har sagt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får både filtere som er oljet, og u oljet. For oss som har LMM er det best med ett "tørrt" filter, som ikke er oljet inn. Jeg har ikke hatt noen problemer med kn filteret mitt som sagt, men det er tydligvis mange andre som har hatt det.

 

Som sagt så fulgte det med et K&N innsatsfilter til den pakken jeg kjøpte, dette oljet vi inn med K&N olje (spray).

Fordi det sto at det måtte oljes inn før montering.

Husker ikke om det skulle tørkes eller om vi gjorde det, men det er hvertfall oljet.

 

Har ikke merket noe somhelst til noe somhelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden når begynte Volvo eller asfaltkant skru og mekk for den saks skyld å gjøre garanti reparasjoner på VW og Audi?

 

dette har ikke jeg kontrollen over.. :D:D haha

 

har det oppstått noen misforståelser her nå?

henger ikke heeelt med nå, må bare beklage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har ikke jeg kontrollen over.. :D:D haha

 

har det oppstått noen misforståelser her nå?

henger ikke heeelt med nå, må bare beklage.

 

Du quotet denne posten, dvs du droppet første setningen, VAG er som kjent VW og Audi ikke sant?

 

Du, dette høres ut for meg som en unnskyldning VAG bruker for å slippe å bytte LMM på garantien, det er visstnok ikke noe ukjent fenomen at de ryker uansett om bilene har åpent filter eller ei.

 

Posten var et svar på denne:

 

All denne lufta som trekkes inn så raskt kan skade tråden i LMM og i værstefall ryke den og da blir LMM defekt. Dette er klassisk med K&N filter..

 

Senere nevner han også noen VAG produkter.

VAG har måttet bytte endel LMM på garantien på enkelte modeller,

så når Limited Edition tar opp at han har hørt at K&N filter påståes å ødelegge LMM på enkelte biler og senerer nevner VAG, så skal det ikke akkurat overaske meg om det har forekommet at at et og annet VAG verksted har brukt K&N eller tilsvarende filter som et påskudd til å nekte å bytte LMM på garantien for å tjene mer på jobben.

 

Så ta det med ro, selv oim jeg aldri kunne tenke meg å kjøre Volvo, var dette ikke noe angrep på det merket. (denne gangen onfiredevi )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du quotet denne posten, dvs du droppet første setningen, VAG er som kjent VW og Audi ikke sant?

 

 

 

Posten var et svar på denne:

 

 

 

Senere nevner han også noen VAG produkter.

VAG har måttet bytte endel LMM på garantien på enkelte modeller,

så når Limited Edition tar opp at han har hørt at K&N filter påståes å ødelegge LMM på enkelte biler og senerer nevner VAG, så skal det ikke akkurat overaske meg om det har forekommet at at et og annet VAG verksted har brukt K&N eller tilsvarende filter som et påskudd til å nekte å bytte LMM på garantien for å tjene mer på jobben.

 

Så ta det med ro, selv oim jeg aldri kunne tenke meg å kjøre Volvo, var dette ikke noe angrep på det merket. (denne gangen onfiredevi )

 

hehe var ikke ment slik da :P hahaha

 

Må bare beklage, ante ikke hva VAG var.

Nå henger jeg med så nå går det bedre :D :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta og regn ut hvor mye flate det er på et standard siza konisk luftfilter og flate på orginal filter! hvilken har størst flate? orginal luftfilter boks holder lenge så lenge lufttilførseln til boksen er stor nok! det du får med et slik skomgummifilter er mere gjennomstrømming av både luft, støv og sand ;) filterolje skader lmm så lenge lenge du ikke lar filtret tørke godt før du monterer det på bilen ijen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så fulgte det med et K&N innsatsfilter til den pakken jeg kjøpte, dette oljet vi inn med K&N olje (spray).

Fordi det sto at det måtte oljes inn før montering.

Husker ikke om det skulle tørkes eller om vi gjorde det, men det er hvertfall oljet.

 

Har ikke merket noe somhelst til noe somhelst.

 

KN filteret skal være ferdig innsmørt fra fabrikken. Mitt var ihvertfall det, tenkte og smøre det inn selv, men så klemte jeg litt på det med fingerene, og da kjente jeg at det ikke var tørt.

 

Så jeg kommer til å fortsette med å bruke filtere som er oljet, fordi ett u olja filter mest sannsynlig drar med seg endel støv og annet inn i filteret, støvet setter jo seg fast på selve filteret når det er olje på det. Så jeg har kjøpt 2 filtere, ett som alltid står klart hvis jeg skal rense det gamle, og la det stå å tørke til jeg må rense det som har stått på.

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår