Gå til innhold

Er det mulig for en 19åring å få tilatelse til å kjøre lastebil med kjøre & hviletid?

Ranger emnet


Stealth

Anbefalte innlegg

Renovasjon har ikke kjøre og hviletid.

Var og snakka med sjefen for det lokale renovasjonsfirmaet her, og ingen av hans biler hadde kjøre og hviletid

 

Jeg jobber i et av norges største renovasjonsfirmaer, og jeg vet at dem har det.

 

Da må det være et meget meget spesiellt unntak-

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også begrave myten om at renovasjonsbil og bergingsbiler ikke går under kjøre og hviletidsbestemmelsene, for det gjør dem ;)

 

Kjører renovasjon pr dags dato og vi er fritatt for kjøre og hviletid..

Kan selvfølgeli ha noe med at vi kjører innen 50km radius fra bykjernen, men har aldri hørt at noem har brukt skive på komprimatorbil..

Blir noe helt annet kjører du krokløft med en restavfallscont på! Da er det bære å få i skive :coplight

 

Inntransport av melk fra gård til meieri har og vært fritatt.

Disse ble egentli pålagt å følge kjøre og hviletid me de nye reglene, men fikk dispansasjon til 2009 eller noe sånt?

Tvåførti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

jeg kjører krokbil i oslo området og det er ikke noe fritak for oss når det gjelder kjøre hviletid... må ha hviletiden min som alle andre..

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår