Gå til innhold

Hjelp! Den fusker!

Ranger emnet


-Kamilla-

Anbefalte innlegg

Originally posted by Sfinx

Hmm.. det var merkelig..

Veldig også..

 

Da blir det værre.. Det er dyrt å reparere den og skjønner du!

Selg bilen slik den står og kjøp deg ny...?

 

 

-S

 

erik da du på golf forumet ;)

 

hørte en gang at 2e2 kosta over 20 smackers jeg ... de er dyre

 

jeg fikk tak i en gasser som hadde gått 27k for 800.. men men uansett..

 

Har du funnet ut noe -Kamilla- ?

jeg har 2e2 gasser selv riktig nok på 1,8 liter men det gjør ikke no.. har du noen problemer så kansje jeg kan hjelpe. .har mekket svin mye rundt det med gassern.. pakinger,deler,slanger. dritt gasser!

 

hvis forvarmer slangen bare henger ned eller ikke er der er det jo ikke så usansynlig at det kan komme væte og sånn opp i luft filteret ditt, og da vil den jo fuske..

 

men at den nesten slukker og at du må gi gass gir noen skumle falsk luft tanker.. akuratt som på del bilen min det der.. og min egen.. men hvis det bare er når det er bløtt så er det jo ikke det.

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har vært borti samme problem selv men både Golf Mk1 og 2, men har aldri funnet noen endelig løsning, det pleier å henge sammen med at den rett og slett får litt for fuktig luft..

Men etter det jeg har lest så skulle vel alt være i orden, så du får prøve å bytte forvarminga og se hva som skjer..

 

 

Forresten .. går den på veldig høyt turtall til å begynne med når du starter den?

Mulig du vet dette, men på disse bilene er det "automat sjåk", det gjør at hvis du trår gassen en gang i bunn, og så starter så står gass spjeldet på forgasseren mye mer åpent, og dermed ganske høyt turtall, dette helt til du gir en touch på gassen og spjeldet går tilbake i vanlig tomgangs stilling..

Dette visste du sikkert men i tilfelle;)

 

Lykke til Kamilla! Morro at det er noen jenter som skrur og ordner med bilen også! Stå på !

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg haddesamme problem med min gasser også (2e2). forvarmer slangen har sikkert ingenting med problemet å gjere. du kan prøve å sette på ein ny slange (biltema). eg har kd filter på min mekka til noko smart. men tilbake til problemet ditt. som sagt hadde eg det samme problemet men har du prøvd å hiva kondensfjerner på tanken når du fylte bensin det hjalp på min og ein anna ting kan vera at gasseren er laus pga. av dårleg forgassermenbran. du finner dette ut ved å bevege på gasseren. beveger den seg mykje så må du bytte membranen eller bare stramme til fire skuer under gasseren som er lette å komme til når du skrur laus tre bolter oppi gassern. ikkje vanskeleg å ungå.

 

viss du har auto choke og den ikkje virker så kan eg gi deg tips ved å fikse den til bare 30 kr eller gratis.

 

prøv å blås med kopressor gjennom gasseren. der som bensinen kommer inn i gassern er det eit pitte pitte pitte lite filter som ligger inne i inntaket og prøv å blå gjøno bensinfordelaren før gasseren det gjorde også susen på min motor. den var full av drit. det kom ein jævla klatt med drit når eg gjorde det.

 

lykke til

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

erik da du på golf forumet ;)

 

hørte en gang at 2e2 kosta over 20 smackers jeg ... de er dyre

 

jeg fikk tak i en gasser som hadde gått 27k for 800.. men men uansett..

 

Har du funnet ut noe -Kamilla- ?

jeg har 2e2 gasser selv riktig nok på 1,8 liter men det gjør ikke no.. har du noen problemer så kansje jeg kan hjelpe. .har mekket svin mye rundt det med gassern.. pakinger,deler,slanger. dritt gasser!

 

hvis forvarmer slangen bare henger ned eller ikke er der er det jo ikke så usansynlig at det kan komme væte og sånn opp i luft filteret ditt, og da vil den jo fuske..

 

men at den nesten slukker og at du må gi gass gir noen skumle falsk luft tanker.. akuratt som på del bilen min det der.. og min egen.. men hvis det bare er når det er bløtt så er det jo ikke det.

 

Vemund

 

 

Hei Hei Vemund!

 

Jada. . Jeg er rundt disse trakter jeg vet du..

Synes det var litt rart med den forvarmingsslangen hennes også.. ettersom det ikke kom no dritt oppi luftfilteret.

Hun hadde jo sjekka det flere ganger, og det var visstnok fint.

 

Men som sagt.. det er ikke så veldig mye som skal til før det eventuelt begynner å fuske litt.. De gasserene der er dyre ja.. nesten umenneskelig spør du meg.

 

Hehe... Hvem kjøper en vanlig 2er golf til 10 000 og kjøper ny forgasser til 11 000? Hehe.. Er vel ikke det STORE salgstrikset det.

 

-S

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære kamilla. sett på forvarmerslangen og bilen din er i orden!

jeg har kjørt en del uten slange på min jetta 2 og ising oppstår garantert under slike forhold. hvis du er i tvil- løft av luftfilterboksen og se ned i forgasseren. nede i venturien ( den trangeste delen av forgasseren) vil du se at det har dannet seg is. dette medfører akkurat de symtomene som du har beskrevet. motoren surner helt og dør til slutt. starter greit igjen etter en tid hvis motoren er varm for da smelter isen. ising kan oppstå ved ganske mange + grader grunnet forholdene mellom luft hastighet , trykk og temperatur. (bernoullis lov).

gasseren din trengs sannsynligvis ikke å skiftes. selve kjærnen i 2e2 gasseren er egentlig ok det som lager trøbbel er all vakumstyringene på utsiden av gasseren og vokstermostaten.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

viss du har auto choke og den ikkje virker så kan eg gi deg tips ved å fikse den til bare 30 kr eller gratis.

 

fortell fortell.. det vil e vite

 

det lille bensin filteret i gassern der bensinen går inn skal det ingen til før tette seg..

 

hatt problemer med dissa filtrene jeg også.

 

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppskrift til å fikse auto choken.

 

når du skrur laus auto choken så ser du at den har ein ledning som går inn til den og til eit varmeelement. dette ellementet har lett for å ryka etter tid og kan skape problemer ved kald start. du kan fikse dette ved å lodde på eit nytt element som du kan kjøpe hos clas ohlson til 30 kr. du treng bare ca 1 meter elementtåd men du får med ti meter.

ta tråden og lag den lik som den gamle og lika lang og lodd den fast der den gamle var. det er ikkje lett å lodde på aluminium så her har du eit triks. bor eit høl på ca 4-5 mm ø ca 5-6 mm ned og fyll med loddetinn og fest elementet. fungerer som bare f...!

og ver forsiktig når du monterer denpå igjen.

 

du kan også bruke elementtråd fra gamle ovner, strykejern osv.

 

lykke til!

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

oppskrift til å fikse auto choken.

 

når du skrur laus auto choken så ser du at den har ein ledning som går inn til den og til eit varmeelement. dette ellementet har lett for å ryka etter tid og kan skape problemer ved kald start. du kan fikse dette ved å lodde på eit nytt element som du kan kjøpe hos clas ohlson til 30 kr. du treng bare ca 1 meter elementtåd men du får med ti meter.

ta tråden og lag den lik som den gamle og lika lang og lodd den fast der den gamle var. det er ikkje lett å lodde på aluminium så her har du eit triks. bor eit høl på ca 4-5 mm ø ca 5-6 mm ned og fyll med loddetinn og fest elementet. fungerer som bare f...!

og ver forsiktig når du monterer denpå igjen.

 

du kan også bruke elementtråd fra gamle ovner, strykejern osv.

 

lykke til!

 

hmm smarting du :)

Når du snakker om auto choken du snakker da om "dåsa" som sitter bak på gassern får en slange fra ekpansions elementet og en slange til insuget?

 

for innenfor der sitter det en metall dings og den var jo en plugg med en liten plastikk kontakt den du mener?

 

og hva heter varme elementet sitter det nederst på gassern ved flens pakinga mellom gasser og insug?

 

vet at den ledningen har blitt ødelagt på 1 av mine 3 gassere så den er nok et svakt punkt.

 

hva heter elementet hos clas ohlson da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for masse tips, men automat choken er ok, det samme er forgasser membran og tanken er tidligere skrudd løs og tømt. - Jeg er rimelig sikker på at detta ikke har med kondens å gjøre! Skal til VW i dag og få bestilt deler og forvarmerslange, så til uka hiver jeg meg vell rundt og får det montert. ( Mangler den duppeditten hvor forvarmerslangen skal sitte fast, ikke den på luftfilterboksen ) Dessuten, som jeg tidligere har sagt i forumet, så er vakum slangene sjekket og funnet ok!

-Kamilla-

Man lærer så lenge man lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår