Bakhjulboogie Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 På min K-motor står det 631-topp... Er det noe forskjell på den og 630? Andre kanaler el.l? Er jo uansett ubrukelig pga mangler forbrenningskammer, men er jo nysgjerrig... Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 trodde det satt 631 topp på alle 230K motorer jeg? rett meg vis det er feil Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 631 er k-toppen ja, uten forbrenningskammer. Lalinea er nok litt trøtt når han skrev det var samme på k og a. :) Stemplene i K har forbrenningsrom i seg også, det har ikke A. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Måtte ut å se hva som stod på og det var 631-topp ja! :S Kjedelig.. :P Men men, den bruker ikke olje, så den er vel i relativt grei stand enda.. :P Er det noen kjente plager på disse K-motorene, bortsett fra forgasserne? Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Det er egentlig en knall motor hvis den fungerer. Ulempen med den toppen er at hvis du ryker reg-reim, så raser du hele motoren. Stemplene tar oppi ventilene. Forgasserne er det som er svakheten. Er den i god stand, så går de som en klokke. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Ja, jeg har hørt rykter om dette i det siste, så jeg er litt nervøs ang. regreim nå, da jeg ikke vet hvor lenge siden det har blitt skifta. Kjøpte bilen i januar, så jeg burde vel ha klart å finne ut når det skjedde sist snart... :P Går ikke så aller verst da, men hadde store problemer en stund pga falskluft via en sprukken gummi-jævel på forgasseren! :) Hvor bør jeg henvende meg for regreim, hjul og eventuelt vannpumpe (er det ikke populært å bytte denne også? :P)? Og hva kommer det på ca? Jeg har vel et par som kan hjelpe meg/gjøre det for meg! xD Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 "alle" kjenner jo noen som får 40% på mekonomen så det er jo greit å handle der. K-motoren er bra når alt virker. sitter en veldig slapp kam der (t). Ved å bytte til en VX kam får du ca 130 hk (orginal volvo trimsats). jeg satt i en K-kam som gir enda mer effekt og jeg merket det faktisk godt. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Hmm.. Hørtes jo moro ut med mer effekt, selv om jeg ser for meg bittelitt høyere forbruk! :P Men er det spesielt lurt å trimme en motor som har bikka 315.000km da tro? :) Burde vel overhales først sikkert...? Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet November 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 da får jeg tette veiv huset igjen så er vi oppe å går igjen :D (på videre feilsøking..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet November 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Keltern: Seff vet jeg hva en forgasser er :) hadde satt pris på bilder av eg b230k som fungerer.. skal seff gå gjennom alle vakum slanger osv.. regner me jeg skal skru litt imorgen, men det er en liten dings helt forran på samme side som forgasseren som alle vakumslangene FRA FORGASSEREN går til men en liten lufte ventil på toppen. denne tror jeg er en sentral del men vet ikke.. kansje den er problemet.. ? -- Hvis noen har en forgasser fra enn b230A motor som de vil selge ;) å det bare er å skru ut å inn så er jeg "game" :D eventuelt hvis dere vet om noen som har dette :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 631 er k-toppen ja, uten forbrenningskammer. Lalinea er nok litt trøtt når han skrev det var samme på k og a. :) Stemplene i K har forbrenningsrom i seg også, det har ikke A. Bommert ja :) Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Nå har jeg vært i garasjen siden kl 5 idag.. !! Skifta zimmer ringen pga.. olje over alt når bilen sveiv.. :P Skifta reg. reim (stilt kammer står på 0 på veiven og prikken treffer "streken" på kam'en. Skifta olje.. oljefilter.. Har "sjekket" alle vakuumslager osv på forgasseren... Men driten sviver veldig ugjevnt å helt ræva på tomgang... testa bare 5-10 min for da holdt jeg på å daue av eksos.. men var ikke helt bra alså... Noen som har noen andre ideer enn vakuumslanger ? Har skifta bensinpumpe.. Eventuelt noen som har et nr til et verksted eller noen som kan disse motorene skikkelig godt ? (stavanger distiktet) ? Det er da som vi kom fram til å jeg har dobbelt sjekket en B230K Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg