Gå til innhold

volvo amazon 1966

Ranger emnet


Greipstad

Anbefalte innlegg

stor forkjell fra selskap til selskap når d gjelder veteranbiler. så lenge bilen ikke er HELT orginal så gjelder d å styre langt unne gjensidige. selv anbefaler jeg vesta, der kan du gjøre om bilen som du vil + at jeg fikk fri kjørelengde.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sparebank1 er også greie på veteran-forsikringer. Mener å huske jeg betaler under 1000-lappen pr veteran med full kasko. :-)

Undersøkte veteranforsikring på nett, og det ble tullete dyrt. Ringte dem, og fikk en meget hyggelig pris istedet.

 

Strammer du snekka di for mye, blir bilen veldig tung på rattet!

Sikker på att det ikke er slark i ei foring eller noe der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparebank1 er også greie på veteran-forsikringer. Mener å huske jeg betaler under 1000-lappen pr veteran med full kasko. :-)

Undersøkte veteranforsikring på nett' date=' og det ble tullete dyrt. Ringte dem, og fikk en meget hyggelig pris istedet.

 

Strammer du snekka di for mye, blir bilen veldig tung på rattet!

Sikker på att det ikke er slark i ei foring eller noe der da?[/quote']

 

 

 

hva sier sparebank1 om ombygginger exs senke sett som er godkjent i vognkort godtar de det under veteranforsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparebank1 er også greie på veteran-forsikringer. Mener å huske jeg betaler under 1000-lappen pr veteran med full kasko. :-)

Undersøkte veteranforsikring på nett' date=' og det ble tullete dyrt. Ringte dem, og fikk en meget hyggelig pris istedet.

 

Strammer du snekka di for mye, blir bilen veldig tung på rattet!

Sikker på att det ikke er slark i ei foring eller noe der da?[/quote']

 

under 1000 lappen hørtes jo greit ut:) men du har kanskje no bonus eller noe? jeg er jo bare 18 år. så kanskje det er derfor det er dyrere.

 

det er slark i snekka. ska se på det når jeg kommer hjem i dag. vet hvordan jeg strammer den nå. ska passe på at jeg ikke strammer for mye da:)

1966 Volvo Amazon b20

1993 Nissan 200sx s13 ca18det

1992 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
var uheldig på morran i dag:(

kom borti no betong steiner.

det ene hjørnet på frontfangeren røyk.

 

noen som har en sånn liggende som vil selge den? eventuelt hele fangeren?

DSC01384.jpg

 

DSC01381.jpg

 

fikk handla meg ny bak og front fanger på torsdag. men er det noen som har en billig skjerm til salgs? trenger ikke være fin. kan være litt småbulker og litt stygg i lakken og sånn.

1966 Volvo Amazon b20

1993 Nissan 200sx s13 ca18det

1992 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT men hvordan fungerer det med gasseren forran turboen, drar man bensinen igjennom turboen da eller?

 

Sikter til bilde av motoren du vill ha:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT men hvordan fungerer det med gasseren forran turboen, drar man bensinen igjennom turboen da eller?

 

Sikter til bilde av motoren du vill ha:)

 

har lurt litt på det selv. men det må jo være sånn. siden forgasseren sitter før turboen.

1966 Volvo Amazon b20

1993 Nissan 200sx s13 ca18det

1992 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT men hvordan fungerer det med gasseren forran turboen, drar man bensinen igjennom turboen da eller?

 

 

ja det fungerer med en såkalt sugeturbo også. Nokså avleggs turboteknikk idag, men GIK http://www.gikturbo.se/performance.asp?produktGrupp=49&toplevel=0&level=2

tviholder på dette som det beste systemet for B20'n.

To ting skal man huske: Du må bruke en turbo med teflontetninger, ellers vil den bensinholdige lufta vaske oljen ut av lagrene på turboen. De allerfleste moderne turboer har ikke teflontetninger.

Systemet er direkte farlig i kombinasjon med ladeluftkjøler. Når blandingsluften avkjøles vil noe av bensinen kondensere og bli liggende på bunnen av intercoolern. Ved første backfire sitter du på en bombe...

Fordelen med sugeturbo er at du kan bruke hvilken som helst forgasser og du behøver ikke gjøre om bensintilførselen.

Lykke til og hold oss oppdatert om du bygger B20 turbomotor!

Amazon 122S - 70 mod

MK 2 Golf Rallye

MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår