Gå til innhold

Fin bil til 60-70k med litt hester

Ranger emnet


Lasseleeten

Anbefalte innlegg

Oljepumpe? den var ny..for meg ivertfall. Ryker oljepumpa skjærer du som regel hele motoren...

 

Nei, heldigvis ikke. Det som skjedde var att bilen mistet oljetrykk etter kraftig akselerasjon, så bilen ble levert på verksted og de konstaterte at oljepumpa var gåen og måtte skiftes.

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror jeg har prøvd nok diesel biler til å kunne si dem ikke imponerer meg noe særlig. Blant annet 04 220cdi,270cdi, 06saab 9-3 1,9tid(125hk)06 9-31,9tid(150hk)Div volvo D5 osv,diverse audi med både 140 og 180hk motorene. Eneste å si er at dem sparker godt fra i noen få sekuder. Snevert arbeidsområde gjør at bilen blir kjip og lat....

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hassa, har du eller noen andre testa 0-100 med BSR Steg 3? Hadde vært litt artig å vite =)

 

Har ikke testa det nei.. Men det går "endel" bedre enn orginalt for å si det sånn.Men får å sammenligne litt så drar jeg greit i fra både en kammerat av meg sin MTM chipede Audi S6 2.2t og en annen kammerats 200sx S14a med åpent filter, 3" eksos hele veien og en møkka chip som han skulle hive etter at jeg dro han :D Så til vanlig på gata så drar jeg det meste som har under 250hk. Litt ettersom hvor tunge bilene er osv.

 

Det med at du må ha over 97 mod, er bare det at de ikke har oppdatert siden sin. Jeg har en 97 modell, som er regga sent i 97, og jeg har steg 3. Men det er ikke værre enn å sende de en mail eller se etter en 98 mod+ når/hvis du skal ha deg en.

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testa det nei.. Men det går "endel" bedre enn orginalt for å si det sånn.Men får å sammenligne litt så drar jeg greit i fra både en kammerat av meg sin MTM chipede Audi S6 2.2t og en annen kammerats 200sx S14a med åpent filter, 3" eksos hele veien og en møkka chip som han skulle hive etter at jeg dro han :D Så til vanlig på gata så drar jeg det meste som har under 250hk. Litt ettersom hvor tunge bilene er osv.

 

Det med at du må ha over 97 mod, er bare det at de ikke har oppdatert siden sin. Jeg har en 97 modell, som er regga sent i 97, og jeg har steg 3. Men det er ikke værre enn å sende de en mail eller se etter en 98 mod+ når/hvis du skal ha deg en.

 

Mvh

 

de bilene du har kjørt mot der kan da ikke være friske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et velkjent faktum her på forumet at bilene til hassa både går bedre, og svinger bedre enn alt annet med mye mer hester;)

Hadde fort kjøpt en g3 vr6 jeg til den prisen:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjente feil med passat/audi a4:

 

- bærekuler i forstilling, ryker jevnlig fra hver 80k til 100k kjørte km.

- drivknuter

- låsekasser i dørene

- jevnt over mye elektronikkfeil.

- tannstang, lekkasje

- TDI-motorene, 1,9, havari ved ca 170.000km

 

Dersom dette er snakk om førstebil, så ville jeg valgt noe annet og billigere til det. Det er bedre at du kjører rundt i en bil som kanskje er mere driftsikker og generellt lite utgifter med det første året eller 2, og så kjøpe seg en dyrere bil når man har fått litt erfaring på rævva.

 

Med tanke på driftsikker så snakker jeg om japanske merker, svenske, og noen tyske( merce, bmw). Til syvende å sist er det ditt valg.

 

uansett så er det ikke mye morro med mye hester og forhjulstrekk. bare spinner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjente feil med passat/audi a4:

 

- bærekuler i forstilling, ryker jevnlig fra hver 80k til 100k kjørte km.

- drivknuter

- låsekasser i dørene

- jevnt over mye elektronikkfeil.

- tannstang, lekkasje

- TDI-motorene, 1,9, havari ved ca 170.000km

 

Dersom dette er snakk om førstebil, så ville jeg valgt noe annet og billigere til det. Det er bedre at du kjører rundt i en bil som kanskje er mere driftsikker og generellt lite utgifter med det første året eller 2, og så kjøpe seg en dyrere bil når man har fått litt erfaring på rævva.

 

Med tanke på driftsikker så snakker jeg om japanske merker, svenske, og noen tyske( merce, bmw). Til syvende å sist er det ditt valg.

 

uansett så er det ikke mye morro med mye hester og forhjulstrekk. bare spinner....

 

Du må huske på at noen biler er bygd for litt krefter og da. Understell har mye og si på dette, se på Honda`s Type R Biler, min hadde 212hk, gikk bra ,Uten spinning. også diff på denne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VR6. Kjøp så ny model som bare mulig. De ble bare bedre og bedre med årene. Passat VR6 kan man få billig:)

Sparer du opp til 20000,- kan du enkelt kjøpe brukt kompressor kit uten å røre noe som helt av bilen/motoren utenom chip. Det gir rundt 250 hk/ 340nm.

 

Glem all uvitenheten folk på dette forumet skriver om VR6 og Fwd/Hjulspinn. Vil du ha bilen en stund, så kan du fixe problemet.

På orginal bil, med filter og eksos, så er ikke hjulspinn et SÅ stort problem. Jeg har litt mer hk en orginalt, og har ikke problem med hjulspinn. LSD Diff bytte.

 

VR6 ble veldig mye bedre fra 96-98.

 

Lykke til.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår