larsverm Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Selv om jeg prinsipielt er for mest mulig originalt, særlig på så gamle biler, synes jeg de felgene gjorde seg bra på denne bilen. Siden det blir god plass mellom dekk og skjermbue, er litt senking helt sikkert på sin plass, men ikke overdriv. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Selv om jeg prinsipielt er for mest mulig originalt, særlig på så gamle biler, synes jeg de felgene gjorde seg bra på denne bilen. Siden det blir god plass mellom dekk og skjermbue, er litt senking helt sikkert på sin plass, men ikke overdriv. Helt enig, bilen skal ikke bli skamsenka. Den skal være fullt kjørbar, ikke så man må kjøre skjevt over fartsdumper etc. :) Skal i hvertfall prøve å ta meg råd til å kjøpe Bilstein Club Sport dempere og lesjø fjører. Prøve å få banka inn litt kjøre egenskaper i den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Flott, det høres ut til at du her kan få til en forbedring uten å gjøre deg skyldig i stilbrudd! Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Da har jeg kjøpt meg Gule Koni og 35mm lesjøfors. Fikke en veldig gunstig pris på Torshov. KOmmer nok på om en 14 dagers tid. Bilder kommer også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Da har jeg kjøpt meg Gule Koni og 35mm lesjøfors. Fikke en veldig gunstig pris på Torshov. KOmmer nok på om en 14 dagers tid. Bilder kommer også. Tror du kan gange 14 med to, hvertfall ;) Blir jævlig bra med koni Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Eller kanskje 4 :P hehe tror det kommer på ganske raskt! Men hadde vært best å kjørt med bilen original på sommars føre, og så satt på nye demp. og fjærer, for å virkelig kjenne :cab forskjellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Eksos kom hvertfall fort på :) Skal det ligge så lavt ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Skulle starte bilen etter jobb i dag, kjørte 500meter, så begynte den å fuske helt til den stoppet helt. Trodde det var kondens i bensin tanken, siden det var litt bensin på den , og ganske rått vær. Fylte full tank + kondens fjerner. Dette hjalp ingen ting, bare kjinner å kjinner. Så sjekka jeg tenning, fordeler lokk etc. Tennplugga gnistra og fungerte. Så sjekka jeg om den fikk bensin, åpnet banjo koblingene i motor rommet, og kjinnet: Der kom det masse bensin, pluss at motoren tente pitte litt èn gang mens de var skrudd av. Skrudde de på igjen å bare kjinning igjen. Så skrudde jeg av koblingene igjen, blåste med trykkluft inn i de + at jeg blåste reint filteret. Skrudde det samme igjen, da startet den, å fungerte kanskje 10 sekunder, før den stoppet igjen. Så nå bare kjinner å kjinner jeg, å ingenting skjer? Er B21 m/ K-Jetronic, noen som vet hva jeg kan gjøre? Håper på svar fort som mulig! mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Skal bytte fra b21e til b23e, noen som vet om jeg kan bruke samme clutchus? er en M40 girkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Så lenge det er rødblokk kan du bruke samme girkasse ja.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Så lenge det er rødblokk kan du bruke samme girkasse ja.. :) ok takk! ja det er rødblokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet April 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Nå er den nye motoren er satt i og det er samme symptomene som med forrige motor! Så nå vurderer jeg å gi blaffen i hele innsprutet å kjøre på med 2 stk Dobble Dellorto 40mm med korte innsug.(Misab?) noen som vet om noe tilsalgs? Sånne ting blir jo solgt så sinnsykt fort! Evt om noen veit pris på nytt,evt nettsteder hvor man får kjøpt nytt hadde vært fint? Kom gjerne med innspill å erfaringer med B23e (405 topp k-kam) om hvordan gasserer man bør kjøpe? Innsug?osv osv. Mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 :confused: Pedersens Racing - Innsug Weber gassere koster jo 7000 kr stykket. Så det er vel utelukka. Får leite etter noen som har noe brukt. Trål igjennom rally forumene. Var noe dritt detta da.. rally.no Forum Weber 45or med insug b20 Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 ehm... d der er da ikke no K-jet motor..? ser da veldig ut som B21E ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Å hvilken innsprut trur du det er på den? Jo, k-jet.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg