Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo 244GL 1975

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått kjøpt meg ny bil etter jeg hadde et lite uhell med 940`n.

Bilen er en volvo 244 1975mod. Av GL utgave.

Motor er ikke original tror jeg, mener det er en B21E. 4trinns girkasse.(m45?) Men er ikke sikker så kom gjerne info og innspill.

Bilen har svart skinn interiør, ganske strøkent faktisk. Den har kun hatt èn eier siden 75.

Har tatt noen bilder som jeg legger ut. Fått lagt på de gamle vinterdekka til 940`n i dag + Tatt motorvask + Innvendig og utvendig vask. Monterte også konfilter idag.

 

SÅNN BILEN VAR NÅR JEG FIKK DEN:

IMG_2682.jpg

SÅNN BILEN SER UT NÅ:

DSC_1957.jpg

IMG_2947.jpg

IMG_2681.jpg

IMG_2686.jpg

IMG_2687.jpg

IMG_2688.jpg

IMG_2691.jpg

IMG_2695.jpg

IMG_2698.jpg

IMG_2696.jpg

Bakakselen Diffbrems ?

IMG_2700.jpg

Endret av Stabæk`n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer! Først og fremst: En slik gammel og fin bil bør holdes/settes i fin original stand. Det begynner å tynnes ut av fine eksemplarer av så gamle modeller, og at det er GL gjør det enda litt mer spesielt - for det var toppmodellen av de firesylindrede den gangen. Jeg vet ikke hvilken grunn du har til å tro at motoren ikke er original, men originalmotoren på en slik 244GL skal i hvert fall være nettopp B21E. Girkassen skal være en M40, samme som på 140-serien, for M45/M46 kom først på 76-modellen.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Først og fremst: En slik gammel og fin bil bør holdes/settes i fin original stand. Det begynner å tynnes ut av fine eksemplarer av så gamle modeller, og at det er GL gjør det enda litt mer spesielt - for det var toppmodellen av de firesylindrede den gangen. Jeg vet ikke hvilken grunn du har til å tro at motoren ikke er original, men originalmotoren på en slik 244GL skal i hvert fall være nettopp B21E. Girkassen skal være en M40, samme som på 140-serien, for M45/M46 kom først på 76-modellen.

Okei, takk for svar. Blei litt usikker på om det fantes insprøytning på disse skjønner du. men da vet jeg det:) Kan du litt mer om denne type motor ? heter innsprøytninga k-jetronic? hk 123??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Først og fremst: En slik gammel og fin bil bør holdes/settes i fin original stand. Det begynner å tynnes ut av fine eksemplarer av så gamle modeller, og at det er GL gjør det enda litt mer spesielt - for det var toppmodellen av de firesylindrede den gangen. Jeg vet ikke hvilken grunn du har til å tro at motoren ikke er original, men originalmotoren på en slik 244GL skal i hvert fall være nettopp B21E. Girkassen skal være en M40, samme som på 140-serien, for M45/M46 kom først på 76-modellen.

m 45 kom i 75 den også men de ble brukt litt omværandre de to kassene i 75.

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m 45 kom i 75 den også men de ble brukt litt omværandre de to kassene i 75.

 

Vel, 76-modellene kom jo også i 1975, så... I følge "grønt hefte" med spesifikasjoner "240 1975-1985" skal M45 finnes først på 76-modellene, men man skal vel aldri si aldri - kanskje sent i årsmodellen? Ellers skal M40 forekomme på 76-modellen, trolig først og fremst på billigutgaven (242L).

 

Angående B21E: Innsprøytningssystem type "CI" - 123 hk DIN. Det finnes for øvrig innsprøytning på tidligere modeller også, 140-serien - B20E.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin bil .

 

En kompis hadde akkurat maken for 15 år siden.

 

Dæven vi hadde mye moro i den bilen ;)

 

Er vel M40 kasse i denne ? Tror ikke du fikk M45 uten reverssperre på spaken.

Edit: Det er M40 . Så ikke bildet av kassen før nå ..

 

mvh,

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår